جبران عوارض کم خوابی شبانه با چرت کوتاه


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : 12 / 7 / 1394
بازدید : 140
نویسنده : sharef zadeh

 عوارض کم خوابی شبانه

عوارض کم خوابی شبانه
 

اختصاصی آبی روز : همه ما از نقش خواب خوب شبانه در داشتن یک عملکرد خوب روزانه مطلع هستیم و بارها و بارها تاثیر کم خوابی شبانه را در کاهش کیفیت و استفاده بهینه از ساعات کاریمان را تجربه کرده‌ایم. اما آیا می‌دانستید یک چرت کوتاه روزانه به خصوص زمانی که سرکار هستیم می‌تواند سبب افزایش کارایی و بازدهی افراد شود.

فواید یک چرت زدن کوتاه در طول روز

نتایج مطالعه‌ای که در دانشگاه میشیگان انجام شده است نشان می‌دهد که یک چرت کوتاه و استراحت ساده در طول روز ضمن چبران کم خوابی شبانه و کاهش خستگی و خمودگی می‌تواند از انجام اعمال فکر نشده توسط افراد جلوگیری کند و بر ایمنی محیط کار بیافزاید.
بر طبق نتایج این مطالعه چرت زدن یک ابزار مداخله‌کننده مفید به خصوص برای افرادی است که برای فواصل زمانی طولانی نیاز به هوشیاری و آمادگی ذهن دارند و می‌تواند به افزایش توانایی و استقامت فرد در انجام امور سخت و خسته‌کننده کمک می‌کند.

پیشنهاد آبی روز : چرا هر روز احساس خستگی می کنید؟

تاثیر چرت نیمروزی در افزایش تمرکز و انرژی

محققان این پژوهش برتوجه به تعداد فزاینده افرادی که از خواب شبانه کافی برخوردار نیستند - این موضوع می‌تواند عوارضی مانند کاهش سطح انرژی، کاهش توجه و تمرکز و کاهش حضور ذهن آنها را بهمراه داشته باشد- در جوامع امروز تاکید دارند.
به منظور کاهش مشکلات ناشی از کمبود خواب شبانه و برای سنجش تاثیری که یک چرت کوتاه می‌تواند بر احساسات افراد داشته باشد، تیم محققان دانشگاه میشیگان به ۴۰ نفر داوطلب در رده سنی ۱۸ تا ۵۰ سال را ملزم به رعایت یک برنامه خواب منسجم و سازگار کردند. داوطلبان برای ۳ شب پیش از انجام هرگونه تست کامپیوتری و یا پاسخ دادن به سوالات مربوط به خواب‌آلودگی، خلق و خو و یا عمل کردن بدون فکر قبلی، ‌این برنامه خواب را اجرا نمودند.

چرت کوتاه در طول روز و افزایش صبوری و حل مشکلات

محققان سپس به طور اتفاقی برای برخی از شرکت‌کنندگان یک چرت یک ساعته روزانه را تجویز کردند. برای سایرین نیز تماشای یک ویدئو از طبیعت البته بدون حق چرت‌ زدن را تجویز کردند. و سپس شرکت‌کنندگان مورد سنجش مجدد قرار دادند.
افرادی که از یک چرت کوتاه یک ساعته برخوردار شدند علاوه بر صبوری بیشتر، نسبت به افرادی که از این خواب یک‌ساعته برخوردار نبودند، زمان بیشتری را صرف تلاش برای حل مشکلات می‌کردند. همچنین افرادی که چرت زده بودند کمتر عملی را بدون فکر قبلی انجام می‌دادند. نتایج این مطالعه در نسخه آنلاین مجله «شخصیت و تفاوت‌های فردی» در ۲۹ ژوئن منتشر شده است.
محققان معتقدند نتایج این مطالعه از نتایج تحقیقات پیشین که نشان می‌دهد در افرادی که از کمبود خواب رنج می‌برند کنترل واکنش‌های عاطفی منفی سختر است، حمایت می‌کند.




مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان شعبه 2 روانشناسی و... و آدرس sina95.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 261
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 261
بازدید ماه : 2690
بازدید کل : 1079351
تعداد مطالب : 2955
تعداد نظرات : 52
تعداد آنلاین : 1



RSS

Powered By
loxblog.Com