نکات مهم و کاربردی هنگام خرید تلفن هوشمند


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : 7 / 8 / 1394
بازدید : 131
نویسنده : sharef zadeh

 phone shop-tablet shop

 

تلفن های همراه هوشمند برای ساده تر کردن زندگی ما انسان ها طراحی و ساخته شده اند. با داشتن یک تلفن همراه هوشمند مناسب، می توانید ایمیل های خود را چک کنید، به وسیله نقشه دیجیتال آدرس ها را به طور دقیق دریافت کنید، آمار تمرینات ورزشی خود را به طور منظم ثبت کنید، از فواید و مضرات آنچه می نوشید و یا میل می کنید با خبر شوید، خرید کنید، اطلاعاتتان را با دوستان خود به اشتراک بگذارید، به موسیقی گوش دهید و یا ویدیو تماشا کنید و… اما چرا پیدا کردن تلفن همراه هوشمند مناسب کمی سخت و گیج کننده است؟

بیشتر افراد وقتی یک تلفن همراه هوشمند را در دست خود می گیرند هزاران سوال در ذهنشان نقش می بندد. سوالاتی مثل: کدام سیستم عامل از همه بهتر است، iOS یا آندروید؟ کدام شرکت بهترین گوشی های هوشمند را می سازد؟ کدام گوشی هوشمند بهترین امکانات را دارد و کدام یک به درد نخور است؟ آیا واقعا نیازی به خرید یک گوشی هوشمند هست یا همان گوشی معمولی کفایت می کند؟

گوشی های هوشمند ارزان قیمت نیستند ( و البته به خاطر توانایی ها و امکانات زیادشان نباید هم ارزان باشند ). پس قبل از آنکه پول  خود را صرف خرید گوشیهوشمند بکنید بد نیست نکات زیر را بخوانید و سپس با ذهنی آماده اقدام به خرید گوشی هوشمندی بکنید که تمام نیاز های شما را برآورده می کند.

۱-  آیا واقعا گوشی هوشمند نیاز دارید؟

ممکن است برای برخی ها این سوال کمی مسخره به نظر برسد، اما اولین قدم برای خرید یک گوشی هوشمند مناسب آن است که بدانید  آیا واقعا به آن نیاز دارید؟ همانطور که پیش تر ذکر شد، گوشی های هوشمند گران قیمت هستند. بنابراین باید مطمئن شوید که با خرید یک گوشی هوشند پولتان را خرج چیزی که به آن نیاز ندارید نمی کنید.

حالا چطور بدانید که به گوشی هوشمند نیاز دارید یا خیر؟ باید ببینید که شما از یک تلفن همراه چه انتظاراتی دارید. اگر فقط می خواهید تماس تلفنی برقرار کنید و پیام کوتاه ارسال و دریافت کنید که یک گوشی معمولی از پس این کار بر می آید.

اگر با تلفن همراه خود می خواهید از امکاناتی مثل MP3 Player و GPS استفاده کنید که باز هم گوشی های معمولی ( البته به مراتب محدود تر از گوشی های هوشمند ) توانایی ارائه این امکانات را دارند. ممکن است نخواهید ایمیل های خود را با تلفن همراه تان چک کنید. از اهداف اصلی استفاده از یک گوشی هوشمند، دسترسی آسان و سریع به ایمیل ها، شبکه های اجتماعی و وب است. برخی ها به این امکانات احتیاج ندارند.

اما اگر از این که همیشه در جریان آخرین اخبار و همین طور وضعیت دوستانتان در شبکه های اجتماعی قرار بگیرید احساس خوبی پیدا می کنید پس گوشی هوشمند همان چیزی است که نیاز دارید. اگر شغلتان ایجاب می کند که همیشه به اینترنت متصل باشید و در اسرع وقت پاسخ ایمیل ها را بدهید، گوشی هوشمند برایتان گزینه مناسبی است.

ممکن است همین حالا هم یک MP3 Player یا دستگاه GPS داشته باشید، اما داشتن تمامی این امکانات در کنار هم  و در یک دستگاه کوچک و قابل حمل می تواند زندگی را برایتان ساده تر کند. و بالاخره، اگر در ترافیک، پشت چراغ قرمز یا هر زمان دیگری که کاری برای انجام دادن ندارید حوصله تان سر می رود، بازی های متنوع گوشی های هوشمند می توانند کاری کنند که شما گذر زمان را احساس نکنید.

۲- بودجه خود را تعیین کنید:

حالا که به این نتیجه رسیدید که به یک گوشی هوشمند نیاز دارید، باید میزان بودجه خود را تعیین کنید. باید بدانید چقدر پول می خواهید خرج خرید  گوشیهوشمند کنید. پیش از هر چیز باید بدانید که همانطور که قبلا ذکر شد گوشی های هوشمند ارزان قیمت نیستند.

با توجه به قابلیت ها و امکاناتی که این گوشی ها دارند، نباید انتظار داشته باشید که قیمت آنها گران نباشد. البته مدل های بسیار ارزان قیمتی وجود دارند، ولی بهتر است از خرید آنها صرف نظر کنید. مدل های بسیار ارزان قیمت معمولا امکاناتی در حد و اندازه گوشی های هوشمند ندارند و فقط اسمشان گوشی هوشمند است.

در میان گوشی های هوشمند ارزشمند و به درد بخور، مدل های متنوعی از شرکت های مختلف وجود دارند. اما از نظر قیمت، انتخاب شما باید کمی هوشمندانه باشد. شما باید با توجه به نیاز های خود که در نکته قبل به آن فکر کردید، یک گوشی هوشمند با بهترین قیمت را انتخاب کنید. به هیچ عنوان مغلوب جلوه زیبای گوشی های هوشمند نشوید.

ممکن است شما از یک گوشی هوشمند گران قیمت خوشتان بیاید، در حالی که مدلی ارزانتر می تواند تمام نیاز های شما را ( در برخی از موارد، حتی بهتر از مدل گرانتر ) برطرف کند. پس کمی در انتخاب خود دقت کنید.

۳- سیستم عامل مناسب را انتخاب کنید:

برای بسیاری از افراد، انتخاب یک گوشی هوشمند مناسب به سیستم عامل آن بستگی دارد. می توان گفت سیستم عامل یک گوشی هوشمند، قلب آن محسوب می شود. ممکن است همه سیستم عامل های گوشی های هوشمند امکانت مشابهی مثل اتصال به اینترنت داشته باشند، اما هر کدام از آنها نقاط ضعف و قوت مخصوص به خود را دارند.

چهار سیستم عامل رایج گوشی های هوشمند در حال حاضر iOS اپل،  آندروید گوگل، ویندوز فون مایکروسافت و سیستم عامل RIM شرکت بلک بری هستند. شاید اگر قبلا درباره توانایی های هر کدام از این سیستم عامل ها اطلاعاتی نداشته باشید، نتوانید در نگاه اول به تفاوت های مهم بین آنها پی ببرید.

اگر می خواهید برنامه های زیادی روی گوشی هوشمند خود نصب کنید، بهتر است بلک بری را انتخاب نکنید. سیستم عامل گوشی های هوشمند شرکت بلک بری برای ایمیل و جست و جوی وب فوق العاده است، ولی به اندازه دیگر سیستم عامل ها نرم افزار ندارد. سیستم عامل شرکت اپل می تواند انتخاب خوبی باشد، چون بزرگترین فروشگاه نرم افزاری جهان را دارد. نکته منفی درباره iOS آن است که این سیستم عامل فقط برای دستگاه های ساخت شرکت اپل طراحی شده.

از نظر تعداد و تنوع نرم افزار ها، آندروید شرکت گوگل رقیب قدرتمندی برای iOS به شمار می رود و نکته مثبت آندروید آن است که بر خلاف iOS، این سیستم عامل برای گوشی های هوشمند مختلفی طراحی شده، حتی گوشی های هوشمند شرکت های دیگر نیز از آندروید استفاده می کنند که این مسئله باعث می شود شما بتوانید گوشی هوشمند آندرویدی دلخواه خود را به راحتی انتخاب کنید. اگر هم به سیستم عامل ویندوز شرکت مایکروسافت در کامپیوتر خود عادت کرده اید، نسخه موبایل این سیستم عامل می تواند انتخاب خوبی برای شما باشد.

۴- اندازه و وزن:

قدم بعدی انتخاب وزن و اندازه مناسب برای گوشی هوشمند است. این روز ها گوشی های هوشمند از تنوع بالایی برخوردار هستند. برخی از گوشی ها وزن زیادی دارند که این مسئله به قابل حمل بودن آنها صدمه می زند. از سوی دیگر برخی گوشی ها بیش از حد سبک هستند که این هم برای بسیاری از افراد چندان خوشایند نیست.

اندازه گوشی هم بسیار مهم است. گوشی های بزرگ کار کردن با گوشی را دشوار می کنند و گوشی های بسیار کوچک هم می توانند خیلی راحت از دستتان بیافتند یا جایی جا گذاشته شوند. توصیه ما این است که در مورد وزن و اندازه گوشی، حد وسط را انتخاب کنید. به این معنی که گوشی هوشمندتان نه زیاد سبک و کوچک و نه زیاد سنگین و بزرگ باشد.

۵- اطلاعات فنی گوشی:

این نکته هم بسیار مهم است. این که طول عمر باطری گوشی هوشمند چقدر است، حجم حافظه آن چقدر است و تا چه اندازه قابل ارتقاء است، دوربین آن چند مگاپیکسلی است، وضوح صفحه نمایش آن چقدر است… این ها اطلاعاتی است که باید قبل از خرید یک گوشی هوشمند به آنها توجه کنید.  شما می توانید همه این اطلاعات را ازطریق مشاهده جدول مشخصات گوشی یا از طریق تماس با گروه پشتیبانی ای تبلت بدست اورید.




مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان شعبه 2 روانشناسی و... و آدرس sina95.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 33
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 33
بازدید ماه : 2462
بازدید کل : 1079123
تعداد مطالب : 2955
تعداد نظرات : 52
تعداد آنلاین : 1



RSS

Powered By
loxblog.Com