فقر مغز را کوچک می کند


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : 28 / 8 / 1393
بازدید : 524
نویسنده : sharef zadeh

 فقر مغز را کوچک می کند

فقر مغز را کوچک می کند

از قدیم الایام گفته اند: فقر مادر همه بدبختی هاست! نتایج تحقیقات دانشمندان نشان می دهد که این سخن پر بیراه نیست.تفاوت بین فقیر و غنی حتی بر رشد مغز هم مشهود است. محققان با استفاده از نتایج دو بررسی جداگانه به این نتیجه رسیدند که تجربه فقر در کودکی، کوچکتر بودن اندازه مغز و پائین بودن سرعت پردازش اطلاعات در مغز را بدنبال دارد.


با توجه به  نتایج مطالعه ای که جزئیات آن در نشریه آنلاین مجله JAMA کودکان منتشر شده است ،مقدار ماده خاکستری و سفید، که نشاندهنده تراکم ارتباطات عصبی بخشهای مختلف مغز است، در مغز کودکانی که در خانواده های فقیر رشد کرده بودند؛ کمتر از بقیه بود. همچنین بخشهائی از مغز نظیر هیپوکامپ و مناطقی از آمیگدال، که در عملکردهای اساسی مغز نظیر حافظه و احساسات نقش اساسی دارد، توسعه کمتری می یابد. همچنین مشخص شده است محیطهای پرتنش با ایجاد استرس و اضطراب در کودکان کوچک شدن مغز را بدنبال دارد.

مطالعه دیگری، توسط دانشمندان  دانشگاه نورث وسترن در ایلینویز انجام شد که نتایج آن در ژورنال نوروساینس منتشر گردید. بر این اساس پردازش صداها در کودکانی که مادرشان تحصیلات پائین، یکی از نشانه های فقر، دارد ؛ ضعیف تر از بقیه است.

خبر خوب است که تغییرات ذکر شده برگشت پذیرند. یعنی با  مراقبت بیشتر در دوران کودکی و رشد میتوان اثرات نامطلوب فقر را کم کرد و یا حتی از بین برد.




مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان شعبه 2 روانشناسی و... و آدرس sina95.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1071
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 1071
بازدید ماه : 3500
بازدید کل : 1080161
تعداد مطالب : 2955
تعداد نظرات : 52
تعداد آنلاین : 1



RSS

Powered By
loxblog.Com