با دویدن از چه بیماری هایی جلوگیری می‌کنید؟


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : 20 / 4 / 1394
بازدید : 153
نویسنده : sharef zadeh

 فواید دویدن برای سلامتی

فواید دویدن برای سلامتی

بر اساس یک همه‌پرسی گسترده توسط مجله راننرز ورلد Runner’s World در سال ۱۹۹۱ حدود ۵۰ هزار نفر عادت دویدن و ورزشهای خود را توضیح دادند و سابقه بیماری‌هاشان را هم به طور کامل بیان کردند نتایج به دست آمده را با علوم روز پزشکی و سلامت تطبیق دادند و به نتایج زیر رسیدند:

بیماری‌های قلبی: دونده‌هایی که در هفته حدود ۶ تا ۱۰ کیلومتر می‌دوند و در مجموع ۷۵دقیقه در هفته ورزشهای هوازی مثل ایروبیک و دوچرخه‌سواری می‌کنند ۴۰ درصد کمتر به سکته قلبی دچار می‌شوند. همینطور ۴۰ درصد کمتر از بیماری فشار خون دارند. برای کسانی که کلسترول بالا دارند هم دویدن بسیار مفید است. کسانی که در هفته مجموعا ۱۰ کیلومتر می‌دوند ۴۵ درصد کمتر دچار کلسترول خون می‌شوند.

رماتسیم: مطابق با داده‌ها دونده‌ها حدود ۲۰ درصد کمتر دچار رماتیسم استخوان می‌شوند. دلیل آن هم ساده است میزان چربی و وزن بدن دونده‌ها به نسبت کمتر از دیگران است. حتی میزان دویدن هم در احتمال ابتلا به این بیماری تاثیر دارد کسانی که در هفته بیشتر از ۱۵ تا ۲۰ کیلومتر می‌دوند ۱۶ درصد کمتر به بیماری آرتروز استخوان مبتلا می‌شوند.

بیماری‌های چشمی: هیچ کس انتظار ندارد که ورزش بر روی سلامت چشم تاثیر بگذارد، اما تحقیقات دانشمندان نشان داده است که دو تا ۳۵ درصد خطر ابتلا به آب مروارید را از بین می‌برد.

تاثیرات شگفت‌انگیز دیگر دو بر روی بیماری‌هایی مثل دیابت، آلزایمر، سکته‌قلبی و مغزی برای همه روشن و واضح است. دویدن حتی پروسه پیری را هم به تاخیر می‌اندازد. بنابراین هزینه کردن برای یک کفش دو مناسب باعث میشود که از خیلی از هزینه‌های درمان و دارو در امان بمانید./ زنجفیل




مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان شعبه 2 روانشناسی و... و آدرس sina95.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 18
بازدید دیروز : 1242
بازدید هفته : 18
بازدید ماه : 3689
بازدید کل : 1080350
تعداد مطالب : 2955
تعداد نظرات : 52
تعداد آنلاین : 1



RSS

Powered By
loxblog.Com