به راحتی می توانید ریزش موهایتان را برطرف کنید


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : 9 / 2 / 1393
بازدید : 473
نویسنده : sharef zadeh

 کمبود آهن و مشکلات هورمونی دو علت شایع ریزش مو در زنان است و با رفع این مشکل، موها روند طبیعی رشد را دارند. کمبود ویتامین D، نیز از علل ریزش مو در زنانی است که مشکلات هورمونی و کمبود آهن ندارند. ۸۰ درصد ویتامین D مورد نیاز بدن از طریق دریافت مستقیم نور خورشید است. در صورتی که امکان استفاده از نور خوشید به میزان ۱۰ دقیقه در روز (قرار گرفتن دست و پا بدون پوشش) وجود نداشته باشند، می‌توان از طریق دریافت مکمل‌های ویتامین D، ریزش مو را درمان کرد.
قرص‌های ویتامین D تولید داخل تفاوتی با قرص‌های وارداتی ندارد. میزان مصرف قرص ۵۰ هزار واحدی ویتامین D، در بزرگسالان بک نوبت در هفته و کودکان هر دو هفته یک قرص است. مصرف مداوم این قرص‌ها مشکلی ایجاد نمی‌کند ولی بهتر است هر ۶ ماه یکبار مدت کوتاهی مصرف قرص قطع شود. رویش مجدد موها دو ماه پس از مصرف داروی ضد ریزش است، داروی ضد ریزش مو سیکل رشد مو را فعال می‌کند، یک تا دو ماه پس از مصرف دارو طول می‌کشد تا دوباره موها وارد فاز رویش شوند.
ریزش مو در مردان با مصرف داروهای هورمونی در بدن سازی تشدید می‌شود و گاه مصرف این هورمون عامل اولیه ریزش مو است. استفاده از سیگار و قلیان نیز ریزش مو را تشدید می‌کند. ریزش مو در بهار نیازی به درمان ندارد. ریزش مو در فصل بهار و پاییز بیشتر است، در صورتی که علتی برای ریزش مو وجود نداشته باشد و موها در یکی از این دو فصل شروع به ریزش کنند، درمان دارویی خاصی نیاز نیست و به طور طبیعی روند رویش تکرار می‌شود.
درمان‌های ریزش مو بلافاصله پس از ایجاد مشکل اثربخش است، در صورتی که بیماران پس از گذشت مدت زیادی پس از ریزش به پزشک متخصص مراجعه کنند، ریشه مو از بین می رود و بیماران نباید انتظار زیادی از درمان‌های دارویی داشته باشند. افرادی که موی سر چربی دارند بیش از افراد با موی طبیعی یا خشک، دچار ریزش مو می شوند، با مراجعه به هنگام به پزشک و تجویز دارو و شامپوی مناسب این عارضه به سادگی برطرف می شود.
خواب منظم ارتباطی مستقیم با رشد طبیعی موها دارد، ریزش مو و ابرو اغلب یه دنبال اختلالات خواب ایجاد می‌شود. «ماینوکسیدیل» ۲ درصد، دارویی مناسب جهت توقف ریزش ابرو است ولی به ۲ تا ۳ ماه زمان نیاز است تا ابروها دوباره رویش طبیعی داشته باشند. استفاده از داروهای گیاهی نیز موجب بهبود نسبی ریزش مو و ابروها می شود. استفاده مداوم از این داروها به مدت ۲ تا ۳ ماه نتیجه بخش است. در افرادی که با مصرف داروهای گیاهی دچار حساسیت موضعی می شوند، مصرف لوسیون بتامتازون موجب بهبود علایم حساسیتی می شود.




مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان شعبه 2 روانشناسی و... و آدرس sina95.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 622
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 622
بازدید ماه : 3051
بازدید کل : 1079712
تعداد مطالب : 2955
تعداد نظرات : 52
تعداد آنلاین : 1



RSS

Powered By
loxblog.Com