واحدهای گروه‌های غذایی را بشناسید


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : 16 / 2 / 1393
بازدید : 498
نویسنده : sharef zadeh

 

  بدن ما در سن و هر شرایطی که باشیم نیازهای خاصی دارد یعنی ما باید میزان معینی انرژی، پروتیئن، کربوهیدرات، چربی و ریزمغذی‌ها (مواد معدنی و ویتامین‌ها) مصرف کنیم. 
 از گروه نان و غلات که بزرگ‌ترین نیاز بدن را تشکیل می‌دهد باید روزانه به میزان ۶ تا ۱۱واحد مصرف کنیم. یک واحد از گروه نان
 (هر واحد حاوی ۸۰ کالری است) شامل یک برش نان (مثل تافتون، سنگک، بربری) به اندازه کف دست (۳۰ گرم) یا یک دوم لیوان برنج پخته یا ماکارونی پخته یا سه چهارم لیوان از غلات آماده است. 
 
از مواد غذایی گروه سبزی باید روزانه ۳ تا ۵ واحد و از گروه‌ میوه روزانه ۲ تا ۴ واحد باید مصرف شود. یک واحد از گروه سبزی (هر واحد حاوی ۲۵ کالری است) شامل یک لیوان سبزی خام خورد شده، یک لیوان سالاد، یک دوم لیوان سبزی پخته است. یک واحد از گروه میوه (هر واحد حاوی ۶۰ کالری است) شامل یک عدد میوه متوسط مثل یک سیب متوسط، سه چهارم لیوان آب میوه یا یک چهارم لیوان خشکبار است. 
 
 با ذکر اینکه در رده بعدی گروه گوشت و گروه لبنیات واقع است و میزان مصرف هر یک از گروه‌ها باید روزانه ۲ تا ۳ واحد باشد، تصریح کرد: یک واحد از گوشت (هر واحد حاوی ۵۵ تا ۱۰۰کالری است) شامل ۶۰ گرم گوشت یا یک تخم یا یک دوم لیوان حبوبات پخته تا یک چهارم لیوان از انواع مغز‌ها می‌باشد و یک واحد از گروه شیر یا یک لیوان ماست ۲ لیوان دوغ و ۳۰ تا ۴۵ گرم پنیر است. 
 
 چربی‌ها و شیرینی‌ها کمترین نیاز بدن را تشکیل می‌دهند و باید آنها را به مقدار کم مصرف کرد. یک واحد گروه چربی (هر واحد حاوی ۴۵ کالری است) شامل یک قاشق مربا خوری از انواع چربی‌ها و روغن‌ها است. 
 
یک واحد گروه‌ قند‌ها (هر واحد حاوی ۲۰ کالری است) شامل یک قاشق مربا خوری شکر، مربا یا عسل یا دو حبه قند کوچک می‌باشد.
 



مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان شعبه 2 روانشناسی و... و آدرس sina95.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 27
بازدید دیروز : 1242
بازدید هفته : 27
بازدید ماه : 3698
بازدید کل : 1080359
تعداد مطالب : 2955
تعداد نظرات : 52
تعداد آنلاین : 1



RSS

Powered By
loxblog.Com