زمانی که ورزش پاها را لاغر نمی کند!


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : 4 / 12 / 1394
بازدید : 155
نویسنده : sharef zadeh

  با وجودیکه بارها و بارها لاغری و یا چاقی موضعی را رد کرده ایم اما بسیاری از افراد وجود دارند که پس از کاهش وزن موفقیت آمیز ، اما هنوز در قسمت پا از تناسب اندام برخوردار نیستند،البته نداشتن پاهای متناسب فقط در افرادی که به طور کلی چاق هستند، نیست ! بلکه تعداد افرادی که فقط مشکل تناسب در پاهایشان دارند،نیز کم نیستند.
در بین این افراد هستند کسانی که ورزش های مختلفی را انجام داده اند اما بازهم نتوانستند چربی پاهایشان را کم کنند و یا ناامید شده اند و یا به فکر جراحی و کاهش چربی بوسیله دستگاه های لاغری افتاده اند که هر کدام از این روش ها عوارض خود را دارند که گاهی نیز این عوارض جبران ناپذیر هستند.
اما هچنان ورزش و برنامه صحیح غذایی حرف اول را در سلامتی و تناسب اندام می زند، اما این که چه نوع تمرین ورزشی برای لاغری و البته تناسب در پاها مفید است، مطلبی مهم است که شاید دلیل اینکه برخی با وجود اینکه ورزش می کنند اما پاهای متناسبی ندارند، همین است!
در اینجا به نکات مهمی که در تناسب و کاهش چربی های پا موثر است، اشاره می کنیم با امید به اینکه به اشکالاتی که در تمرینات شما هست پی ببرید و زمانی که به تمرینات ورزشی اختصاص می دهید مثمر ثمر باشد و به نتیجه دلخواه برسید.
ورزش هوازی مناسب
تمرینات هوازی همانند تردمیل ، الپتیکال و دوچرخه در تناسب و لاغری پاها بسیار موثر است اما نکته مهم این است که برخی افراد فکر می کنند که برای لاغری پاها فقط باید به این نوع تمرینات هوازی بپردازند اما انجام برخی تمرینات بدنسازی همانند اسکوات ، دد لیفت و لانگز برای تناسب و لاغری پاها بسیار اهمیت دارد .
البته برخی افراد نیز فقط به تمرینات بدنسازی و کار با دستگاه برای تناسب در پاها می پردازند و از انجام تمرینات هوازی غافل هستند. حتی اگر اگر 3 بار در هفته ورزش پایین تنه انجام دهید ، باز هم احتمال دارد به تناسب دلخواه در پاهای خود نرسید ، باید ورزش هوازی را به برنامه تمرینی خود اضافه کنید.
تنوع در برنامه تمرینی
شاید تا به حال تعداد بسیار زیادی اسکوات رفته اید و حرکات کششی پا را انجام داده اید اما با وجود این همه ورزش همچنان پاهایتان به شکل دلخواهی که مورد نظر شماست، تغییر نکرده است.علت این است که با چند نوع حرکت خاص شما به نتیجه دلخواه نمی رسید. ضمن اینکه زمان بسیاری باید از تمرینات مخصوص پا بگذرد تا نتیجه بگیرید و با دو هفته به باشگاه رفتن نمی توانید عضلات پای خود را ببینند.بلکه اگر علاوه بر تمرینات هوازی در هفته 3 نوبت ورزش های مخصوص پایین تنه انجام دهید، پس از 4 تا 6 هفته می توانید به مرور تغییرات را حس کنید.
تمامی عضلات پا را درگیر کنید
اسکوات ، لانگز و دد لیفت دمبل سه حرکت اصلی در تمرینات پا هستند که کلیه عضلات پا را در بر می گیرد و با انجام دادن هر سه این حرکات، همچنین ایجاد تنوع در روش انجام دادن آن در کنار تمرینات هوازی به تناسب موزونی در پاهای خود دست خواهید یافت.
پیش از این در گزارش های قبلی (اینجا کلیک کنید) در خصوص این سه حرکت با تصویر ، توضیحات لازم ارائه شده است. اما در آن گزارش ابتدایی ترین و ساده ترین روش های اجرایی این حرکات هستند که در منزل نیز می توان به آن پرداخت .اما برای کسب نتیجه بهتر شما باید با این حرکات خود را به چالش بکشید، به این ترتیب که در باشگاه و زیر نظر مربی انواع حرکات پا را به طرق مختلف انجام دهید، به طور مثال در حرکت اسکوات گاهی با هالتر و گاهی با دمبل انجام دهید. همچنین گاهی پنجه پا را به بیرون بدهید و پاها را بیشتر از عرض شانه باز کنید تا فشار این حرکت علاوه بر عضلات چهار سر ران ، عضلات داخل ران را نیز در گیر کند.
همچنین در حرکت لانگز گاهی پای جلویی و گاهی پای عقبی را روی استپ بگذارید. همچنین برای تنوع لانگز را بصورت حرکتی انجام دهید و یک جا ثابت نباشید.
اکثر افراد و ورزشکاران به خصوص دونده ها ، دوچرخه سواران و کسانی که پیاده روی می کنند عضلات چهار سر ران پیشرفته ای دارند. اما برای بدست آوردن پای موزون و متناسب نباید ازعضلات همسترینگ (پشت پا) غافل شد . این توصیه فقط جنبه زیبایی شناسی ندارد، اگر روی همه عضلات به صورت مساوی تمرین نکنید، درمعرض خطر آسیب های زانو قرار می گیرید.
پیروی از برنامه غذایی صحیح برای اینکه بتوانید تغییرات مفید و اساسی در بدن خودایجاد کنید ، نقش تغذیه را نباید نادیده بگیرید.زیرا به طورحتم در ابتدا تغذیه غلط و نداشتن تحرک شما را از تناسب اندام دور کرده است .پس از یک برنامه غذایی سالم که تمامی درشت مغذی ها (پروتئین، چربی و کربوهیدرات ) در آن گنجانده شده ، استفاده کنید تا در کنار تمرینات اصولی به تناسب دلخواه در کل بدن به ویژه پاها که مورد نظرتان است، برسید.دقت کنید مصرف پروتئین در برنامه روزانه غذایی ضروری است، زیرا در عضله سازی نقش مهمی دارد در عین حال و سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد، در نتیجه سریع ترچربی آب می کنید. 




مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان شعبه 2 روانشناسی و... و آدرس sina95.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 69
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 69
بازدید ماه : 2498
بازدید کل : 1079159
تعداد مطالب : 2955
تعداد نظرات : 52
تعداد آنلاین : 1



RSS

Powered By
loxblog.Com