عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : 24 / 7 / 1395
بازدید : 293
نویسنده : sharef zadeh

 

چای یکی از نوشیدنی های بسیار محبوب در دنیا است و پزشکان نیز به خوردن آن همیشه توصیه می کنند. چای های بسیار زیادی در دنیا وجود دارد که می توانید از هر کدام از آن ها بهره ببرید.

با خواص چای های معمولی که بسیار زیادی در دسترس هستند آشنا هستید و بهتر است تا با خواص چای هایی که کمتر می شناسید آشنا شوید. در این مطلب نگاهی داریم به چند چای بسیار عالی اما ناشناخته که در عطاری ها می توانید آن ها را پیدا کنید.

دمنوش های گیاهی,خواص چای

 برگ هاي تمشک قرمز خاصيت خنک کننده و تصفيه کننده دارد

 
برگ هاي تمشک قرمز: اين چاي بيشتر در دوران حاملگي مصرف مي شود، اما مصرف آن براي افراد ديگر نيز مفيد است. برگ هاي آن حاوي آنتي اکسيدان، ويتامين و مواد معدني متنوع است که به آساني در آب گرم آزاد مي شود. برگ هاي آن خاصيت خنک کننده و تصفيه کننده دارد.

دمنوش های گیاهی,خواص چای

چای قره قات ضدتب، ضد عفونی کنند و ضد ویروس تبخال میباشد

 

چای قره قات: با این گیاه شاید آشنایی نداشته باشید. میوه ی این گیاه از نوع سته است و پس از رسیدن کامل به اندازه ی نخود شده و حاوی آب بنفش رنگی می باشد. برای دم کردن چای باید به این نکته توجه کنید.

به 5 گرم از خرد شده ی میوه ها یک لیوان آب سرد می افزاییم، آن گاه حدود 10 دقیقه می گذاریم بماند و سپس آن را به حد جوش می رسانیم و باز هم مدت 10 تا 15 دقیقه به حال خود می گذاریم و گرما گرم صاف می کنیم.

ضد چسبندگی پلاکت ها، ضد شکنندگی عروق مویینه، ضد ویروس تبخال، ضد التهاب، ضد اکسیدان، ضدتب، ضد عفونی کننده، ضد اسپاسم، ضد زخم های گوارشی، ضد قارچ، ضد ویروس، قابض، محرک گردش خون، محافظ کلاژن، ادرار آور، محرک سیستم ایمنی بدن، کاهش دهنده ی چربی خون و گشاد کننده ی رگ ها.

دمنوش های گیاهی,خواص چای

چای رزماري عملکرد کليه و کبد را بهبود مي بخشد و انواع سردردها را نيز برطرف مي کند

 

چای رزماري: علاوه بر اين که منبع عالي ويتامين E است، چاي آن در برطرف کردن بيماري ها مفيد است. دم کرده رزماري عملکرد کليه و کبد را بهبود مي بخشد و انواع سردردها را نيز برطرف مي کند. چای رزماری، برای درمان سرماخوردگی، سردرد، اختلال عصبی، تسکین درد عضلات و آرامش عصب موثر است. از آن جا که این گیاه خاصیت ضدباکتریایی دارد، پارچه آغشته به چای این گیاه را به زیر بغل بمالید تا بوی نامطبوع از بین برود.  

دمنوش های گیاهی,خواص چای

زنجبيل براي درمان بيماري هاي متعدد از جمله ناراحتي هاي گوارشي مفید است


چای زنجبيل: زنجبيل مانند فلفل قرمز طعم تندي دارد. مصرف آن به افرادي که تب خال يا زخم معده دارند توصيه نمي شود. زنجبيل منبع عالي ماده معدني لازم و ويتامين است و براي درمان بيماري هاي متعدد از جمله ناراحتي هاي گوارشي، نامنظم بودن عادت ماهانه، اختلالات و ناراحتي هاي دفع روده اي مفيد است.  

دمنوش های گیاهی,خواص چای

چاي برگ ژينکو عملکرد گردش خون را بهبود مي بخشد

 

چاي برگ ژينکو: در بسياري از اقوام، مصرف برگ اين درخت از هزاران سال پيش رايج بوده است. نتايج تحقيقات نشان مي دهد که اين چاي عملکرد گردش خون را بهبود مي بخشد و کلسترول را کاهش مي دهد. به تازگي نيز مشخص شده است که اين گياه از بدن در برابر اشعه محافظت مي کند.  

 

 منبع:alamto.com


تاریخ : 24 / 7 / 1395
بازدید : 255
نویسنده : sharef zadeh

 

خاصیت گیاه زردچوبه,استفاده از زردچوبه در دوران  بارداری

زردچوبه حاوی  لیپوپلی ساکارید است، که سیستم ایمنی بدن را قوی می کند

 

تازه مادر شده اید و به دنبال راهی موثر برای تقویت ایمنی در طول نگهداری از نوزادتان هستید؟ آیا به این فکر می کنید که زردچوبه را به برنامه غذایی خود اضافه کنید، اما مطمئن نیستید که در طول بچه داری بی خطر باشد؟

زردچوبه می تواند راه حلی مناسب برای تقویت ایمنی و تثبیت سلامت در طول شیردهی باشد. در ادامه می توانید همه چیز را در مورد زردچوبه بفهمید و متوجه شوید که چگونه می تواند به یک مادر شیرده کمک کند.

زردچوبه ادویه ای شناخته شده است درست مانند هل. طعمی تیز، عطری تند، و رنگی طلایی. افراد در حین آشپزی زیاد از زردچوبه استفاده می کنند. زردچوبه به خاطر خاصیت ضد باکتریایی، ضد ویروسی، ضد سرطانی، ضد اکسیدانی، و ضد التهابی اش معروف است.

همچنین خواص آنتی موتاژنیک نیز دارد. این ادویه سرشار از مواد مغذی است، از جمله ویتامین، پروتئین، مواد معدنی و دیگر مواد مغذی مفید. اگر در طول بارداری زردچوبه را با کیفیت مناسبی استفاده کنید می توانید از خواص درمانی آن نفع بسیاری ببرید. 

 

۱- تقویت ایمنی
زردچوبه حاوی دارای لیپوپلی ساکارید است، که سیستم ایمنی بدن را قوی می کند. این ادویه دارای خواص ضد قارچ، ضد باکتری و ضد ویروس است که ایمنی بدن را بالا برده و در برابر بیماری ها از آن محافظت می کند.

۲- کاهش التهاب
بسیاری از مادرها به دلیل غدد پستانی گرفته یا پستان های ورم کرده، که بسیار هم دردآور هستند نمی توانند به کودک خود شیر بدهند.

استفاده از زردچوبه در طول شیردهی کمک می کند این تورم به حداقل برسد و مادر بتواند به کودک خود شیر بدهد. زردچوبه یکی از درمان های خوب برای کاهش تورم در تمام نقاط بدن است.

۳- کاهش کلسترول
کلسترول بالا می تواند باعث عوارض بدی برای سلامت بدن شود. تحقیقات پزشکی نشان داده زردچوبه می تواند سطح کلسترول خون را پایین بیاورد، افزایش کلسترول را تنظیم کند، و از بسیاری بیماری های قلبی و عروقی پیشگیری کند.

خاصیت گیاه زردچوبه,استفاده از زردچوبه در دوران  بارداری

زردچوبه میتواند سطح کلسترول خون را پایین بیاورد و از بیماری های قلبی-عروقی پیشگیری کند


۴- پیشگیری از آرتروز
زردچوبه به خاطر خواص ضد التهابی اش معروف است که به پیشگیری از آرتروز و آرتریت روماتوئید کمک می کند. خواص آنتی اکسیدانی این ادویه منجر به خنثی کردن رادیکال های آزاد در بدن می شود. رادیکال های آزاد به سلول های بدن آسیب می رساند. مادرانی که به صورت مرتب زردچوبه استفاده می کنند کمتر از التهاب مفاصل رنج می برند.

۵- کمک به کنترل وزن
زردچوبه به تنظیم وزن بدن کمک می کند، جریان صفرا را افزایش می دهد، و خطر اضافه شدن وزن را کاهش می دهد. چاقی در مادران شیرده شایع است. بعد از هر وعده یک قاشق چای خوری زردچوبه استفاده کنید.

۶- بهبود گوارش
زردچوبه کیسه صفرا را تحریک می کند تا به اندازه کافی صفرا تولید کند، که در نهایت منجر به بهبود گوارش و کاهش گاز و نفخ در مادران شیرده می شود. زردچوبه بیماری های مختلف التهابی روده را درمان می کند، و از خطرات مشکلات گوارشی از جمله سوء هاضمه جلوگیری می کند.

۷- پیشگیری از بیماری کبد
زردچوبه به عنوان سم زدای طبیعی پوست عمل می کند. زردچوبه تولید آنزیم های مهمی که کبد برای سم زدایی از خون نیاز دارد را افزایش می دهد. آنزیم های حیاتی سموم بدن را تا حدود زیادی می شکنند و به حداقل میرسانند. زردچوبه همچنین گردش خون را در مادران شیرده بهبود می بخشد و سلامتشان را تضمین می کند.

استفاده از زردچوبه در طول شیردهی هیچ مشکلی به وجود نمی آورد. با این حال، بهتر است در مقادیر کم و مناسب مصرف شود. از خوردن مکمل های حاوی زردچوبه خودداری کنید. استفاده از زردچوبه در مقادیر بالا اثرات خشکی دارد که باعث کم شدن شیر در مادرهای شیرده می شود. با پزشک خود مشورت کنید تا شما را از آثار خشکی زردچوبه مطلع کند.

 

منبع:bartarinha.ir  


به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان شعبه 2 روانشناسی و... و آدرس sina95.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 30
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 160
بازدید ماه : 2602
بازدید کل : 1076586
تعداد مطالب : 2955
تعداد نظرات : 52
تعداد آنلاین : 1



Alternative content


RSS

Powered By
loxblog.Com