شخصیت شناسی از طریق زبان بدن


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : 5 / 1 / 1394
بازدید : 186
نویسنده : sharef zadeh

 یک فرد یا شخص به سوی دیگر گام برمی دارد و همچنین فرد یا شخص دوم مدام به عقب می رود. آن هم کسی که عصبانی تر می باشد، دست هایش را بالا می برد و همچنین فریاد می کشد و همچنین فرد یا شخص دوم دستانش را مقابل صورتش می گیرد و همچنین یا آنها را کنار بدنش نگه می دارد و همچنین سرش را پایین می اندازد.

مشابه همین رفتارها را به سادگی در زندگی واقعی نیز می توانیم ببینیم؛ حتی در جلسات اول آشنایی که دو طرف در پی تلاش جهت شناخت یکدیگرند، با توجه به زبان بدن طرف مقابل می توانید سریع تر او را بشناسید و همچنین به لحاظ شخصیتی مقدار و اندازه و میزان مشابهت هایتان را دریابید.

در صورتی که شخصیت تو مغلوب یا مطیع باشد، بعد از مدتی برقراری ارتباط با فردی که شخصیت غالب یا مسلط دارد، برایتان دشوار و همچنین غیرقابل تحمل خواهد شد. به سادگی می قدرت گرفتن که فرد مورد نظر ما شخصیت غالب دارد یا مغلوب. فردی که مدام می گوید: «ببخشید، معذرت می خواهم، در صورتی که ممکن می باشد می خواستم …»، به سادگی نشان می دهد که شخصیتی مغلوب دارد و همچنین در مقابل، فردی که اغلب در کلامش جملات امری و همچنین دستوری بهره بری و استفاده می کند، شخصیتش از نوع غالب می باشد.

البته تنها با توجه به جملات و همچنین نوع گفتار اشخاص نمی قدرت به شخصیت واقعی آنها پی برد. بسیاری از اوقات راه های ارتباطی غیرکلامی بهتر می توانند شخصیت اشخاص را آشکار کنند. آیا می توانید تنها با نگاه کدرن به ارتباط دو فرد یا شخص بفهمید که کدام یک شخصیت مسلط و همچنین کدام شخصیت مطیع دارند؟

در آن آزمون چند نمونه از حرکات زبان بدن که نشان دهنده شخصیت غالب و همچنین مغلوب می باشد، جمع آوری شده می باشد. هر حرکت را در ذهنتان به تصویر بکشید و همچنین بگویید نشان دهنده کدام شخصیت می باشد:

fpds1lj7jq6omw8muku شخصیت شناسی از طریق زبان بدن

تمام شماره های زوج از ویژگی های شخصیت مسلط خواهند بود و همچنین شماره های فرد شخصیت مطیع. جهت هر پاسخ صحیح یک امتیاز جهت خودتان در نظر بگیرید.

امتیاز ۴ و همچنین کمتر: تو با نشانه ها و علائم زبان بدن چندان آشنا نیستید. کمی اکثرا و بیشتر به آن نشانه ها و علائم دقت کنید تا بهتر بتوانیدویژگی های اطرافیانتان را بشناسید.

امتیاز ۵ تا ۸: اطلاعات تو در موردزبان بدن در حد میانه می باشد.

امتیاز ۷ به بالا: اطلاعات تو در مورد نشانه ها و علائم زبان بدن در حد قابل قبولی می باشد.

افرادی که شخصیت مطیع دارند، دوست دارند به سمت دیگران حرکت کنند. آنها همواره در تلاشند اثبات و یا تایید و همچنین محبت دیگران را کسب کنند. اکثرا و بیشتر اوقات آن اشخاص به حضور شخصیتی سلطه گر مستلزم و نیاز دارند تا او زندگی آنها را سرپرستی، راهنمایی و همچنین مدیریت کند. آن اشخاص معمولا جهت رسیدن به اهدافشان بایستی و حتما به فرد غیره ای تکیه کنند. اشخاص مطیع در نظر دیگران معمولا افرادی باملاحظه، دلنشین، حساس، همدرد، پذیرا و همچنین سپاسگزارند. آن اشخاص معمولا مطابق میل و همچنین خواست دیگران رفتار کرده و همچنین جهت کسب رضایت اطرافیان همواره فداکاری می کنند. آن اشخاص آشتی طلبند، به سادگی تقصیرات را به گردن می گیرند و همچنین تسلیم می شوند. داشتن جسارت و همچنین انتقاد کردن در وجود آن اشخاص جایی ندارد و همچنین تا حد ممکن از دیگران توقع و همچنین انتظاری ندارند. امنیت آن اشخاص به رفتارها و همچنین واکنش دیگران بستگی دارد و همچنین به همین دلیل دائما در تلاشند که اثبات و یا تایید و همچنین اطمینان دیگران را به دست آورند؛ حتی تصور شکنندگی جهت آن اشخاص وحشتناک می باشد.

در مقابل، اشخاص مسلط با اشخاص پایین تر از خود به شیوه پرخاشگرانه و همچنین زورگویانه برخورد می کنند و همچنین در عین حال از اشخاص قوی تر از خود به خوبی پیروی می کنند. آن اشخاص به شدت تمایل به مدیریت دیگران دارند و همچنین زمانی که ناچار باشند از غیره ای پیروی کنند، خیلی زیاد ناخوش و غمگین می شوند. آن اشخاص بایستی و حتما به هر قیمتی که شده، به اهدافشان برسند. معمولا مردان اکثرا و بیشتر از زنان در آن تیم شخصیتی جای می گیرند که البته آن موضوع باوری پذیرفته شده در اجتماع می باشد و همچنین مردان می توانند شخصیت مسلط داشته باشند و همچنین در مقابل زنان بهتر می باشد که شخصیت مطیع داشته باشند؛ به همین دلیل می باشد که زنانی با شخصیت غالب، در اجتماع خیلی زیاد جلب توجه می کنند و همچنین رفتارهای آنان جهت دیگران خیلی زیاد عجیب به نظر می رسد.

شخصیت های غالب در قسمت های مدیریتی موفق تر از دیگران خواهند بود و همچنین معمولا خیلی زیاد سریع اراده و تصمیم راسخ گیری می کنند.آن اشخاص به دنبال کسب پس نتیجه آن می شود که خواهند بود و همچنین کمتر دیده می می شود شخصیت غالب، صبور و همچنین بردبار باشد. اگرچه شخصیت غالب قاطعانه کار می کند و همچنین سعی دارد بهترین باشد ولی باید توجه داشت بسیاری اوقات آن ویژگی در محیط کار و همچنین زندگی موجب بروز اختلافات متعددی می می شود. واکنش اجتماع در برابر افرادی که شخصیت غالب افراطی دارند، گریز و فرار می باشد؛ زیرا کنار آمدن با چنین افرادی، دشوار و همچنین مقابله با آنها غیرممکن می باشد. شخصیت های غالب ظاهرا بی احساس خواهند بود و همچنین اینطور که به نظر می رسد آنان توجهی به احساسات دیگران ندارند.

مجله موفقیت




مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان شعبه 2 روانشناسی و... و آدرس sina95.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 119
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 119
بازدید ماه : 2548
بازدید کل : 1079209
تعداد مطالب : 2955
تعداد نظرات : 52
تعداد آنلاین : 1



RSS

Powered By
loxblog.Com