نشانه هاي تهاجم فرهنگی


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : 13 / 1 / 1393
بازدید : 399
نویسنده : sharef zadeh

نقش خانواده در مدگرايي جوانان
هر فرد در محیط خانواده رشد مي يابد و پس از آن وارد اجتماع شده و تمام آموزش ها و تربیتهاي خانوادگی را در كنار آموزشهاي اجتماع به كار مي گیرد. تمام روانشناسان و جامه شناسان و همچنین بزرگواران ديني و مذهبی، پیامبر ائمه اطهار ایشان، به اهمیت خانواده و تأثیر بسزای آن در تربیت فرزندان اشاره داشته اند و همه و همه بر نيكويي روابط بین افراد و ایجاد جو صمیمی در خانواده تأكيد داشته اند. 
خانه و خانواده جايی است كه افراد در آن آرامش مي یابند و با قرار گرفتن در موضع خانواده تأثیر گذار و تأثیر گذار تر مي شوند. به همين دلیل مي توان فضای خانه و خانواده را يكي از مهم ترین عوامل افزایش و يا کاهش تمایل جوانان و نوجوانان به مسائل موجود در جامعه دانست.
درست است كه در جوامع امروزی نقش خانواده رو به کمرنگ شدن مي رود. اما خانواده همچنان مهم ترین تأثیر را بر گرایشات افراد دارد. نوجوانان و جوانان با مد به عنوان يك مسئلة موجود در جامعه بر خورد دارند و در روبرويي با آن نیازمند توصیه ها و حمایت هاي والدین خود و خانواده مي باشند.
برخی یافته هاي آماری نشان مي دهد كه مد گرايي يك امر فراگیر براي همة اقشار جامعة ماست و به نوعی تبدیل به يك ارزش شده است اینجا نقش اول را والدین دارند. حضرت امام مادر بودن را يك شغل  مي دانستند و فرمودند كه مادري يك شغل است. همه برنامه ريزي ها و سیاست گذاری ها و نیز همة برنامه سازي ها و جهت گيري ها به اين بوده كه به هر نحو ممکن به دلیل ضعف معیشت خانواده، مادري را به عنوان يك كار دست سوم و چهارم مطرح و شاغل بودن همسر را به عنوان يك بحث جّدي مطرح كنند كه در زاوية كار هاي بالای جامعه در بيايد.
از اين رو دولت باید بکوشد تا با اتّخاذ برنامه هاي منطقی و قابل اجرا قبل از هر چيزي نيازهاي درست و قابل قبول جوانان را شناسايي و آن را به جامعه ارائه دهد تا از اين طریق جهت گيري ارزش جوانان را در جهت مد گرايي و مرغوب شدن آنان نسبت به الگوهای غربی ساماندهی كند و با اتخّاذ شیوه هاي صحیح، تمایلات آنان را جهت دار و با ایجاد فضا هاي مناسب و سهل در مساجد و پایگاههای فرهنگی، و باور به كمي پذيري جوانان، آنان را در مسیر كيفي پذيري راهنمايي نماید. براي جوانان در اين دوران پرداختن به ارزشهای اقتصادی، چنان اولویت یافته است كه پرداختن به ارزشهای معنوی حتی در مخّيلة آنان نیز راه نمي يابد. بر همين اساس پيروي از مد در اين گروه رونق پیدا كرده است و يكي از عوامل اساسی اين رونق، احساس نیاز به بر قراری ارتباط با جنس مخالف است نهایتاً اين شرایط جوان معاصر را به سمت گریز از معنویت سوق داده است. اما آن  چيزي كه ما باید عمل كنيم كه تحقیق، عقل و شرع ثابت كرده، پرداختن به پایگاه خانواده است. يعني اگر خانواده اصالت پیدا كند، خانواده اگر محور كار حکومت باشد؛ اقتصاد پذيري در دل اين جامعة كوچك صورت مي گیرد و مي توان اين گونه رو به تعالی گام برداشت.
همان طور كه گفته شد در درون خانواده مادران و به طور كلّي زنان نقش زیادتری دارند و باید در رسانه ها به اين نکته پرداخته و به جوانان گوشزد شود كه خانواده عالی ترین پایگاه تربیتی است و در خانواده مادر بالا ترین نقش را در تربیت نسل متعهد جوان و نوجوان مي تواند ایفا كند و تمامی سیاست گذاریهای  نادرست و افراطی از اين مملکت ریشه كن شود.
واضح است كه در يك محیط خانوادگی آرام و سالم فرزندان شایسته اي تربیت مي شوند و چه بهتر كه افراد اين خانواده همگی متدين، روشن فكر و اصیل باشند.




مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان شعبه 2 روانشناسی و... و آدرس sina95.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1147
بازدید دیروز : 21
بازدید هفته : 1953
بازدید ماه : 3576
بازدید کل : 1080237
تعداد مطالب : 2955
تعداد نظرات : 52
تعداد آنلاین : 1



RSS

Powered By
loxblog.Com