خط چشم موجب بیماری می شود؟


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : 17 / 2 / 1394
بازدید : 171
نویسنده : sharef zadeh

 خط‌چشم‌ها بر پایه الکل و روغن هستند و رنگدانه‌های شیمیایی دارند که اغلب حساسیت‌زاست و استفاده از آنها لبه پلک می‌تواند باعث التهاب یا گل‌مژه شود. رنگدانه‌های شیمیایی ممکن است منافذ غدد پلکی را ببندند و باعث خشکی چشم و تاری‌دید شوند. حتی در افرادی که زمینه این نوع حساسیت‌ها را دارند، استفاده از خط‌چشم می‌تواند باعث تشدید بیماری شود و احتمال ابتلا به گل‌مژه یا ریزش مژه را بالا ببرد.

عفونت‌های چشمی در خانم‌ها 6 برابر شایع‌تر از آقایان است و جز علل آناتومیک، استفاده از وسایل آرایشی می‌تواند علت این شیوع باشد. به هر حال بیماری کسانی که زمینه عفونت لبه پلک یاخشکی چشم دارند با این وسایل شدت پیدا می‌کند و باید تا جای ممکن از مصرف این محصولات حذر کنند. استفاده از مداد چشم یا حتی تراش مشترک برای تراشیدن مداد می‌تواند باعث انتقال بیماری‌های التهابی و عفونت‌ها و به‌ندرت انتقال‌دهنده هپاتیت یا حتی ایدز شود. برخی ویروس‌ها در اشک چشم هستند و نوک مداد آغشته به ویروس به راحتی می‌تواند بیماری را انتقال دهد. حتی سرمه‌هایی که امروزه تولید می‌شود نیز حساسیت‌زا هستند و استفاده از آنها باید محدود شود. متاسفانه عمده موادی که در کشور ما و کشورهای عربی در ساختن این ماده آرایشی به کار می‌رود، از هند و چین وارد می‌شود و تولید کشورهای اروپایی نیست و همین موضوع احتمال آلرژی‌زا بودن خط‌چشم را افزایش می‌دهد. استاندارد بودن محصول بسیار مهم است ولی این باور که خط‌چشم استاندارد باعث بروز التهاب و حساسیت نمی‌شود، درست نیست چون هر خط‌چشمی می‌تواند بیماری‌زا باشد.




مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان شعبه 2 روانشناسی و... و آدرس sina95.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 32
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 32
بازدید ماه : 2461
بازدید کل : 1079122
تعداد مطالب : 2955
تعداد نظرات : 52
تعداد آنلاین : 1



RSS

Powered By
loxblog.Com