عمر زیاد می خواهید یا کم ؟


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : 14 / 10 / 1394
بازدید : 161
نویسنده : sharef zadeh

 

طول عمر انسان

 

دویدن برای زندگی

یک بررسی نشان داده است افرادی که در زندگی خودشان برنامه ی منظمی برای دویدن (آهسته دویدن) دارند، پنج تا هفت ماه بیش از سایرین عمر می کنند.

افرادی که دو تا سه بار در هفته آن هم در کل به مدت یک تا دو و نیم  ساعت دویدن آهسته را دنبال می کنند، بیش از آنهایی که این برنامه را در زندگی خود پیاده نمی کنند عمر خواهند کرد.
جالب است بدانید دویدن آهسته و گاه به گاه کمک بیشتری نسبت به دویدن های طولانی و تند می کند. اعتدال در هر کاری مهم است.

دویدن سبب قوی تر شدن ماهیچه های قلب و همچنین کاهش کلسترول خون می گردد. اما گاهی انجام بیش از حد این عمل می تواند خطرناک باشد.

بیست تا سی دقیقه دویدن متمادی ممکن است به قلب آسیب برساند . سی دقیقه ورزش استقامتی می تواند فشار و استرس زیادی را به قلب تحمیل کند.

یک و نیم تا پنج کیلومتر پیاده روی و دویدن آهسته در هفته را فراموش نکنید. این کار قطعا سطح سلامت شما را ارتقاء خواهد داد.

وزنتان را کنترل کنید

افراد 40 سال به بالا به همان میزان که دچار چاقی و اضافه وزن می شوند، به طور متوسط یک سال و چهار ماه از عمرشان نسبت به دیگران کاهش می یابد.

انجام تمرینات ورزشی و داشتن یک برنامه ورزشی منظم به افزایش قدرت بدنی تان کمک می کند. افرادی که بدن ورزیده تر و قوی دارند، به طور متوسط دو سال و دو ماه بیش از افرادی با بدن ضعیف عمر می کنند

چاقی با بیماری هایی نظیر مشکلات قلبی عروقی، دیابت، فشار خون بالا و سکته مغزی رابطه ی مستقیم دارد .

همچنین لاغری بیش از حد نیز مشکل زاست. افرادی که شاخص توده ی بدنی شان کمتر از هجده و نیم است، دو تا سه ماه کمتر از افرادی که وزن طبیعی دارند (شاخص توده ی بدنی بین هجده و نیم تا بیست و پنج) عمر می کنند.

استعمال دخانیات ممنوع

افرادی که به هیچ عنوان در معرض دود سیگار قرار نگرفته اند، به طور میانگین هفت سال و دو ماه بیش از افراد سیگاری و دو سال بیش از افرادی که کم سیگار می کشند عمر می کنند.

خبر خوب اینکه افرادی که استعمال دخانیات را به طور کامل ترک کرده اند، تقریبا مانند افرادی که هرگز سیگار نکشیده اند عمر خواهند کرد.

مشکلات ریوی، بیماری های قلبی و سرطان بیماری های بالقوه کشنده ای هستند که از عواقب دریافت تنباکو محسوب می شوند.

اگر هنوز سیگار می کشید، برای یافتن راه های درمان و یا جایگزین با دکترتان مشورت کنید. مراجعه به یک روانشناس هم کمک تان خواهد کرد. روان درمانی و یافتن راهی برای ترک عادات نادرست یکی از روش های امروزی برای ترک سیگار است.

قوی باشید

انجام تمرینات ورزشی و داشتن یک برنامه ورزشی منظم به افزایش قدرت بدنی تان کمک می کند. افرادی که بدن ورزیده تر و قوی دارند، به طور متوسط دو سال و دو ماه بیش از افرادی با بدن ضعیف عمر می کنند.

انجام تمرینات ورزشی را ابتدا با بیست دقیقه در روز شروع کنید و کم کم آن را افزایش دهید. سلامتی شما از هر چیزی مهم تر است.

مصرف گوشت قرمز را محدود کنید

افرادی که گوشت قرمز بسیار کمتری مصرف می کنند، در حدود دو سال بیش از افرادی که مصرف گوشت قرمزشان بالاست ، زندگی می کنند.

افرادی که اغلب گوشت قرمز غیر فرآوری شده مانند استیک گوشت، گوشت کباب شده و ... مصرف می کنند، در مقایسه با افرادی که گوشت فراوری شده مانند همبرگر می خورند، سالم ترند. البته دو تا سه بار مصرف گوشت قرمز تازه در هفته لازم است.

سوال اینجاست که چرا مصرف گوشت های فراوری شده مضر است؟ میزان نمک و چربی زیاد موجود در این گوشت ها، سبب بروز بیماری هایی مثل بیماری های قلبی و سرطان معده می شود.




مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان شعبه 2 روانشناسی و... و آدرس sina95.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 300
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 300
بازدید ماه : 2729
بازدید کل : 1079390
تعداد مطالب : 2955
تعداد نظرات : 52
تعداد آنلاین : 1



RSS

Powered By
loxblog.Com