چگونه کنترل زندگي‌تان را بدست گيريد؟


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : 19 / 12 / 1392
بازدید : 399
نویسنده : sharef zadeh

با شروع مثبت انديشي، کنترل زندگي‌تان را به دست گيريد

مثبت انديشي هنري است که مي‌تواند به شما کمک کند بهتر زندگي‌تان را مديريت کنيد. براي اينکه ياد بگيريد چطور مي‌توانيد مثبت انديش باشيد، راه‌هاي زيادي وجود دارد. مثبت انديشي چيزي نيست که يک روز از آسمان توي دامنتان بيفتد، بلکه مستلزم تلاش و يادگيري مهارت‌هايي خاص است. با شروع به مثبت انديشيدن، خودتان را در موقعيتي قرار خواهيد داد که به شما اجازه مي‌دهد نه تنها زندگي‌تان را بهتر مديريت کنيد بلکه کمکتان مي‌کند اعتماد به نفستان را هم بالا ببريد.

برنامه ريزي

قدرت مثبت انديشي

آيا تا به حال به اين فکر کرده‌ايد که افکاري که از ذهنتان مي‌گذرند مسئول اتفاقاتي است که در زندگي‌تان مي‌افتد؟ آنچه که فکر مي‌کنيم دقيقاً همان چيزي است که در زندگي بدست مي‌آوريم. طريقه فکر کردن ما بر رفتار؛ احساسات و روحيه ما، آنطور که همه چيز را مي‌بينيم و در موقعيت‌هاي مختلف چطور کنش و واکنش نشان مي‌دهيم، تأثير مي‌گذارد. پس آنچه که در ذهن ما مي‌گذرد خود زندگي‌مان است. با قدرت مثبت انديشي و به محض اينکه مثبت انديشي را شروع کنيد، عزت و اعتماد به نفستان قوي و محکم خواهد شد و همه چيز به نظرتان ساده‌تر خواهد رسيد.

 

قدرت مثبت انديشي با تصويرسازي

قدرت ذهن، پس از قدرت روح، دومين ابزار قدرتمندي است که داريم و مي‌تواند در بسياري از موقعيت‌ها حتي تمايلات و قدرت‌هاي فرا انساني هم به ما بدهد (مثلاً در مواقع خطر).

افکار ما مي‌تواند از ذهن ناخودآگاهمان عبور کرده و در آن ذخيره شوند که اين مي‌تواند بر رفتارها و واکنش‌هاي ما اثر بگذارد. افکار ما همچنين اين توانايي را دارند که وارد ذهن ناخودآگاه اطرافيانمان هم بشوند. افکاري که با ديگران تقسيم مي‌کنيم، باعث مي‌شود به طور مثبت يا منفي نسبت به ما جهت‌گيري کنند. ممکن است احساس عشق و احترام يا احساس عصبانيت و تنفر نسبت به ما پيدا کنند. افکار ما موجب عمل‌ها و واکنش‌هاي ما، نه تنها در دنياي ذهنمان بلکه در دنياي واقعي هستند.

آيا تا به حال فکر کرده‌ايد چطور مي‌توانيد در زندگي‌تان تغيير اساسي ايجاد کنيد؟ ايجاد تغيير در زندگي‌مان فقط با کنترل کردن افکارمان ميسر است، اينکه بتوانيم از منفي‌بافي دوري کنيم و فقط مثبت‌ها و زيبايي‌هاي زندگي‌مان را نشان دهيم. اين قدرت فکر ماست! در زير به 10 راه موثر براي کمک به شروع مثبت انديشيدن و استفاده عالي از قدرت ذهنمان اشاره مي‌کنيم.

 

1. شروع کنيد به موفقيت فکر کنيد.

يک تصوير غيرقابل ويرايش به عنوان يک شخص موفق از خودتان در ذهنتان ايجاد کنيد. اين تصوير قوي را هميشه همراهتان داشته باشيد و اجازه ندهيد هيچ‌وقت از ذهنتان پاک شود. به مرور زمان، اين تصوير با شما رشد يافته و جزئيات آن مشخص‌تر مي‌شوند. هيچ‌وقت نبايد با واقعيت تصوير عقلاني مبارزه کنيد چون کار بسيار خطرناکي است. ذهن شما همچنين سعي خواهد کرد منافذ خالي آنچه ابتدا تصوير شده بود را پر کند. هميشه صرف‌نظر از اينکه چقدر در آن لحظه ممکن است همه چيز بد و زشت به نظرتان برسد، موفقيت را  به ياد داشته باشيد.

هر بار يک فکر منفي در مورد قدرت و توانايي‌هايي فرديتان به ذهنتان خطور مي‌کند، سعي کنيد سريع به يک چيز خيلي مثبت فکر کنيد.

 

2. موانع و ترس‌ها را دور بزنيد.

تخيلتان را با موانع نسازيد. در عوض سعي کنيد وجود هر مانعي را به حداقل برسانيد. مشکلات بايد بررسي شوند و به طور موثري با آن‌ها برخورد شود تا از بين بروند، بدون اينکه لازم باشد نيرويي بيشتر از آنچه لازم دارند به رايشان استفاده کنيد. بعضي وقت‌ها ترس مشکلات را چند برابر نشان مي‌دهد و بعد واقعي آن‌ها را مخفي مي‌کند.

 

3. افکارتان را به تصوير تبديل کنيد.

به مغزتان به عنوان يک دستگاه پخش ويدئو نگاه کنيد. تصاوير از افکار ما مي‌آيند، گاهي در ذهنمان شکل مي‌گيرند و ما را مي‌ترسانند يا اينکه به ما قدرت مي‌دهند خلاق باشيم و روياپردازي کنيم.

افکار منفي تصاوير منفي ايجاد مي‌کنند و در نتيجه واکنش‌هاي ما را منفي مي‌کنند. همين اتفاق براي افکار مثبت مي‌افتد که دقيقاً برعکس اين عمل مي‌کند و به سود ما هستند. براي شروع مثبت انديشي بايد اين تصوير مثبت را در ذهنتان بسازيد و از الهام و خلاقيتي که به شما مي‌دهد استفاده ببريد.

 

4. به سادگي تحت تأثير ديگران قرار نگيريد.

اين يکي از هوشمندانه‌ترين توصيه‌هاست. نبايد اين قدر تحت ‌تأثير ديگران قرار گيريد که بخواهيد از آن‌ها کپي کنيد. هيچ‌کس نمي‌تواند به اندازه خود شما موثر باشد. يادتان باشد که با وجود اينکه يک نفر ممکن است بسيار فعال و موفق به نظر برسد، اما آن‌ها هم ممکن است به همان اندازه کمبود اعتماد به ‌نفس داشته باشد و به اندازه خود شما بترسد.

 

5. خودتان را بهتر بشناسيد.

سعي کنيد خودتان را بهتر بشناسيد. ببينيد چه چيزي موجب پايين آمدنتان يا ترس‌ها و سوءظن‌هايتان شده است. امکان دارد که اين احساسات منفي از کودکيتان ريشه گرفته باشد. ممکن است براي کمک به درک بهتر اين احساسات  و رفتارها به يک متخصص نياز پيدا کنيد. سعي کنيد خودتان را بهتر بشناسيد که اين اولين قدم براي کنترل بهتر زندگي‌تان است.

 

6. از مهارت‌هايتان يک ارزيابي واقع‌بينانه به عمل آوريد.

مهارت‌هايتان را ارزيابي کرده و بعد آن را تا 10 بالا ببريد. اين به آن معنا نيست که خودخواه خواهيد شد. برعکس بايد به قدرت‌ها و ابزارهايتان براي ايجاد يک اعتماد به نفس قوي در خودتان اعتقاد پيدا کنيد. فقط زماني که به خودتان ايمان پيدا کرديد مي‌توانيد مثبت فکر کنيد.

 

7. شروع کنيد مثبت فکر کنيد و خلاق باشيد.

مثبت انديشي را به تفکر خلاق تبديل کنيد. مثبت انديشي به تنهايي کمکتان نمي‌کند زندگي‌تان را بهتر اداره کنيد. آنچه جدا از مثبت انديشي به آن نياز داريم تفکر خلاق است. تفکر خلاق يعني بتوانيد برنامه‌ريزي کنيد، طرح‌ريزي کنيد و اهدافي براي آينده‌تان در نظر بگيريد. از چيزهاي خيلي کوچک روزمره شروع کنيد. اين مي‌تواند اولين قدم براي سازمان دادن به افکارتان در مورد نحوه اجراي کارهايتان است.

همچنين قدرت تفکر خلاق در کنار  فوايدي که مي‌تواند به  همراه داشته باشد، بعنوان تأثيري مثبت بر اطرافيانمان نيز قابل استفاده است. با استفاده از آن مي‌توانيم ديگران را تحت تأثير قرار دهيم، به آن‌ها انگيزه، انرژي و بصيرت دهيم. خلاقانه فکر کردن چيزي است که مي‌توانيم خودمان را براي آن آموزش و تمرين دهيم. ممکن است نيازمند زمان و تلاش ما باشد اما وقتي به آن دست پيدا کنيم، مي‌توانيم زندگي‌مان را به بهترين شکل مديريت کنيم.

 

8. از زمانتان به طور موثر استفاده کنيد.

شروع کنيد افکارتان را به عمل تبديل کنيد. تلاش کنيد و راه‌هايي را براي ساده کردن کارهاي اجباري روزانه پيدا کنيد تا در زمانتان صرفه‌جويي شود.

 

9. مشکلات هر روزتان را حل کنيد.

براي حل بعضي از مشکلات عملکردي هر روزتان تمرکز کنيد  و بعد به قدرت مثبت انديشي خود براي شکل دادن به قدم‌هاي بعدي زندگي جهت بدهيد.

 

10. دست از خيال‌پردازي برنداريد.

بله خيال‌پردازي کنيد! قدرت فکر کردن شما را به لحظات عالي مي‌برد که موجب شادي و خوشحاليتان شده بوده است. مي‌تواند به طور جادويي شما را به کنار ساحل ببرد انگار که به تعطيلات آمده‌ايد! مي‌تواند شما را به سمت صداها، رنگ‌ها، بوها و آدم‌هاي محبوبتان ببرد.




مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان شعبه 2 روانشناسی و... و آدرس sina95.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1018
بازدید دیروز : 21
بازدید هفته : 1824
بازدید ماه : 3447
بازدید کل : 1080108
تعداد مطالب : 2955
تعداد نظرات : 52
تعداد آنلاین : 1



RSS

Powered By
loxblog.Com