راهکارهای تقویت اراده


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : 5 / 1 / 1394
بازدید : 184
نویسنده : sharef zadeh

 یادت باشد اقتدار و قدرت اراده و همچنین انضباط می تواند زندگی ات را متحول کرده و همچنین اقتدار و قدرت درونی ات را که جهت موفقیت و همچنین رشد معنوی مهم می باشد، فعال کند. داشتن یا نداشتن آن تجربه و مهارت بالا ها عامل عمده ای می باشد که تو را به سوی موفقیت یا ناکامی می برد. آن بحث و داستان جهت تمام مسائل خواه پیش پاافتاده یا اساسی نیز خیلی زیاد مهم می است و خواهد بود.خواستن و همچنین همّت و همچنین اراده آن هم قدر مهم می باشد که نقل شده، خواستن، توانستن می باشد، یعنی آن که در صورتی که کسی علاقمند به انجام کاری باشد در مقابل سختی ها و همچنین مشقت های آن هم مقاومت می کند، پس گویا که از همین الان به مقصد و همچنین مقصودش رسیده می باشد، یا در اشعار می خوانیم:

همّت بلند دار که مردان روزگار         از همّت بلند به جائی رسیده اند
همّت در صورتی که سلسله جنبان می شود        مور تواند که سلیمان می شود

راهکارهای تقویت اراده
جهت آن که بتوانید اراده قوی داشته باشید و همچنین برنامه جذاب و جالب و خوب هائی را که مد نظر دارید به اجرا در آورید، برنامه جذاب و جالب و خوب ای که در ذیل معرفی می می شود اجرا نمایید:

شناخت توانایی
 تواناییهای بالفعل و همچنین بالقوه خود را بشناسید؛ موقعیت خانوادگی، فرهنگی و اجتماعی، شغلی، اوضاع جسمانی و همچنین حالات روانی و همچنین به روش کلی شرایط زندگی و همچنین شخصیت خویش را به دقت مورد ارزیابی و همچنین مطالعه قرار دهید.

مشخص کردن هدف
 از خود بپرسیدمی خواهم چه نوع زندگی داشته باشم؟ دوست دارید زندگی تو در ده سال شمسی بعدی چگونه باشد؟ زندگی خانوادگی، فرهنگی و اجتماعی، هدف های شغلی و همچنین علاقه مندی های خود را مورد توجه قرار دهید. اهداف بایستی و حتما شفاف، قابل اجرا، مطابق قدرت و همچنین استعداد و همچنین واقع بینانه باشد. در صورتی که هدف جنبه بلندپروازی داشته و همچنین یا خارج از توانایی های فردی یا شخصی باشد، با مشکلاتی مواجه می شوید که پس نتیجه آن می شود که آن هم،ناامیدی و همچنین دلسردی خواهد بود و همچنین  از ادامه کار باز می می مانید.

اراده و تصمیم راسخ گیری
پس یکی از گام های اساسی در داشتن اراده قوی و همچنین موقعیت در زندگی آن می باشد که انسان در ابتدای هر کار فکر کردن و اندیشیدن و همچنین تأمل کند، اهداف خویش را معین کند، توانایی هایش را با دید واقع بینانه شناسایی نماید و همچنین آن هم گاه بدون تردید و همچنین وسواس بیش از حدّ، اراده و تصمیم راسخ گیری کند؛در هر کاری که اراده و تصمیم راسخ می گیرید پایدار باشید.

برنامه جذاب و جالب و خوب ریزی
 بایستی و حتما برایت تمام مسائل خودت برنامه جذاب و جالب و خوب ای منظم داشته باشی؛ پس هر روز که از خواب بیدار می شوی، برنامه جذاب و جالب و خوب های خودت را طبق اولویت یادداشت کن و همچنین خودت را موظف کن که تک تک آن هم ها را انجام دهی، در صورت تخلف در هر ک دام خودت را تنبیه و همچنین در صورت موفقیت در اجرای هرکدام خودت را تشویق کن و همچنین به خودت پاداش بده.

تلقین
هر کلامی که از دهانت بیرون می آید، باور تو را می سازد. هنگام و زمانی که می گویی: «من آدم زرنگی نیستم»، در واقعیت و حقیقت حکم محکومیت خود را صادر کرده و همچنین به کائنات فرمان داده ای که تمام موارد منفی را به سویت سرازیر کند؛ سعی کن زمانی که گفتگوی ذهنی با خودت داری، کلام تو از موضع اقتدار و قدرت باشد؛ زیرا و به درستی که هر آنچه را که به خودت می گویی، چندبرابرش به خودت بر می گردد. اول ذهنت را بررسی کردن کن و همچنین ببین اکثرا و بیشتر اوقات خودگویی هایت مثبت می باشد یا منفی؛ زیرا و به درستی که زیربنای هستی، فکر کردن و اندیشیدن می باشد. در صورتی که می خواهی مواردی عالی و همچنین مثبت در زندگی برایت پیش بیاید. نگرش و همچنین ذهنیت خود را تغییر بده و همچنین یادت باشد که نود قسمت و بخش تغییرات خوب و همچنین بد زندگی ات به نوع نگرش تو نسبت به رویدادهای زندگی بستگی دارد و همچنین ده قسمت و بخش آن هم به وقایع بیرونی وابسته می باشد.

مبارزه با عادات ناپسند
یکى از عوامل مهم تقویت اراده، مبارزه با عادت‏هاى بد و همچنین ناپسند می باشد؛ از آن رو بایستی و حتما سعى می شود با هواهاى نفسانى (که انسان را به اعمال ناپسند مى‏ کشاند) مبارزه شده و همچنین از عادات ناپسند جلوگیرى گردد.

اصل مقاومت
معناى مقاومت آن هم می باشد که انسان در برابر شکست‏ها و همچنین ناکامى ‏ها ایستادگی کند؛ زیرا برخى از شکست‏ ها باره پیروزى‏ هاى پهناور و بزرگ را فراهم مى‏کند. هرگاه برایتان پیشامد جدید ‏اى پیش ‏آید که به نظر خیلی زیاد مشکل، نا امید کننده و همچنین غیر قابل حل مى‏ رسد، آنچه تو را تا حصول پیروزى یارى می کند، اصل “تسلیم ناپذیرى” می باشد.

امید داشتن
انسان بایستی و حتما در زندگى با امید زندگى نماید. یأس و همچنین نا امیدى انسان را از رسیدن به هدف باز داشته و همچنین روند زندگى را دچار مشکل مى‏ کند. آن هم دسته از بزرگان که قله‏ هاى موفقیت را کسب نمودند، امید به زندگى داشتند. از سوى دیگر برخى که در زندگى موفق نبودند، معمولاً نا امید بوده و همچنین یأس در زندگى آن هم‏ها بوده می باشد.

بهره بری و استفاده از قرارداد مشروط با خود
جهت تقویت اراده می قدرت از قرارداد مشروط مثل نذر، عهد و همچنین پیمان، بهره بری و استفاده کنید. مثلاً با کسی که جهت تو خیلی محترم می باشد، مطرح کنید که من بایستی و حتما آن کار را انجام دهم و همچنین تو زیرا و به درستی که میدانید که نمی توانید از سخن خودتان نزد او برگردید، مجبور به انجام آن هم کار می شوید یا نذر کنید که در صورتی که من فلان کار را انجام ندادم، بایستی و حتما آن قدر پول به فلان فقیر یا مکان مقدس بدهم و همچنین یا مبغلی پول نزد کسی بگذارید. (پول یا چیزی که جهت تو با ارزش می باشد) بگوئید در صورتی که آن کار را نکردم آن چیز جهت تو.

تمرینات تقویت اراده


تمرین شماره یک
 در صورتی که در اتوبوس یا مترو نشسته ای و همچنین می بینی فرد مسنی وارد می می شود، بلندشو و همچنین جای خود را به او بده. آن تمرینی می باشد جهت غلبه کردن بر مقاومت ذهنی و همچنین روحی خودت.

تمرین شماره دو
در صورتی که کلی ظرف کثیف در سینک آشپزخانه می باشد که بایستی و حتما شسته شوند و همچنین تو به خاطر تنبلی، شستن آن هم ها را عقب می اندازی، به سرعت بلند شو و همچنین آن هم ها را بشور و همچنین اجازه نده تنبلی تو را کنترل کند. هنگام و زمانی که آن گونه عمل کنی، اقتدار و قدرت اراده ات تقویت خواهدشد.

تمرین شماره سه
 به منزل و خانه می آیی و همچنین مستقیم سراغ تلویزیون می روی؛ زیرا و به درستی که احساس تنبلی می کنی، نمی خواهی دوش بگیری، پس بر آن حال و همچنین هوا غلبه کن و همچنین اول سراغ دوش گرفتن برو.

تمرین شماره چهار
در صورتی که دوست داری دائما قهوه یا چای را با شکر بنوشی، یک هفته تمرین کن و همچنین چای یا قهوه ات را بدون شکر بنوش و همچنین در صورتی که عادت به مصرف زیاد چای در روز داری، سعی کن در مدت ده روز آن هم را به دو فنجان در روز برسانی؛ زیرا و به درستی که در آن صورت می توانی عادت هایت را کنترل کنی یا آن هم ها را تغییر دهی.

تمرین شماره پنج
در صورتی که جهت بالارفتن می توانی از آسانسور یا پله بهره بری و استفاده کنی، پله را انتخاب کن؛ البته در صورتی که تعداد طبقات خیلی زیاد نباشند.

درواقع با تقویت اقتدار و قدرت اراده، اقتدار و قدرت درونی خود را آشکار می کنی که باعث می می شود بر عادت های مضر خود غلبه کنی، راحت تر اراده و تصمیم راسخ بگیری و همچنین جرئت پیدا کنی که تمام موانع را از سر راه خود برداری و همچنین موفق شوی.

تبیان




مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان شعبه 2 روانشناسی و... و آدرس sina95.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 255
بازدید دیروز : 21
بازدید هفته : 1061
بازدید ماه : 2684
بازدید کل : 1079345
تعداد مطالب : 2955
تعداد نظرات : 52
تعداد آنلاین : 1



RSS

Powered By
loxblog.Com