نبرد "قرقیسیا"


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : 27 / 3 / 1393
بازدید : 638
نویسنده : sharef zadeh

 آیا حمله داعش به شمال عراق سرآغازیست بر "جنگ قرقیسیا" !؟

 

از آنچه که در برخی متون مذهبی برمی آید و در احادیث و روایات نیز بدان اشاره شده است جنگ قرقیسیا دقیقاً از این نقطه(یا مناطقی نزدیک به آن)آغاز خواهد شد:

"موصل!"

جنگ قرقیسیا که پیش درآمدیست بر ظهور سفیانی ملعون،اختلافیست داخلی در درون سپاه چند شعبه شده باطل و در واقع اشاره به نبردی سهمگین دارد که بین دشمنان سپاه حق رخ خواهد داد! "سایت تبیان" در این رابطه می نویسد؛ روایات به انگیزه این نبرد اشاره نکرده‌انداما این احتمال وجود دارد که نبرد یاد شده به دلیل مقاومت حاکمان آن سرزمین، در برابر زیاده خواهی‌های سفیانی باشد چرا که سفیانی برای رسیدن به کوفه، تمام مسیر شام تا کوفه را تصرف خواهد کرد.

در روایات درباره طرف دیگری که در نبرد قرقیسیا می‌رزمد، چیزی نیامده است. همچنان که گذشت از روایات یاد شده تنها بر حق نبودن دو گروه متخاصم را می‌توان فهمید. در روایت معتبر دیگری امام باقر(علیه السلام) فرموده است:

"... کفی بالسفیانی نقمة لکم من عدوکم و هو من العلامات لکم، مع ان الفاسق لو قد خرج لمکثتم شهرین بعد خروجه لم یکن علیکم بأس حتی یقتل خلقا کثیرا دونکم ..." ؛  "... سفیانی برای عذاب دشمنان شما بس است و او برای شما یکی از علامات است. وقتی این مرد فاسق قیام کرد، باکی بر شما نیست که یک یا دو ماه درنگ کنید تا این که او تعداد زیادی از غیر شما را بکشد ..." به استناد برخی از این روایات یکی از طرفین دعوی در جنگ قرقیسیا،لشکر و سپاهی از ترکان خواهد بود! (به نقل از منابع خبری، نیروهای داعش که طی یکی دو روز گذشته به موصل و مناطقی از شمال عراق حمله کرده و آنرا به تصرف خود درآورده اند با حمله به کنسولگری ترکیه کارکنان این اداره را ربوده اند،که این موضوع خود به تنهای برای تحریک دولت ترکیه بمنظور مداخله و حمله احتمالی به عراق کفایت می کند‼!)

آنگونه که در روایات اشاره شده است همچنین این جنگ از تلفات و خسارات سهمگینی برخوردار است؛

کلینی به سند خود از امام باقر(علیه السلام) نقل کرده که به میسر فرمود:  ای میسر! چه مقدار بین شما و قرقیسیا فاصله است؟ عرض کرد: نزدیک "شاطئ فرات" است. حضرت فرمود:  "اما انه سیکون بها وقعة لم یکن مثل‌ها منذ خلق الله تبارک و تعالی السموات و الارض و لا یکون مثل‌ها ما دامت السموات و الارض مادبة للطیر تشبع منها سباع الارض و طیور السماء...".(کافی، ج8، ص245، ح451).  آگاه باش که در آن مکان، واقعه‌ای اتفاق خواهد افتاد که نظیر آن از زمان خلقت آسمان‌ها و زمین از جانب خداوند ـ تبارک و تعالی ـ اتفاق نیفتاده است و نخواهد افتاد. آنجا محل پذیرایی پرندگان خواهد بود. درندگان زمین و پرندگان آسمان از آن سیر خواهند شد".

امام صادق(علیه السلام) در حدیثی فرمودند:  "ان لله مائدة [مأدبة] بقرقیسیاء یطلع مطلع من السماء فینادی: یا طیر السماء و یا سباع الارض، هلموا الی الشبع من لحوم الجبارین"؛"برای خداوند ودر قرقیسا سفره‌ای(غذایی) است. از آسمان ندا دهنده‌ای آشکار می‌شود و آواز می‌دهد: ای پرندگان آسمان و ای درندگان زمین، بشتابید برای سیر شدن از گوشت ستمگران!"(نعمانی، الغیبه، ص389، ح63) روایتی دو گروه درگیر این جنگ را فرزندان عباس و مروانی خوانده است، اما چهار حدیث دیگر سفیانی را یکی از طرف‌های درگیری می‌دانند، از جمله حضرت علی(علیه السلام) فرموده است:

"یظهر السفیانی علی الشام ثم یکون بینهم وقعة بقرقیسیا حتی تشبع طیر السماء و سباع الارض من جیفهم..."؛ "سفیانی بر شام غلبه می‌کند. سپس میان آن‌ها در منطقه قرقیسیا جنگی در خواهد گرفت در آن جنگ، آنقدر کشته می‌شوند که پرندگان آسمان و درندگان زمین از مردارشان سیر می‌شوند".(عقد الدرر، ص87، باب 4، فصل2)

از میان روایات یاد شده، تنها این حدیث امام باقر(علیه السلام) از سند معتبری برخوردار است:

"... و یمر جیشه بقرقیسیا فیقتلون بها فیقتل من الجبارین مأة الف ... ؛  ... سپاه سفیانی به قرقیسیا می‌رسند و در آنجا نبردی در می‌گیرد و از ستم گران صد هزار نفر کشته می‌شوند..."(نعمانی، الغیبه،ص392، باب 14، ح67) اهل کتاب از این جنگ با عنوان "ملحمه" یاد کرده اند و آنرا مقدمه ای بر آرماگدون می دانند.تبیان در این مورد نیز می نویسد؛ آنان معتقدند در این جنگ لشکری با حدود 400 میلیون نفر شرکت خواهند داشت.(شبکه معلومات ص2). لشکری که از عراق، ایران، لیبی، سودان و قفقاز در جنوب روسیه تشکیل شده است.(مجله الفکر الجدید، شماره 15و 16) 

دکتر عبد الکریم زبیدی می‌گوید:     "... این حادثه همان حادثه بزرگی است که قبل از ظهور امام مهدی(علیه السلام) تحقق خواهد یافت و در روایات از آن به معرکه "قرقیسیا" یاد شده است. در آن واقعه میلیون‌ها لشکر از آمریکا، اروپا، روسیه، ترکیه، مصر و دولت‌های مغرب عربی و لشکریانی از شهرهای شام؛ یعنی، سوریه، اردن، لبنان، فلسین و اسرائیل شرکت خواهند داشت. همگی در منطقه‌ای به نام قرقیسیا از بلاد شام با هم مواجهه خواهند داشت و سفیانی در این هنگام خروج خواهد کرد...".(مجله الفکر الجدید، 15 و 16)

 و همچنین این سایت در پایان می نویسد؛

برخی روایات هر چند به نبرد قرقیسیا تصریح نکرده اند، اما به قرینه سایر روایات، به احتمال فراوان مشخصات ذکر شده می تواند درباره جنگ یاد شده باشد، و بر این اساس، از این روایت فهمیده می‌شود که: طرف دیگر این نبرد نیز از دشمنان شیعه است.به نظر می‌آید آنچه قابل پذیرش است، اصل وقوع درگیری‌ها است. اما در رابطه با جزئیات نمی‌توان سخن دقیقی گفت... باید توجه داشت که انسانها بر اساس قدرت اختیار خود، می‌توانند امور را تغییر دهند، و قرآن و روایات به این نکته تصریح دارند.

از امشب جام جهانی فوتبال اغاز می گردد و این رویداد تمرکز 90 درصد از اهل زمین را به خود معطوف خواهد داشت… که فرصت مساعدیست برای پیشبرد اهداف شیطانی صهیونیسم در سکوت خبری  ، بررسی مقارنه اشغال کشورهای ضعیف و کشتارها در همه جامهای جهانی و المپیک ها مصداقی بر این گفتار هستند  ‼! 




مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان شعبه 2 روانشناسی و... و آدرس sina95.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 39
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 39
بازدید ماه : 2468
بازدید کل : 1079129
تعداد مطالب : 2955
تعداد نظرات : 52
تعداد آنلاین : 1



RSS

Powered By
loxblog.Com