حقایق خنده‌دار فوتبال


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : 18 / 12 / 1392
بازدید : 492
نویسنده : sharef zadeh

حقایق خنده‌دار فوتبال

 





 
فوتبال محبوب‌ترین ورزش در جهان می‌باشد. این ورزش، برای میلیاردها دوست دار خود حکم مرام را دارد. در این مقاله حقایق جالبی از بازی فوتبال باز گو خواهیم کرد . . .
حقایق خنده‌دار فوتبال
توپ فوتبال قالبی که به صورت پنج‌ ضلعی‌های سیاه و شش ضلعی‌های سفید طراحی شده، شبیه ماهواره‌ی اطلاعاتی تل ‌استار است که در سال 1962 توسط ناسا به فضا پرتاب شد.
این ورزش تنها در آمریکای شمالی به soccer مشهور است، در بقیه‌ی جاهای دنیا با نام فوتبال شناخته شده است. در آمریکا ورزشی به نام Grid Iron را فوتبال می‌دانند، به این دلیل میان تعاریف فوتبال جهانی اختلاف وجود دارد. در واقع، اسم soccer شکل مخدوش اصطلاح اصلی "association of football " (انجمن فوتبال) است که مخفف آن assoc می‌باشد و به عنوان پر طرفدارترین ورزش در جهان امروز شناخته شده است. ورزش فوتبال که در همه‌ی کشورها انجام می‌شود و همه بی ‌قید و شرط دوستش دارند، مانند مذهب ستایش می‌شود و با بازیکنانش مانند خدایان رفتار می‌شود! بسیاری حقایق در مورد فوتبال وجود دارد که ما از آن بی‌ خبریم. در این مقاله حقایقی جالب و خنده ‌دار در مورد ورزش مسحور‌کننده‌ی فوتبال خواهیم گفت.

منشأ فوتبال

رومی‌ها ورزشی به نام harapastum انجام می‌دادند که گفته می‌شد نوع قدیمی بازی فوتبال مدرن بوده است. در زمانی که تازه این بازی شکل گرفته بود، داوران برای کنترل بازی دستمالی در دستشان حرکت می‌دادند و تنها در سال 1878 در بازیها شروع به استفاده از سوت کردند. بدون شک این ورزش در اروپا و آمریکای جنوبی طرف داران بی‌شماری دارد، با این وجود ریشه‌ی آن به چینی‌ها برمی‌گردد که بیش از 2000 سال پیش با این ورزش آشنا بودند. در قرن 14 در کشور انگلستان بازی فوتبال به دلیل این که گفته می‌شد بازی خشنی است ممنوع اعلام شد، از قضا، اولین بازی فوتبال در خود انگلستان در شهر دربی انجام شد. فوتبال در سال 1908 به یک ورزش المپیک تبدیل شد. اکنون 13 لیگ مشهور فوتبال در جهان وجود دارد و بیش از 17 میلیون کودک در خود ایالات متحده‌ی آمریکا فوتبال بازی می‌کنند.

درباره‌ی بازی فوتبال
• طول یک زمین فوتبال معمولی مابین 100 تا 130 یارد و عرضش مابین 50 تا 100 یارد می‌باشد.
• یک بازی کن فوتبال در طول یک بازی حدود 7 مایل می‌دود.
• دور یک توپ فوتبال حدود 28 اینچ اندازه‌ گیری شده است و مطمئنیم که نمی‌دانستید که بیش از 80% توپ‌های فوتبال جهان در کشور پاکستان تولید می‌شوند.
• جام جهانی که هر چهار سال یک بار در کشورهای مختلف برگزار می‌شود، از بزرگترین و محبوب‌ترین وقایع بین طرفداران فوتبال می‌باشد.
• اولین جام جهانی فوتبال در سال 1930 برگزار شد و کشور میزبان یعنی اروگوئه، قهرمان این دوره از مسابقات شناخته شد. تعداد تماشاگران این مسابقه 300 نفر بود.
• مکزیک تنها کشوری است که دو بار میزبانی مسابقات جام جهانی را بر‌عهده داشته است.
• برزیل 5 بار قهرمانی جام جهانی را به دست آورده است در‌حالی که آرژانتین 2 بار به مقام قهرمانی رسیده است.
• حقیقت جالب این که کشورهای اروپایی همیشه در فینال‌های جام جهانی حضور داشته‌اند ولی در سال‌های 1930 و 1950 هیچ ‌کدام از تیم‌های اروپایی نتوانستند به فینال راه یابند.

کشورها و بازی کنان
• تیم فوتبال هند در سال 1950 از بازیهای جام جهانی کنار کشید، چون بازی کنان اجازه نداشتند بدون کفش بازی کنند.
• بازی جام جهانی 1950 بین دو تیم اروگوئه و برزیل که در استادیوم ماراکانا برگزار شد، رکورد بیشترین تماشاگر با 199854 تماشاگر را به خود اختصاص داده است.
• از سال 1962 تا 1996، قهرمان مسابقات جام جهانی متناوباً اروپاییها و تیم‌های آمریکای جنوبی بوده‌اند.
• رونالدو، بهترین بازیکن تیم برزیل، در جام جهانی 2006 آقای گل جهان شناخته شد، تعداد گل‌های او بیشتر از تعداد گل‌های بازیکن افسانه‌ای آلمان گریت مولر بود. او با ‌وجود باخت تیمش مقابل فرانسه، بهترین بازیکن جام جهانی 1998 شناخته شد.
• الیور کان، بازی کن بین‌ المللی تیم آلمان، اولین دروازه‌بانی بود که به عنوان بهترین بازیکن در جام جهانی 2002 شناخته شد. تا کنون هیچ دروازه‌بانی نتوانسته این عنوان را به دست بیاورد.
• در سال 1998، آوریل هنریک اولین زنی بود که عضو تیم ملی فوتبال بانوان آمریکا شد و با این تیم قهرمان جام جهانی شد.
• مسابقات جام جهانی بانوان در سال 1999 برگزار شد که آمریکا قهرمان آن دوره از مسابقات شناخته شد. مایا هام، ستاره‌ی فوتبال زنان آمریکا، ابتدا بازی کن دانشگاه ایالتی دانشگاه کارولینای شمالی بود. مایا در جام جهانی 1999 حضور داشت و تجربه‌ی دریافت دو طلای المپیک همراه تیم ملی آمریکا را دارد.
• بازیکنان فوتبال در تمام طول زندگی‌شان به عنوان یک فرد مشهور شناخته می‌شوند. آنها به‌ خاطر این که عشق و محبت فوق ‌العاده‌ای از جانب طرف داران متعددشان دریافت می‌کنند بسیار خوش ‌شانس هستند. به ‌منظور استفاده‌ی مالی از این محبوبیت عظیم، فوتبال حرفه‌ای به‌وجود آمد. در فوتبال حرفه‌ای، برای نقل و انتقال یک بازی کن بدون در نظر گرفتن کشورش میلیاردها دلار هزینه می‌شود. بازی کنان با مهارتهای شخصی برتر خود محبوبیت فوق ‌العاده‌ای کسب می‌کنند. بازیکنان حرفه‌ای مدرن مانند دیوید بکام (انگلیس)، کریستیانو رونالدو (پرتغال)، کاکا، رونالدینهو، رونالدو (برزیل) در دنیای دوست ‌داشتنی فوتبال بسیار محبوب هستند و به گفته‌ی بسیاری دیوید بکام ثروتمندترین بازیکن جهان با درامد بیش از 50 میلیون دلار شناخته شده است.

جزئیاتی در مورد فوتبال
• اولین بازی فوتبال زنده‌ای که از تلویزیون پخش شد به سال 1937 باز می‌گردد. این بازی، بازی تدارکاتی تیم آرسنال بود که در ورزشگاه هیگبوری انجام شد.
• در مسابقه‌ای که در پاراگوئه بین دو تیم اسپورتیو آملیانو و جنرال کابالرو انجام شد، 20 کارت قرمز به بازی کنان دو تیم از طرف داور نشان داده شد.
• نورمن وایتساید جوانترین فوتبالیست جهان بود. او رکورد پله را با 17 سال و 47 روز شکست.
• آرتور وارتون، دروازه‌بان روترهام که متولد غنا است، اولین بازی کن حرفه‌ای سیاه‌ پوست در سال 1889 بود.
• جرج ویا، بازی کن اهل لیبریا، هزینه‌ی ‌لباس بازی کنان و هزینه‌های دیگر را پرداخت کرد تا تیمش بتواند در جام ملت‌های آفریقا در سال 1996 بازی کند.
• کلستینا بابایارو، بازی کن نیجریه‌ای تیم چلسی، به دلیل خوش حالی پس از اولین گلش در بازی پیش ‌فصل پایش آسیب دید، در حالی که شوت قدرتمند لوگی ریوا، بازیکن بین ‌المللی ایتالیایی، بازوی بازی کن تیم حریف را مجروح کرد.
• درسال 1978، سر مربی تیم منچستر یونایتد، الکس فرگوسن، به دلیل اهانت به یک زن در طول مسابقه از زمین اخراج شد، در حالی که بعداً معلوم شد دلایل دیگری نیز برای اخراج او وجود داشته است.
• در نیمه ‌نهایی جام جهانی 1938، شورت ورزشی مهاجم ایتالیایی، گیوسپ مازا در هنگام زدن پنالتی از تنش خارج شد ولی او با آرامش تمام توپ را شوت کرد و گل تیمش را به ثمر رساند.
• مایکل لادروپ یکی از بازیکنان تیم بارسلونا بود وقتی تیمش رئال مادرید را با نتیجه‌ی پرگل 0-5 شکست داد. او در بازی دیگری که رئال مادرید با نتیجه‌ی 0- 5 بارسلونا را شکست داد بازی کن تیم رئال مادرید بود.
این موارد، عناوین برگزیده‌ی حقایق جالب فوتبال از میان فهرست بلند بالایی از حقایق این بازی بسیار محبوب بود. اگر بخواهیم تمامی وقایع جالب و خنده دار فوتبال را تعریف کنیم، به اندازه‌ی یک عمر وقت نیاز داریم. محبوبیت این ورزش روز به ‌روز افزایش می‌یابد و ما به دنبال این هستم که وقایع جدید را به خاطر بسپاریم. ما اطلاعات شما را در مورد فوتبال به ‌روز خواهیم کرد. اکنون به این نکات اکتفا می‌کنیم و در پایان این مسأله را بیان می‌کنیم که فوتبال به دلیل وجود ورزشکاران شناخته ‌شده و قدرتمند و هیجانات زیاد ناشی از بازی، ورزش ملی کشورهایی مانند روسیه، برزیل و فرانسه می‌باشد.




مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان شعبه 2 روانشناسی و... و آدرس sina95.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 88
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 88
بازدید ماه : 2517
بازدید کل : 1079178
تعداد مطالب : 2955
تعداد نظرات : 52
تعداد آنلاین : 1



RSS

Powered By
loxblog.Com