عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : 13 / 5 / 1396
بازدید : 357
نویسنده : sharef zadeh

 در روزگاری زندگی می‌کنیم که تاثیر سبک زندگی غرب بر روی مسائل روزمره‌ زیاد است در این گزارش برآن شدیم تا به ضرورت اشاعه سبک زندگی اسلامی و مقابله با تأثیر مخرب فرهنگ غرب بر خانواده‌ها بپردازیم.

ترویج سبک زندگی اسلامی و تحکیم بنیان خانواده  

نهاد مقدس خانواده، رکن بینادین اجتماع بشری و محمل فرهنگ‌های گوناگون است تا جایی که سعادت و شقاوت امت‌ها، مرهون خانواده می‌باشد. اولین شرط داشتن جامعه‌ای سالم و پویا، سلامت و پایداری خانواده است. همه دستاوردهای علمی و هنری بشر در سایه خانواده‌های سالم و امن پدید آمده است. در این میان نقش زن به عنوان یکی از ارکان اصلی خانواده از اهمیت فراوانی برخوردار است که در عصر حاضر تلاش می‌شود از جایگاه و نقش اصلی خود دور بماند که نتیجه آن جز بیماری و فروپاشی خانواده نیست. لذا زنان جامعه ما باید اهمیت این موضوع را درک کرده و با سبک زندگی اسلامی و ایرانی در راه داشتن خانواده‌ای پویا و سالم تلاش کنند. 



                   //////

بصیرت سیاسی و اجتماعی 
 

رسالت زنان امروز، حضور مستمر و آگاهانه در صحنه‌های سیاسی، اجتماعی و دفاع و دیده‌بانی از ارزش‌های نظام اسلامی است. اگر زن مسلمان، دیروز دوشادوش مردان برای اقامه ارزش‌های الهی قیام کرده و پس از آن نیز رشادت‌ها داشته است، امروزه نیز وظیفه خود می‌داند که با انگیزه الهی خود در صحنه حضور یابد. 
 
زنان جامعه اسلامی در جریان انقلاب و هشت سال دفاع مقدس ثابت کردند موجودیتی وارسته از دنیاخواهی و آراسته به حق‌جویی دارند و عهده‌دار مسئولیت سنگینی هستند، آن‌ها با فکر و اندیشه می‌توانند در تمامی صحنه‌های جامعه با بصیرت و آگاهی مشارکت فعال داشته و به فعالیت بپردازند. 
 

رشد علمی توام با اخلاق  

 
با توجه به ضرورت و اهمیت نقش‌آفرینی زنان در جریان پیشرفت جوامع و نیز رشد حضور زنان در دانشگاه‌ها و مراکز علمی، به نظر می‌رسد افق آینده در این زمینه روشن و مطلوب است اما نکته‌ای که باید به آن توجه کنند این است که رشد علمی باید همراه با اخلاق اسلامی باشد که ثمرات آن بیش‌تر و مفیدتر و به رشد و کمال انسانی منتهی شود. 
 

مشاجره در خانواده باعث گرایش جوانان به شبکه‌های اجتماعی می‌شود 

 
بخشی از نیازهای ارتباطی در خانواده تامین می‌شود و در خانواده‌های امروزی ارتباطات عاطفی به حداقل رسیده است و همان‌طور که می‌دانیم افزایش ارتباطات عاطفی افراد موجب کاهش گرایش به شبکه‌های اجتماعی خواهد شد. خانواده‌ها به لحاظ شکلی محدودتر شده‌اند و از حالت گسترده به هسته‌ای تغییر شکل داده و تعداد فرزندان کمتر شده است. 
 
یکی از دلایل عمده سست شدن پایه‌های خانواده این است که افراد اوقات کمتری را در کنار هم می‌گذرانند و کوچک شدن خانواده‌ها به دلایل مختلف از جمله تلاش برای تامین هزینه‌های خانواده و امرار معاش، منجر به کاهش ارتباط اعضای خانواده به خصوص روابط عاطفی آن‌ها شده است و دوری اعضای خانواده نسبت به هم و تامین نشدن نیازهای عاطفی و ارتباطی افراد در این شرایط امری اجتناب ناپذیر است که با این وضعیت فضاهای مجازی و شبکه‌های اجتماعی که بین جوانان و دیگر اقشار رواج یافته‌اند، جای‌گزینی برای تامین نیاز عاطفی و ارتباطی افراد می‌شوند. 
 
شبکه‌های اجتماعی ابزاری برای اشاعه‌ی فرهنگ غربیست/درصورت تدبیرنکردن مسئولین،باید به حال فرهنگ گریست
 
شبکه‌های اجتماعی از این منظر که باعث وسعت ارتباطات می‌شوند بسیار خوب است اما باید توجه داشت افرادی که در این شبکه‌ها با هم ارتباط برقرار می‌کنند هیچ شناختی نسبت به یک‌دیگر ندارند و ممکن است اطلاعاتی که رد و بدل می‌شود صادقانه نباشد. 
 
مشاجره افراد در محیط خانواده و دیگر فضاها یکی از مشکلاتی است که به دلیل عدم برقراری ارتباط صحیح با دیگران اتفاق می‌افتد اما در فضای مجازی معمولا مشاجره و درگیری وجود ندارد. افراد بدون هیچ شناخت و سابقه‌ای نسبت به هم، با پرداختن به صحبت‌های کلیشه‌ای، احساس می‌کنند که طرف مقابل با آن‌ها هم‌دلی و هم‌دردی می‌کند و هیچ جبهه و مقاومتی را در وی نمی‌بینند و این یکی از دلایلی است که افراد در فضای مجازی احساس آرامش بیشتری داشته و به این فضا گرایش دارند. 
 
استفاده از این شبکه‌ها ، عطشی است که در بین جوانان وجود دارد و اگر به درستی هدایت نشود، ممکن است به بیراهه برود. آموزه‌های دینی و آموزش جوانان از سوی خانواده و دیگر نهادهای آموزشی و اجتماعی موجب کنترل و کاهش آسیب‌های فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی می‌شوند. با آموزش صحیح، جوان ما چارچوب‌های استفاده از این فضاها را می‌شناسند و از آن‌ها به درستی بهره‌برداری خواهند کرد. 
 
غربی‌ها تلاش دارند تا با سیاست اشاعه فرهنگ غربی و بی‌بندوباری در کشورها و جوامع اسلامی، جنگی نرم را اداره کنند که شبکه‌های اجتماعی یکی از ابزارهای آن‌ها است که اگر تدبیر مسئولان و صاحب‌نظران کارساز نشود باید به حال فرهنگ از دست رفته گریست.

تاریخ : 13 / 5 / 1396
بازدید : 323
نویسنده : sharef zadeh

 کانادا کشوری در شمال قاره آمریکا که در میان سه اقیانوس اطلس، آرام و منجمد شمالی واقع شده است. کانادا به دلیل نزدیکی به آمریکا، شهرهای منحصر به فرد، مناطق طبیعی بکر و دست‌نخورده بسیاری دارد. کانادا یکی از کشورهای مناسب برای زوج‌هایی است که می‌خواهند ماه‌عسل خود را متفاوت بگذراند، پس اگر از ماجراجویی در طبیعت، قدم‌زدن در شهرهای زیبا لذت می‌برید و دنبال مکانی هستید تا کمی از جهان دور شوید و سردی آب‌و‌هوای قطب را احساس کنید این کشور می‌تواند گزینه‌ی مناسبی باشد. در این مقاله ۱۰ مکان مناسب را برای تجربه‌ی ماه‌عسلی متفاوت در این کشور معرفی می‌کنیم.

جزیره فوگو

جزیره فوگو در ساحل نیوفاندلند کانادا واقع شده است که از طرف انجمن طرفدار صافی زمین به عنوان یکی از چهار گوشه‌ی زمین معرفی شده است. طول جزیره تنها ۳۵ کیلومتر است و به همین دلیل مکان دور از دسترس و دنجی برای گذراندن یک تعطیلات آرام ماه‌عسل خواهد بود. تنها هتل موجود در این جزیره دارای سبک معماری خاص و منحصر به فردی است که امکان تماشای مناظر خاص از دریا و آسمان را برایتان فراهم می‌کند. در این هتل رستوران، کتابخانه، سینما، نمایشگاه و سونا قرار دارد.

 

جزیره فوگو

 

جزیره ونکوور

این جزیره می‌تواند گزینه‌ی عالی برای گذراندن دوران ماه‌عسل باشد، چرا که زندگی شهری کوچک، مسیرهای پیاده‌روی در طبیعت برای زوج‌های ماجراجو، سواحل زیبا و باغ‌ها و دره‌های بی‌نظیری برای گردش دارد. دو هتل بسیار معروف در این شهر، ویکانینش و فیرمونت هستند. هم‌چنین می‌توانید اقامت خود را در خانه‌های درختی امتحان کنید.

 

جزیره ونکوور

 

کلبه تروت

سالهاست که این کلبه مورد توجه زوج‌هایی قرار گرفته است که برای ماه‌عسل به سفر می‌روند. مجله گردشگری ساندیز تایمز این مکان را به عنوان میعادگاه عاشقان معرفی کرده است که یکی از ۲۵ مکان رمانتیک جهان نام گرفته است. این هتل با سبک معماری لوکس و جنگلی ساخته شده است که امکانات متفاوتی را به زوج‌ها ارایه می‌دهد.

 

کلبه تروت

 

قلعه ها در کوه‌های راکی کانادا

اقامت در یکی از قلعه‌های زیبا در میان کوه‌های راکی کانادایی می‌تواند تجربه‌ی زندگی رویایی را برایتان رقم بزند. پارک ملی بانف یکی از مکان‌های گردشگری بی‌نظیر در این منطقه است. هم‌چنین تماشای دریاچه فیروزه‌ای در کنار یخبندان منظره‌ی خاصی را برایتان ایجاد می‌کند. پارک ملی جاسپر نیز که توسط کوه‌ها و دریاچه‌ها احاطه شده است که گردش در آن برای زوج‌ها می‌تواند خاص باشد.

 

کوه‌های راکی

 

نیاگارا

شهر جذاب نیاگارا یکی از محل‌های منفاوت برای زوج‌های جوان خواهد بود. باغ‌های رنگارنگ، ساختمان‌های تاریخی زیبا تنها بخشی از جاذبه‌های این شهر است. تورهای گردشگری با اسب، استراحت در حمام‌های آب‌گرم بهاری ایده‌های رمانتیک مناسبی برای وقت‌گذرانی در ماه‌عسل خواهد بود. هتل هاربور روبه‌روی رودخانه نیگارا از محل‌های اقامتی خاص برای زوج ها خواهد بود.

 

 

نیاگارا

 

 

 

شهر کبک

اگرچه اروپا و شهرهایی چون پاریس و رم به عنوان بهترین مکان‌های عاشقانه شناخته شده‌اند، اما شهر کبک نیز می‌تواند تجربه‌ی یکسانی را برای زوج‌ها رقم بزند. این شهر با رستوران‌ها، شیرینی‌پزی‌های خوشمزه، معماری‌های زیبا و خیابان‌های سنگی انگار که تکه‌ای از پاریس است. هتل له چاتو که یکی از بهترین هتل‌های جهان است می‌تواند اقامت مناسبی را برای زوج‌های عاشق تهیه کنید.

 

شهر کبک

 

کشتی کروز

اگر تازه عروس و داماد هستید تجربه‌ی سفر با کشتی کروز کانادا در ساحل غربی که از ونکوور تا آلاسکا می‌رود، می‌تواند گزینه‌ی تفریحی مناسبی باشد. یکی از جالب‌ترین سفرهای جهان همین گردشگری با این کشتی کروز است که مناظر خیره‌کننده آلاسکا را پیش چشمان شما قرار می‌دهد. سواحل جنگلی، نهنگ‌ها، دلفین‌ها، بخچال‌های قطبی و هزاران جزیره از دیدنی‌های مسیر این کروز است.

کروز کانادا

موسکوکا

هتل‌های بسیاری در منطقه موسکوکا قرار دارند که خدمات ویژه‌ای را به زوج‌ها برای ماه‌عسل ارایه می‌دهند. مجتمع اقامتی ۵ ستاره در دریاچه گالیری در استان آلگونکوین این منطقه امکاناتی چون ویلاها، سوئیت‌ها، آب‌گرم و ... را برای مسافران فراهم کرده است.

موسکوکا

شفق شمالی

اگر سرمای قطبی شما را اذیت نمی‌کند تماشای شفق قطبی خاطره‌ای فراموش نشدنی خواهد بود. این شفق از مکان‌های مختلفی قابل رویت است که وایتهورس و یلونایف از معروف‌ترین آن‌هاست. مجتمع‌های اقامتی شفق شمالی امکانات تماشای شفق و حمام‌های آب‌گرم را برای مسافران فراهم کرده است.

شفق شمالی

جزیره کیپ برتون

اگر از سفرهای جاده‌ای لذت می‌برید پاییز در این جزیره مقصد مناسبی برای سفر خواهد بود. تپه کابوت پر است از درختان با برگ‌های رنگارنگ نارنجی، قرمز و طلایی در پاییز که محیطی عاشقانه را برای زوج‌ها ایجاد می‌کند. پارک ملی جزیره، ماهیگیری در رودخانه مارگاری، ساحل اینگونیش، شهر بادک از مکان‌های گردشگری آن هستند. هتل کلبه‌ای کلیتک که در ارتفاعات قرار دارد نیز از محل‌های اقامتی خاص برای زوج‌های جوان است.

جزیره کیپ برتون


به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان شعبه 2 روانشناسی و... و آدرس sina95.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 66
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 196
بازدید ماه : 2638
بازدید کل : 1076622
تعداد مطالب : 2955
تعداد نظرات : 52
تعداد آنلاین : 1



Alternative content


RSS

Powered By
loxblog.Com