عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : 19 / 6 / 1395
بازدید : 266
نویسنده : sharef zadeh

 یک فنجان کامل آب هویج حاوی مقادير زيادي ویتامین A میباشدکه بسیار شگفت انگیز است.یکعدد هویج هرچند مقدار کمتری ویتامین دارد اما باز هم مقدار زیادی ویتامین A را تامین می‌‌کند.بتاکاروتنی که از هویج حاصل می‌‌شودطبیعی است و رسوبات سمی ندارد وتبدیل به ویتامین A می‌‌شود. شیرینی خاص هویج باعث شده است که ازآن در انواع کیک‌ها ودسرها استفاده شود.

یکی از بزرگترین تولید کنندگان هویج در جهان چین می‌‌باشد که در سال 2011، 45درصد نیاز جهان را برآورده کرده بود. چین سرآمد تولید هویج در جهان می‌‌باشد. در حالی که روسیه و آمریکا بترتیب مقام دوم وسوم را داراهستند. هویج جزو 10محصول اقتصادی در جهان نیز می‌‌باشد.

چنانچه می‌‌خواهید دچار آب مروارید نشده یا وقوع آن را به تاخیر بیندازید از سبزیجات برگدار و میوه‌‌ها بیشتر استفاده نمایید بخصوص افرادی که در شب دچار کم بینی می‌‌شوند. اما در کنار خوردن میوه‌‌ها و سبزیجات باید بدانید یکی از عواملی که براي چشم شما زیان آور است مطالعه با نور کم است.

فواید روغن بذر هویج

رومی‌‌ها و یونانی‌‌ها از روغن بذر هویج و ترکیب ان با روغن لیمو دارویی ساخته بودندکه جهت بهبود بیماریهای پوستی و مشکلات گوارشی استفاده می‌‌کردند. روغن بذر هویج جهت رایحه درمانی تاثیر بسیار قوی دارد که جهت بیماریهای مختلف استفاده می‌‌شود. رایحه درمانی برای آرامش، تجدید قوا مفید می‌‌باشد و جزو درمانهای مکمل می‌‌باشد. هرچند استفاده از روغن بذر هویج بسیار سودمند است اما مانند بسیاری از روغن‌‌ها برای خانم‌های شیرده و باردار مضر می‌‌باشد.

مصرف هویج وتاثیر آن برپوست بدن

هویج بدلیل داشتن مقدارزیادی ویتامین آ وآنتی اکسیدانت برای پوست بدن و استحکام آن بسیار مفید است.

هویج وپوستی براق

خوردن هویج بعلت محتوای ویتامین C آن برای پوست بسیار مفید است. شما می‌توانید از آن به عنوان ماسک صورت استفاده کنید. به این صورت که مقداری هویج رنده شده را باعسل مخلوط کرده و بر روی پوست صورت خود گذاشته تا تاثیر آن در شفافیت پوست را تجربه کنید.

درمان لک پوست با هویج

با خوردن آب هویج می‌توانید جای لک وخراش پوست خود را از بین ببرید. پوره هویج هم برای این کار مناسب است (باقیمانده پس از آبگیری هویج)

هویج ضد پیری

بعلت دارا بودن کولاژن باعث سفت شدن پوست شده و از افتادگی آن جلوگیری می‌‌کند.

رفع خشکی پوست

کمبود پتاسیم دربدن موجب خشکی پوست می‌‌شود. از آن جایی که هویج پتاسیم زیادی دارد مانع خشکی پوست خواهد شد.

هویج وبیماریهای پوستی

هویج مانع بروز بیماریهای پوستی نظیر آکنه،حساسیت، کورک می‌شود اما نباید در خوردن آن افراط نمود چون باعث زرد شدن پوست می‌‌شود. جوشانده برگ هویج به صورت شستشو در درمان سرمازدگی و ترک خراش‌های پوست موثر است. لوسیون حاصل ازشیره هویج برای تامین طراوت پوست صورت و گردن می‌تواند شبیه اثر خیار و کاهو و توت فرنگی مورد استفاده قرار گرفته که موجب تامین طراوت و سلامت پوست می‌گردد.

ضدآفتابی قوی

نوشیدن آب هویج در تابستان بعلت دارابودن ویتامین A همانند ضدآفتاب عمل کرده و برای پوست مفیداست.هویج موثرترین ماده غذایی برای جلوگیری از آفتاب سوختگی است. اشعه‌‌های ماورای بنفش آسیب زده و گاهی التهاب ایجاد می‌‌کنند. بتاکاروتن موجود در هویج از پوست محافظت کرده و باعث تقویت آن می‌‌شود. در واقع این آنتی اکسیدان از پوست در برابر اشعه‌‌های ماورای بنفش محافظت می‌‌کند.

مصرف آب هویج باعث آماده سازی پوست برای قرار گرفتن در معرض نور خورشید می‌‌شود.برای اینکه پوستتان را برای قرار گرفتن در معرض آفتاب آماده کنید از چند هفته قبل به طور مرتب آب هویج میل کنید. البته کرم ضدآفتابتان را هیچ وقت فراموش نکنید چون هیچ ماده غذایی به تنهایی نمی تواند جای کرم را بگیرد.

اثرات شفابخشی هویج ثابت شده است.شما می‌‌توانید از هویج خام ورنده شده برای ضماد کردن استفاده کنید. مواقع پیچ خوردگی یا بریدگی یا التهاب قابل استفاده است.

رزش غذایی آب هویج

همانطور که می‌دانید هویج براق و شیرین بسیار خوشمزه می‌باشد چه به صورت پخته و چه به صورت خام، اما اگر هیچکدام از اینگونه هویج‌ها شما را وسوسه خوردن نمی‌کند بهتر است از آب هویج استفاده کنید تا اثرات مفید و تغذیه‌ای آن را دریابید، هر چند که فیبر موجود در هویج توسط ماشین آب میوه‌گیری به داخل آب هویج نمی‌رود اما بهتر است از آن استفاده شود سه فنجان هویج خرد شده معادل یک فنجان آب هویج می‌باشد که از ویتامین‌ها و مواد معدنی غنی می‌باشد.

آیا خوردن هویج بهتر است یا آب‌هویج؟

جواب به این سوال بستگی به نیاز بدن شما دارد تقریبا 6 - 5 هویج می‌تواند یک فنجان آب هویج به شما بدهد که البته خاصیت آن تفاوتی با هویج کامل ندارد، اما خالی از فیبر می‌باشد، اما اگر بتوانید 6 - 5 هویج کامل بخورید می‌توانید، فیبر مورد نیاز را تامین می‌نمائید. کافی است بدانید یک فنجان آب هویج 94 کالری و 2 گرم پروتئین دارد ولی یک هویج بزرگ 30 کالری و یک گرم پروتئین دارا می‌باشد.

مقدار فیبر موجود در یک فنجان آب هویج معادل است با یک هویج نسبتا بزرگ اما مسئله این است که نیاز روزانه شما به فیبر تا چه اندازه است هر چه فیبر بیشتر باشد شما کمتر به یبوست دچار شده و از دیابت نیز جلوگیری می‌کنید.

کالری

آب هویج یک نوشیدنی بسیار کم کالری است. یک لیوان آب هویج کمتر از 100 کالری دارد. لذا برای کسانی که رژیم لاغری دارند، مفید است.آب هویج با دارا بودن کالری کم و مقادیر زیادی ویتامین و املاح ضروری، در مقایسه با یک نوشیدنی مغذی پرکالری، نوشیدنی مطلوبی برای شما خواهد بود.برای ورزشکاران و وزنه برداران، مقدار کالری آب هویج را می‌توان با مخلوط کردن آن با ماست، شیر، بستنی یا پودرهای پروتئینی افزایش داد.

هویج واثرات شفابخش

اثرات شفابخشی هویج ثابت شده است.شما می‌‌توانید از هویج خام ورنده شده برای ضماد کردن استفاده کنید. مواقع پیچ خوردگی یا بریدگی یا التهاب قابل استفاده است. خاصیت ضد التهابی که در هویج وجود داردمی تواند پوست را به حالت اولیه برگرداند.

اسپری آرام کننده

زمانی که پوست شما در معرض نور آفتاب قرارگیرداحساس نامناسبی دارید در این مواقع بهتراست از اسپری هویج استفاده کنید.عصاره هویج را با دوبرابر آن گلاب مخلوط کنید. مایع بدست آمده را در ظرف مخصوص اسپری در جای خنک نگهداری کنید. شما از این اسپری در مواقع مختلف می‌‌توانید استفاده کنید مثلا هنگام آفتاب سوختگی یا گرما زدگی

تقویت موی سر

خوردن آب هویج یکی از بهترین راههای تقویت موی سر می‌‌باشد زیرا ویتامین و املاح زیادی در آن موجود است که همگی برای تقویت موی سر مفید هستند. ویتامین C و E موجود در آن به بهبود جریان خون در کف سر کمک نموده و مانع ضعیف شدن موها وسفید شدن آنها می‌‌شود.

ماسک مرطوب کننده صورت

هویج دوقاشق چایخوری

عسل یک قاشق چایخوری

خامه یک قاشق چایخوری

روغن زیتون چند قطره

هویج رنده شده را آسیاب کنید و بقیه مواد را بتدریج به آن اضافه کنید تا مخلوط نرم و کرم مانندی بدست آید. پوست خود را تمیز نموده و ماسک را روی پوست خود قرار دهید. بعد از 15-10 دقیقه صورت خودرا بشویید. بعد از خشک شدن تاثیر متفاوت آن را مشاهده کنید.
منبع:پارسینه


تاریخ : 19 / 6 / 1395
بازدید : 225
نویسنده : sharef zadeh

  با توجه به گزارشی که توسط سازمان پژوهش‌های شفافیت بازار انجام شد، بازار محصولات ضد پیر شدن در ایالات متحده طبق برنامه‌ریزی‌ها تا سال ۲۰۱۹، ارزشی برابر با ۱۹۱.۷ میلیارد دلار خواهد داشت. واضح است که مردم هزینه‌ی بالایی خواهند پرداخت تا پوست‌شان را جوان و درخشان نگه دارند، اما آن‌چه ما می‌خوریم بر تک‌تک قسمت‌های بدن‌مان تاثیر می‌گذارد، از ارگان‌های داخلی تا ناخن‌ها و پوست‌مان. 

هرچند باید از غذای‌مان لذت ببریم، اما هدف بیولوژیکی بزرگ‌تر آن را نباید فراموش کنیم- غذا به ما انرژی و مواد مغذی مناسب می‌رساند تا روزمان را پشت سر بگذاریم. خوراکی‌ها باید به ما سوخت‌رسانی کنند و باعث شوند که خود را پرطراوت و چالاک احساس کنیم، نه ‌این‌که بی‌حال و ناخوش شویم. 
 
در این نوشتار ۷ خوراکی می‌بینید که سریع شما را پیر می‌کنند: 
 
۱. قند تصفیه‌شده 
 
هنگامی که بیش از اندازه قند تصفیه شده بخورید، فرآیندی به نام گلیکاسیون در شما شروع می‌شود. در این فرآیند، قند در جریان خون‌تان به پروتئین می‌چسبد و مولکول‌های سمی جدیدی به نام "محصولات نهایی گلیکاسیون پیشرفته” (یا به اختصار، اِی‌جی‌ای)، شکل می‌دهد. فردریک برانت، دارای مدرک دکترای پزشکی، متخصص پوست در میامی و نیویورک سیتی ونویسنده‌ی کتاب "۱۰ دقیقه ۱۰ سال” می‌گوید، "وقتی اِی‌جی‌ای‌ها انباشته می‌شوند، به پروتئین‌هایی که در نزدیکی‌شان هستند، شبیه به بازی دومینو آسیب می‌رسانند.” 
 
مصرف بیش از اندازه‌ی قند، به کلاژن و الاستین که در حفظ درخشندگی و سفتی پوست موثر هستند، آسیب می‌زنند. آسیب دیدن کلاژن باعث می‌شود که پوست خشک، شکننده و شل شود، و در عین حال سرعت پیر شدن افزایش بیابد. نکته‌ی مهم‌تر این‌‌که، اِی‌جی‌ای‌ها توانایی طبیعی بدن‌تان را برای تولید آنزیم‌های آنتی‌اکسیدان کاهش می‌دهد، و این باعث می‌شود پوست، بیش‌تر مستعد آسیب‌پذیری در برابر نور خورشید-یکی از عوامل اصلی پیری پوست- باشد. 
 
۲. باربیکیو 
 
هرچند بسیاری از جشن‌ها و فستیوال‌ها حول این غذای تماما امریکایی می‌چرخند، تکه گوشتی که به شدت سوخته برای بدن‌تان اصلا خوب نیست. از آن‌جایی که گوشت‌های کباب شده ساعت‌ها به طور مداوم و به آرامی می‌پزند، مواد سرطان‌زا و هیدروکربن‌های التهابی تولید می‌شوند که می‌توانند باعث التهاب در پوست شوند. پیتر گنگریچ، استاد بیوشیمی در دانشکده‌ی پزشکی دانشگاه وندربیلت، می‌گوید، "بدن ما دارای سیستم‌های آنزیمی است که این مواد را به ترکیبات واکنشی تبدیل می‌کنند، چیزهایی که به طور برگشت‌ناپذیری به دی‌ان‌ای شما می‌چسبند و می‌توانند باعث جهش و احتمال بروز سرطان و از همه شایع‌تر سرطان روده‌‌ی بزرگ شوند. 
 
۳. نمک 
 
هرچند ما برای زنده ماندن به نمک احتیاج داریم، اما مصرف حدود ۱۵۰۰ میلی‌گرم نمک در روز می‌توانند باعث شود که احساس نفخ و بی‌حالی داشته باشید، و بدن‌تان آب خود را حفظ کند. اگر شما دائما یک برنامه‌ی غذایی پرنمک داشته باشید و به اندازه‌ی کافی آب ننوشید تا نمک مازاد دفع شود، آسیب جدی به پوست‌تان وارد خواهد شد، زیرا این امر سبب دهیدراته شدن (از دست دادن آب) بدن خواهد شد. بکوشید غذاهایی بخورید که نمک طبیعی دارند و اگر از طعم شور لذت می‌برید، کم‌ترین حد ممکن از نمک را به غذای‌تان اضافه کنید. 
 
۴. گوشت فرآوری شده
 
ثابت شده‌است گوشت‌های فرآوری شده، مانند سوسیس و کالباس، که ارتباط‌شان با سرطان به تازگی از سوی سازمان بهداشت جهانی اعلام شده بود، روند پیر شدن را نیز تسریع می‌کنند. این گوشت‌ها حاوی مقدار زیادی از افزودنی‌های شیمیایی مانند نیترات‌ها، مونوسدیم گلوتامات، و دیگر مواد خطرناک هستند که فقط سیستم ایمنی را ضعیف می‌کنند و بیماری ایجاد می‌کنند. گوشت‌های فرآوری شده معمولا میزان زیادی نمک دارند که پوست را شکننده و پف‌دار نشان می‌دهند. 
 
اگر هنوز هم گوشت می‌خورید، مطمئن شوید گوشتی که تهیه می‌کنید زیستی (ارگانیک) است، گوشت احشامی است که از علف تغذیه کرده‌اند و هیچ‌گونه مواد شیمیایی یا نگهدارنده ندارد. 
 
۵. نوشابه‌های کافئین‌دار 
 
هرچند به نظر می‌رسد دنیای ما بدون قهوه غیرممکن است، اما کافئین تاثیر خشک‌کنندگی زیادی روی پوست دارد. نوشیدن بیش از اندازه‌‌ی مایعات دارای کافئین می‌تواند بدن شما را دهیدراته کند، و سبب شود که پوست‌تان درخشش‌اش را از دست بدهد و کدر به نظر برسد. دکتر دبورا واتنبرگ، متخصص پوست از شهر نیویورک می‌گوید، "الکل و کافئین…مانند داروهای ادرارآور عمل می‌کنند و از نگهداری آب در بدن ممانعت می‌کنند، بنابراین پوست‌تان مثل آلو-بخارا می‌شود و می‌تواند خشک و کدر شود. 
 
بکوشید مصرف قهوه‌تان را به یک یا دو فنجان در روز محدود کنید، و مطمئن شودید که به اندازه‌ی کافی آب در طول روز می‌‌خورید. 
 
۶. چربی‌های ترانس 
 
هرچند دلایل زیادی برای اجتناب از چربی‌های ترانس وجود دارد، اما این حقیقت که آنها می‌توانند روند پیر شدن را تسریع کنند، برای حذف آنها بسنده است. مطابق با مطالعه‌ای در پاب‌مد، چربی‌های ترانس می‌توانند خطر آسیب‌های اکسیداتیو در اثر اشعه‌ی یووی را افزایش دهند، صدماتی که شما را در برابر اشعه‌های مضر خورشید آسیب‌پذیرتر می‌کند. چربی‌های ترانس با توجه به خطراتی که مصرف آنها دارد، از بسیاری از غذاها حذف شده‌اند، اما برای احتیاط برچسب‌ها همه‌ی خوراکی‌ها را بخوانید. 
 
۷. الکل 
 
نوشیدن بیش از اندازه می‌تواند به قسمت‌های زیادی از بدن شما، از جمله پوست آسیب بزند. الکل آب بدن را از بین می‌برد، بنابراین پوست شما ظاهری خشک و شکننده خواهد داشت اگر که شب قبل بیش از اندازه الکل مصرف کرده باشید. نکته‌ی مهم‌تر این‌که، الکل عوارض بدی برای کبد که به طور معمول سموم را از بدن خارج می‌کند، دارد. هرچند، زمانی که بیش از اندازه الکل مصرف می‌کنید، کبد نمی‌تواند آن را به درستی تجزیه کند و این یعنی سموم در سراسر بدن‌تان از جمله پوست گسترش خواهند یافت. بسیاری از آدم‌هایی که به طور منظم الکل می‌خورند، مشکلات پوستی دارند مثل آکنه، روزاسه، و چین و چروک. 

منبع: ایلنا 


به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان شعبه 2 روانشناسی و... و آدرس sina95.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 8
بازدید هفته : 143
بازدید ماه : 2585
بازدید کل : 1076569
تعداد مطالب : 2955
تعداد نظرات : 52
تعداد آنلاین : 1



Alternative content


RSS

Powered By
loxblog.Com