سیگار را به روش طب سنتی چگونه ترک کنیم


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : 14 / 5 / 1394
بازدید : 179
نویسنده : sharef zadeh

 *سیگاری بودن نتیجه فعالیت شدید خلط صفرا ( یعنی مزاج گرم و خشک شده ) و یا فعالیت شدید خلط سودای گرم و سودای سرد ( یعنی مزاج سرد و خشک ) در بدن است .

*سیگار کشیدن و انواع دودها ، خون پاک بدن را به نفع کم خونی به سرعت پیش میبرد و قرینه های موجود در کشور خودمان ، جذب بخشی از مردم به دخانیات بیشتر در طبایع خشک ( صفراوی ها + سوداوی ها ) مشاهده میشود و یا گروههای خونی A مثبت و AB  مثبت دیده میشود و محتمل است حتی یک نفس سیگار کشیدن برای یک نوبت ، آدمی را در این طبقه مزاجی به سمت سرطان های متنوع سوق دهد .

*در کلیه معتادان به سیگار  به محض شروع ترک اعتیاد بیماری هایی از قبیل ( کم خونی – دل درد – پروستاتیزم – کبد چرب – دردهای استخوانی مخفی و... ) فعال میگردند و ترک کننده باید بداند که بروز این بیماریها ناشی از ترک و اعتیاد نیست بلکه تهاجم دفعتا" جسم و روح بیمار است .که بایستی همزمان درمان شود .

 

تشدید کننده های اعتیاد به سیگار از منظر طب سنتی :

مصرف گوشتهای قرمز بالاخص گاو و گوساله ، سوسیس و کالباس ، تغذیه های رستورانی ، غذاهای کنسروی شده، غذاهای پخته شده در ماکروویو، الکل و مشروبات ، جگر ، دل و قلوه ، سیرابی ، جوانه گندم ، عدس ، جوجه ، تخم مرغ ماشینی ، پنیر کارخانهای ، بادام زمینی ، گردو و قهوه  ، باعث غلیظ شدن خون و بالارفتن چربی کبد شده و ناخواسته تمایل به کشیدن سیگار را در افراد افزایش می دهند.

راهکارهای کاهنده اعتیاد به سیگار و ترک آن :

ارتباط با درمانگران برای اخذ شیوه های تلقینی .

افزایش مقاومت بدن برای تخلیه سموم و اخلاط کثیف و مزمن از بدن ( نیاکان ما از روش داروهای منضخات و مسهلات استفاده میکردند و ما در تخلیه فضولات بدن بشدت غافل هستیم ) مثل :

مصرف منضجات و مسهلات :

1= شربت خاکشیر : ناشتا دو قاشق خاکشیر شسته + اسفرزه یک سوم قاشق چای خوری + گلاب نصف استکان + یک قاشق چایخوری عسل و بقیه آب ولرم .... اگر حساسیتی مزاج سردی در بدن وجود دارد اسفرزه کمتر شود . چون روند افزایش خلط در افراد مزاج گرم بالاست بالطبع کیسه صفرا و روده دارای لجن های ناشی از تجمع اخلاط هستند پس به خوردن این شربت ناشتاها تا سه ماه ادامه بدهید . 
2= ناشتا شش قاشق سکنجبین عسل ( دستور تهیه خانگی آن یک لیوان عسل بدون موم + نصف لیوان عرق بید مشک با مزاج سرد و تر یا عرق نعنا با مزاج گرم و خشک + نصف لیوان یا کمتر سرکه سیب خانگی ، که اگر مخلوط شوند نام سکنجبین عسلی میگیرند ) را در یک لیوان ریخته و نصف قاشق چایخوری بارهنگ و بقیه را آب ولرم اضافه کنید پس به خوردن این شربت ناشتاها تا سه ماه ادامه بدهید . 
3= نوبت مسهل گیاهی :  بعد از 21 روز دیگه ، مقدار 10 گرم گلسرخ + 10گرم سنا بصورت دمنوش در دو لیوان آب به مدت 20 دقیقه تهیه کرده و پس از بخار شدن که یک لیوان باقی ماند ، آن را صاف کرده و با میل و ناشتا مصرف شود و در این روز حق استرس و میهمانی و غصه و تلفن ندارید . آهسته در منزل و پارک قدم بزنید و ممکن است که حال تهوع و دل درد داشته باشید و یا گرفتاراسهال سیاه رنگ ظاهر شده و تا ناهار ناشتا باشید .این مسهل در این دوره فقط یکبار مصرف شود و فردای آن روز به موسسه حجامت در شهرتان بروید و از پشت کتف یک حجامت عام انجام شود. 
4= تغذیه مسهل :  برای هر روز ناهارها یک پیاله آش جو با دو گرم فلفل و سبزی خرفه و یا گشنیز و اسفناج درست و میل شود .
5= آب عسل با لیمو ترش ، روزی یک لیوان . این یعنی دارو برای دفع فضولات روده و رفع یبوست است .

6= مصرف فلفل دلمه ای در تغذیه پختنی + سبزیجات به غیر شاهی و تره + ماهی از جنس ماهی دریا و پرهیز از مصرف ماهی پرورشی + مرغ دهاتی و یا خروس محلی .
7=  ممنوعیت های تغذیه ای : پرهیز از تغذیه هایی که محیط بدن را اسیدی و خون را غلیظ می کند : نان خمیری بالاخص بربری و نان برکی اندک و ماکارونی و خمیرجات و چای و قهوه و دخانیات و قلیان ممنوع + مرغ کارخانه ای و رب گوجه فرنگی ممنوع ، بجای رب گوجه از زردچوبه بعنوان داروی دفع اخلاط بسیار کثیف استفاده شود + اسفناج و بورانی عامل سنگ ممنوع + سیب زمینی سرخکرده و آب پز حداقل + روغن نباتی ممنوع + مصرف روغن کنجد و زیتون و روغن گردو عالی هستند + کنسرو و گوشت فریزری و فست فودها ممنوع و آدامس جویدن و شکلات و بادمجان زیاد مضرند + نوشابه های گازدارغلیظ کننده خون + گوشتهای قرمز بالاخص گاو و گوساله مضرند + تخم مرغ ماشینی مضر + غذاهای مایکروفرمضرند .
8= چای به ، چای کوهی ،چای بابونه و چای سنبل طیب با گاوزبان و با یکدانه لیمو عمانی بعنوان دمنوش چای مصرف شوند .
9= روزی یک قاشق روغن زیتون در یک لیوان آبجوش ریخته و میل شود و اگر نشد در روی غذا بریزید بیشتر .
10=  ادویه جات بسیار اندک به اندازه یک نخود در تغذیه ها ، ادویه جات زیاد خوردن و فست فودها و برنج زیاد سبب خشکی و خرابی اعصاب و بدبوئی رحم و فیبروم رحم و بالاخص یبوست میشوند .
11= مویز سیاه شانی و آب انگور خانگی برای تخلیه عفونت پی در پی کیسه صفرا و رفع ضعف بدن موثرند. چون افراد مزاج خشک ، همیشه کیسه صفرا ی شان خلط کثیف و کبد چرب را فعال میکند پس مویز ضد سرطان و آرامش دهنده سیستم هیپوفیز مغز و ام اس را آرامتر میکند .

12= کاهش تدریجی استرس و فضاهای عصبی و بازگشت خواب آرام به زندگی ، پیاده روی روزانه نیم ساعت انجام شود .

13= ترکیب کشمش، انجیر خشک و بادام ازجمله بهترین دانه‌ها و مغزهای مغذی برای افزایش میزان تمایل به ترک سیگار است.

14= کمک ویژه به مغز برای دفع مواد نیکوتین با پودر هفت مغز خشکبار + عرقهای اسطوخدوس ( جاروی مغز ) و بهارنارنج برای تقویت نزله های مغزی موثرند .

15= باید فرد تصمیم قطعی خود را برای ترک بگیرد و اجازه ندهدکه هیچ عذر و بهانه ای شما را از تصمیم خود منصرف کند. قول دادن فرد به خودش و اطرافیانش با تعهد وجدانی به جریمه ، زمینه ساز خوبی برای ترک است .

16= مصرف عرق زنیان با دوغ کمک شایانی به ترک سیگار و مواد مخدر می کند . مصرف گل گاوزبان با سنبل الطیب و اسطوخدوس و بادرنجبویه بسیار کمک کننده است.

17=  انجام بادکش و حجامت نیز دردهای عضلانی حین ترک را از بین میبرد.

18= به جای استفاده از خمیر دندان می توانید از آب لیمو و یا خود لیمو روی مسواک خود استفاده کنید. اسید موجود در لیمو می تواند مواد مضر حاصل از مواد نیکوتین سیگار را که دور لثه ،دندان و یا بافت دهان شما را فرا گرفته از بین ببرد.

19= خوردن جو دوسر و فرآورده های آن ممکن است به شما برای ترک سیگار و رهایی از اعتیاد به نیکوتین کمک کند.

20= اسفناج و برگ چغندر حاوی  اسید فولیک ، ویتامینC ، بتاکاروتن وقند هستند که به دلیل قلیایی کردن محیط بدن در ترک سیگار موثرند.

21= جوش شیرین در واقع یک ماده قلیایی است که قادر است میل به سیگار را از بین ببرد.

22= سبزی اسفناج ، کلم برگ  ، شلغم ، برگ چغندر  ، کلم بروکلی ، کلم بروکسل ، لوبیای خشک و دانه سویا برای ترک موثرند و انگورسیاه و انار شیرین ، دو میوه بسیار موثر و مفید برای حفظ سلامت بدن به شمار می آیند و در واقع یک داروخانه طبیعی محسوب می شوند. برای اعصاب مفیدند و به پاکسازی خون کمک می کنند.

23= زوفا : برای کنترل کردن علایم ناشی از ترک سیگار، این گیاه مفید است. این گیاه اضطراب پس از ترک را از بین می‌برد.

24= جنسینگ :  خوردن چند گرم جنسینگ ، استرس را از بین می‌برد و درترک کردن دخانیات موثر است.

25= مواد موثر ترکیبی برای ترک اعتیاد به سیگار : گل شقایق 50 گرم ، نرم کوبیده و در 250 گرم عسل حل کرده و هر چهار ساعت یک قاشق مرباخوری میل شود .

26= هویج ( معتدل – تخم آن گرم و خشک ) : خوردن هویج مضرات دخانیات را کاهش می دهد.




مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان شعبه 2 روانشناسی و... و آدرس sina95.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 692
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 692
بازدید ماه : 3121
بازدید کل : 1079782
تعداد مطالب : 2955
تعداد نظرات : 52
تعداد آنلاین : 1



RSS

Powered By
loxblog.Com