اسباب‌بازی‌ها در "آینده شغلی" کودکان تأثیر دارند


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : 16 / 2 / 1393
بازدید : 249
نویسنده : sharef zadeh

 

 در تحقیقی که در یکی از مهد کودک‌ها صورت گرفته به پسران اسباب‌بازی‌هایی داده شد با ترکیبی از فعالیت، ساخت و ساز ماشین آلات و به دختران عروسک و ابزارهایی که آنها را تشویق به آرایشگری می‌کرد، پیامی به نظر رسید نتیجه این شد که پسران باید چیزهایی بسازند و مشکلات را حل کنند و دختران باید مراقب بقیه باشند و مسئولیت تغذیه و پرورش را بر عهده بگیرند. اسباب‌بازی پسر‌ها بیشتر آموزنده است و دارای اجزایی است که اطلاع و آموزش بیشتری به پسر‌ها می‌دهد. در حالیکه اسباب‌بازی دخترها بیشتر خلاقیت و قوهٔ تخیل آ‌نها را پرورش می‌دهد. 
 
 تحقیقات نشان می‌دهد ۶۰ درصد بزرگسالان که در مشاغلی از جمله طراحی و معماری فعالیت می‌کنند، خانه سازی با لگو‌ها از بازیهای مورد علاقه‌شان بوده بیش از ۶۶ درصد کسانی که در مشاغل مرتبط با ریاضیات مثل بانکداری یا حسابداری کار می‌کنند پازل اسباب‌بازی مورد علاقه‌ دوران کودکیشان بوده است. چیزهای خیلی بیشتری از اسباب‌بازی در آینده و تعیین شغل کودکان تأثیر می‌گذارند. این تا حدی سطحی نگری است که بگوییم به دختران ماشین و کامیون بدهیم تا با آن بازی کنند و آنها قرار است مهندس شوند. 
واقعا شواهد واقعی برای اثبات چنین چیزی وجود ندارد و انتخاب شغل تا زمانیکه برای یک فرد اتفاق می‌افتد از تجربه کودکی او فاصله‌زیادی دارد. 
کودکان را باید تشویق کرد که کشف کنند، بپرسند، در گیر شوند و با هم کار کنند و همهٔ اینها تأثیر بیشتری بر آینده‌شان خواهد گذاشت. 



مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان شعبه 2 روانشناسی و... و آدرس sina95.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 89
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 89
بازدید ماه : 2518
بازدید کل : 1079179
تعداد مطالب : 2955
تعداد نظرات : 52
تعداد آنلاین : 1



RSS

Powered By
loxblog.Com