پسته دوست پوست و سيستم ايمني بدن شما


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : 10 / 2 / 1394
بازدید : 179
نویسنده : sharef zadeh

 

کسي نيست که پسته رو نشناسه، يکي از آجيل هاي محبوب که در دسرها و بستني ها يا به تنهايي استفاده ميشه. اين گياه به خانواده پسته ايان (Anacardiaceae) تعلق داره. در کنار خوشمزه بودنش فوايد زيادي هم براي سلامتي داره.

سلامتي خون و سيستم ايمني
پسته منبع عالي ويتامين B6 است که براي توليد هموگلوبين ضروريه و اکسيژن سلولها رو تامين ميکنه. ويتامين B6 براي تقويت سيستم ايمني ، توليد گلبولهاي قرمز و سفيد، حفظ سلامتي طحال و غدد لنفاوي لازم است. در واقع، کمبود ويتامين B6 توانايي بدن براي مبارزه با عفونت رو کاهش ميده.

زيبايي پوست
پوستتون رو با خواص ويتامين E موجود در پسته غني کنين، چون اين ويتامين از پوست در برابر صدمات ناشي از پيري زودرس، اشعه هاي UV و سرطان محافظت ميکنه.

بينايي
سلامتي چشمهاتون رو با خوردن پسته حفظ کنين چون حاوي دو نوع کاروتنوئيد به نام هاي zeaxanthin و لوتين است که به ندرت در دانه هاي ديگه پيدا ميشه. اين کاروتنوئيدها به شکل آنتي اکسيدان آسيب هاي ناشي از راديکال هاي آزاد رو محدود مي کنن. همچنين مصرف پسته با کاهش خطر رشد دژنراسيون ماکولا مرتبط است.

مفيد براي ديابتي ها
پسته منبع خوبي از فسفر است (حدود ۶۰ درصد از مقداري که روزانه بايد دريافت کنين). پسته براي تحمل گلوگز و شکستن پروتئين ها به اسيدآمينوها مفيده. پس اشخاص مبتلا به ديابت ميتونن با خوردن يه مشت از اين ميوه خشک از فوايدش بهره مند بشن.

مفيد براي کلسترول
اين ميوه خشک کلسترول بد (LDL) رو کاهش داده و کلسترول خوب (HDL) رو در بدن زياد ميکنه و به کاهش خطر ابتلا به بيماري هاي قلبي و عروقي کمک ميکنه.
ترجمه توسط تيم نويسندگان نوين زي (کپي از مطالب سايت فقط با ذکر منبع مجاز مي باشد)
 



مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان شعبه 2 روانشناسی و... و آدرس sina95.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 423
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 423
بازدید ماه : 2852
بازدید کل : 1079513
تعداد مطالب : 2955
تعداد نظرات : 52
تعداد آنلاین : 1



RSS

Powered By
loxblog.Com