کاربردهای شگفت انگیز قهوه را بشناسید


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : 17 / 2 / 1394
بازدید : 203
نویسنده : sharef zadeh

 

 

قهوه نوشیدنی محبوب روزهای سرد پاییزی است. اگر مشتری پر و پا قرص این نوشیدنی هستید باید بگوییم به جز دم کرده این گیاه دوست داشتنی می توان از تفاله آن هم استفاده کرد. اگر هم مصرف قهوه تان آنقدر نیست که حجم زیادی از تفاله برایتان باقی بماند، می توانید از کافه‌دار‌ها بخواهید تفاله قهوه‌شان را در اختیار شما قرار ‌دهند. بعضی از کافه‌دارها مشتاقانه این‌کار را خواهند کرد. بعضی از مزرعه‌دارها و آرایشگرها مشتری‌های پر و پا قرص تفاله قهوه هستند. اما شما هم می‌توانید در زندگی روزمره خود از آن استفاده‌های زیادی ببرید.

خاک غنی

تفاله قهوه ماده مغذی بسیار عالی در تولید کمپوست به شمار می رود. تفاله قهوه خاک را غنی می‌کند و آفت‌ها را از بین می‌برد. جالب است بدانید که یکی از شرکت‌های پرورش قارچ دنیا به تازگی شروع به تولید قارچ‌هایی کرده که از دل تفاله‌های اسپرسو می‌رویند و اتفاقا این قارچ‌ها بسیار گران و خوش‌طعم هستند! تفاله قهوه همچنین برای گیاهان اسید دوست مثل رز، آزالیا، کاملیا و گل ادریسی، بسیار مناسب است چون به شکل طبیعی خاک را اسیدی و مغذی می‌کند. علاوه بر این، اگر دستی بر باغبانی دارید می توانید موقع کاشتن هویج در باغچه، مقداری قهوه به دانه‌ها اضافه کنید. قهوه با دور نگه داشتن موجودات مزاحم و کرم‌ها، به رشد بهتر دانه‌های هویج کمک می‌کند.

زیبا شوید!

تفاله قهوه را با روغن نارگیل و کمی شکر قهوه‌ای ترکیب کنید تا یک ماسک نرم کننده برای پوست تان بسازید. این ماسک، شبیه اسکراب عمل می کند و می توانید برای لایه برداری سطحی از پوست تان آن را به کار بگیرید. اما این تنها کاربرد قهوه در زیبایی نیست. قهوه یک رنگ موی طبیعی است که از زمان های دور، همان موقعی که زن ها با حنا موهایشان را رنگ می‌کردند، مورد استفاده قرار می‌گرفت. برای آن که با قهوه موهایتان را قهوه ای کنید، یکی دو قاشق تفاله قهوه را با حنا ترکیب کرده و روی موهایتان بگذارید تا موی شما فندقی روشن شود. ایـــن رنگ مو برای زنان باردار یا بیمارانی که نمی‌توانند از مواد شیمیایی برای رنگ کردن موی سرشان استفاده کنند بسیار مناسب است. مالش تفاله قهوه بر روی مو و سپس شستن آن باعث نرمی و درخشش موهای شما می گردد. قهوه به جز موی سر، پارچه ها را هم رنگ می کند. البته نه تفاله قهوه، بلکه پودر قهوه دم نشده. کافی‌ست پارچه را در قهوه سیاه و بدون شکر آغشته کنید و آن را کنار بگذارید. این کار حوصله زیادی می‌خواهد چون پارچه تقریبا دیر رنگ می گیرد.

دفع حیوانات مزاحم

برای راندن گربه، موش و مورچه‌ از خانه تان، پوست پرتقال را با تفاله قهوه ترکیب کنید و روی خاک گلدان بریزید. به این ترتیب این حیوانات دیگر در باغچه یا حیاط خانه شما پیدا نمی شوند. به خصوص گربه ها از این بو بسیار متنفرند و دیگر برای قضای حاجت سراغ باغچه شما نخواهند آمد.

خداحافظی با بوی بد

مقداری تفاله قهوه خشک شده را به در کمد یا یخچال آویزان کرده و بالای کیسه آن را چند سوراخ بزنید. با این کار شما یک بوگیر طبیعی درست کرده اید که خاصیت بوهای بد محیط را از بین می برند. علاوه بر این، برای برطرف کردن بوی بد چاهک ظرفشویی و دستشویی به جای هر محصول شیمیایی می توانید از تفاله‌های قهوه استفاده کنید. به این‌صورت که تفاله را با آب‌جوش مخلوط کنید و در چاهک بریزید. همچنین اگر به علت خرابی در یخدان یخچال، مواد غذایی آب یا خراب شدند و یا کپک زدند،‌ در طول شب یک یا دو کاسه قهوه را در یخدان قرار دهید.برای از بین بردن بوی نامطبوع مواد غذایی از دستان خود، مقداری از تفاله قهوه را بر روی دستانتان بمالید. بوی نامطبوع اتاق یا خودرو را هم می توان با بشقاب یا ظرفی حاوی تفاله قهوه خشک شده برطرف کرد.

لکه ها را پاک کنید

تفاله قهوه حاوی یک ماده ساینده است. بنابراین می توانید از آن برای تمیز کردن سطوح چرب یا زیر‌سیگاری‌های بد بو استفاده کنید. همچنین لک های صندلی ماشین، فرش یا موکت را هم می توان با تفاله قهوه برطرف کرد. برای صیقل دادن سینک ظرفشویی آشپزخانه هم می توانید از محلول آب و تفاله قهوه استفاده کنید.

کرم ها را زنده نگه دارید!

قطعا کسی نیست که به جمع کردن کرم ها علاقه ای داشته باشد، مگر آنهایی که آخر هفته ها به ماهی گیری می روند. اگر شما هم جزو این دسته هستید، می‌توانید کرم‌ها و حشرات را در بطری‌های حاوی تفاله قهوه مرطوب نگهداری کنید. این محیط مرطوب باعث می‌شود بیشتر عمر کنند.




مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان شعبه 2 روانشناسی و... و آدرس sina95.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1281
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 1281
بازدید ماه : 3710
بازدید کل : 1080371
تعداد مطالب : 2955
تعداد نظرات : 52
تعداد آنلاین : 1



RSS

Powered By
loxblog.Com