۷ اشتباه در مدیریت زمان که موجب اتلاف وقت می‌شود


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : 22 / 5 / 1394
بازدید : 129
نویسنده : sharef zadeh

 

مدیریت زمان

برای بیشتر افراد، ۲۴ ساعت زمان در یک روز کافی نیست. همگی ما همین مقدار زمان را در اختیار داریم، پس چرا بعضی از افراد در یک روز بازدهی بیشتری دارند؟ پاسخ این سوال در مدیریت صحیح زمان نهفته است. افراد موفق می‌دانند چطور از زمان خود به بهترین نحو استفاده کنند، آنها از اشتباهاتی که اغلب ما دچارشان می‌شویم اجتناب می‌کنند. شما می‌توانید با آگاهی از این دام‌ها که موجب اتلاف وقت می شوند، زمان خود را بهتر مدیریت کنید.

۱- به عهده گرفتن انجام تمامی کارها
آیا شما کنترل و انجام تمامی کارها را خودتان بر عهده می‌گیرید چون نمی‌توانید به دیگران برای انجام صحیح کارها اعتماد کنید؟ اکنون زمان آن رسیده است که هنر بله گفتن به افراد و نه گفتن به کارها را یاد بگیرید. این مهارت باعث می‌شود شما خود را به عنوان مدیر کارها در نظر گرفته و زمان خود را مدیریت کنید.

۲- کار کردن بدون هدف
اگر شما اهداف روشن و مشخصی نداشته باشید در واقع کار شما مسیر و هدفی نخواهد داشت. زمانیکه شما برای خود هدف مشخص می‌کنید، می‌دانید که چقدر سخت باید تلاش کنید تا به اهداف خود برسید اما اگر بدون برنامه، هر روز هر چیز که پیش می‌آید را انجام دهید در آخر نتیجه‌ی خوبی نمی‌گیرید یا اصلا به نتیجه‌ای نمی‌رسید.

۳- انتخاب اشتباه اولویت‌ها
یکی از آسان‌ترین روش‌ها برای اتلاف وقت، ندانستن تفاوت میان کار مهم و کار ضروری است. اگر همه چیز را ضروری بدانیم نمی‌توانیم به امور مهم بپردازیم. با کاری که برایتان مهم است شروع کنید. امور ضروری اغراق شده و غیرواجب را کنار بگذارید و اولویت‌های مهم خود را مشخص کنید.

۴- حواس‌پرتی و عوامل مزاحم 
یکی از مهم‌ترین ابزارها برای کنترل زمان و انجام درست کار، یادگیری روشی برای کاهش عوامل گیج‌کننده و مدیریت این عوامل مزاحم است. موبایل خود را خاموش کنید و صدای پیغام‌هایی که از شبکه‌های اجتماعی و ایمیل‌هایتان به گوش می‌رسد را نیز قطع کنید. روی کار خود تمرکز کنید. با این روش می‌توانید عواملی که حواستان را پرت می‌کنند مدیریت کنید.

۵- مشغول بودن
برخی از افراد فکر می‌کنند که زیادی مشغول بودن نشانه بهره‌وری بیشتر است. اما اگر این مشغول بودن در زمان‌ها و موارد موردنیاز به شما کمک نکند، هیچ ارزشی ندارند و فقط مایه دردسر شما خواهند بود. “مشغول بودن” به معنی موثر بودن نیست، پس آهسته‌تر پیش بروید.

۶- انجام چندین کار بطور همزمان
زمانیکه شما چند کار را بطور همزمان انجام می‌دهید، به احتمال قریب به یقین هیچ‌کدام از آن کارها را خوب انجام نخواهید داد. روش موثرتر این است که لیستی از کارها را بر اساس اولویت‌ آنها تهیه کنید و در هر زمان یکی از آنها را انجام دهید. با این شیوه کارهایتان پراکندگی کمتری خواهد داشت و نتیجه‌ی بهتری به دست می‌آورید.

۷- به تعویق انداختن کارها
زمانیکه شما کاری را به تاخیر می‌اندازید احساس گناه می‌کنید و دچار استرس می‌شوید. عاقبت آن کار را در دقایق آخر به هر صورتی که می‌توانید تمام می‌کنید، که این کار به کیفیت کارتان آسیب می‌رساند و شما از آنچه انجام داده‌اید احساس رضایت نمی‌کنید.

روشی که با آن زمان خود را مدیریت می‌کنید در واقع همان راهی است که با آن رهبر بودن خود را مدیریت می‌کنید. تلاش اندکی برای شناسایی و غلبه بر چالش‌های مدیریت زمان به کار برید. نتیجه‌ی این تلاش چشم‌گیر، فوری و ثابت خواهد بود.

برگرفته از: www.inc.com




مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان شعبه 2 روانشناسی و... و آدرس sina95.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1198
بازدید دیروز : 21
بازدید هفته : 2004
بازدید ماه : 3627
بازدید کل : 1080288
تعداد مطالب : 2955
تعداد نظرات : 52
تعداد آنلاین : 1



RSS

Powered By
loxblog.Com