توصیه هایی برای ورزش کردن در هنگام آلودگی هوا


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : 12 / 7 / 1394
بازدید : 155
نویسنده : sharef zadeh

 توصیه هایی برای ورزش کردن در هنگام آلودگی هوا

 

اختصاصی آبی روز: در حالیکه ورزش های هوازی کلید یک زندگی سالم هستند، ترکیب آلودگی هوا و ورزش کردن یک معجون ناسالم خواهد بود. این موضوع بویژه اگر شما مبتلا به آسم، دیابت، بیماری های قلبی و یا مشکلات ریوی و تنفسی هستید خطرناک تر است.
حتی وقتی که ورزش نمی کنید قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا می تواند باعث ایجاد مشکل در سلامتی شما شود. اما وقتی که ورزش کردن در کنار آلودگی هوا قرار می گیرد احتمال بروز مشکلات سلامتی افزایش می یابد. یک علت این است که در طول ورزش های هوازی هوای بیشتری را تنفس می کنید و نفس های شما عمیق تر است و از آنجایی که در طی تمرینات ورزشی بیشتر از طریق دهان نفس می کشید، هوایی که به طور معمول توسط راه های هوایی بینی تصفیه می شود دیگر از این مسیر عبور نمی کند.

 

مشکلات سلامتی که با آلودگی هوا در ارتباط هستند عبارتند از:
•    آسیب به مجاری هوایی ریه ها
•    افزایش احتمال ابتلا به آسم
•    افزایش احتمال بروز حمله قلبی و سکته مغزی
•    افزایش خطر مرگ و میر ناشی از سرطان ریه و بیماری های قلبی و عروقی

آنچه که در مورد ورزش کردن در آلودگی هوا به طور کامل مشخص نیست این است که قرار گرفتن در معرض چه مقداری از آلودگی هوا و برای چه مدت زمانی خطرناک است. به علت اینکه ورزش کردن مزایای بسیاری برای سلامتی دارد، بجز در صورت توصیه پزشک، به طور کلی از ورزش کردن صرف نظر نکنید. در عوض بر روی روش های تمرکز کنید که خطرات ناشی از ورزش کردن در آلودگی هوا ر ا کاهش می دهند.

برای کاهش اثرات ورزش کردن در آلودگی هوا :

سطح آلودگی هوا را پیگیری کنید: در بیشتر جوامع یک سیستم هشدار برای آلودگی هوا وجود دارد برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید از روزنامه ها و رادیو و تلویزیون های محلی که اغلب کیفیت هوا را گزارش می کنند استفاده کنید.

تمرینات ورزشی خود را به دقت زمان بندی کنید: در زمان هایی که آلودگی هوا در وضعیت هشدار است از فعالیت های بدنی در محیط های باز اجتناب کنید و یا شدت و مدت زمان ورزش کردن را کاهش دهید. همچنین در ساعاتی از روز مانند ظهر و بعد از ظهر که آلودگی هوا به بالاترین حد می رسد از فعالیت های بدنی در فضاهای باز اجتناب کنید. ورزش کردن در ساعات شلوغی شما را در معرض آلودگی بیشتری قرار می دهد.

از مناطق آلوده دوری کنید: سطح آلودگی هوا در محدوده 15 متر اطراف جاده ها به بالاترین مقدار می رسد. در صورت امکان از ورزش کردن در این مکان ها اجتناب کنید.

در داخل خانه ورزش کنید: در روزهایی که کیفیت هوا مناسب نیست روال روزانه خود را تغییر دهید ودر خانه فعالیت های بدنی خود را انجام دهید. در یک کلاس بدنسازی ثبت نام کنید، یک سالن ورزشی در محله خود را امتحان کنید و یا در خانه در یک مسیر مشخص بدوید.

اگر شما به آسم، دیابت و یا بیماری های دیگری مبتلا هستید با پزشک خود در مورد زمان مناسب برای ورزش کردن صحبت کنید.




مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان شعبه 2 روانشناسی و... و آدرس sina95.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1198
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 1198
بازدید ماه : 3627
بازدید کل : 1080288
تعداد مطالب : 2955
تعداد نظرات : 52
تعداد آنلاین : 1



RSS

Powered By
loxblog.Com