انسان هاي موفق چطور مي انديشند؟


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : 24 / 12 / 1393
بازدید : 222
نویسنده : sharef zadeh

  موفقيت، هيجان را به دنبال دارد. کلمه زيبايي است. مثل قدرت هست. اصلاً ابزار قدرت هست. تصادفي هم نيست. همه چيز از فکرتان شروع مي شود. اين سيستم اعتقادي شما و طرز تفکرتان است که زندگي امروزتان را شکل مي دهد. اگر زندگي متوسط الحالي را مي گذرانيد به خاطر تصميمات بدي است که اتخاذ کرده ايد. و تصميمي که گرفتيد هم از طرز تفکر و باورهايتان سرچشمه مي گيرد. بنا بر اين دو راه براي رسيدن به موفقيت و کاميابي در زندگي وجود دارد. شروع از درون و شروع از بيرون!!!

اما اين يعني چه؟

شروع از درون: اگر چه نياز به تمرين و وجود يک مربي دارد، اما به اختصار در مورر آن بايد گفت که گروهي از مردم ابتدا مي انديشند، تصميماتي را ميگيرند، فکر و انديشه هاي خود را شکل مي دهند و سپس بر اساس اين انديشه ها رفتار هايي از خود بروز ميدهند. اين نوع را تغيير از درون به برون مي گويند.

شروع از بيرون: اما گروه ديگر کساني هستند که مدل رفتاري ديگران را الگو برداري مي کنند، رفتار خود را عوض مي کنند. مثلا رفتاري شبه به رفتار يک انسان موفق يا ثروتمند را انجام مي دهند. آرام آرام اين نوع رفتار ملکه ذهن آنها مي شود و فکر آنها هم تحت تأثير رفتار آنها عوض مي شود.اگر چه اين دو با هم تفاوت هايي دارند اما هر دو يک هدف را دنبال مي کنند. در اين مقاله سعي بر اين داريم که نوع موفقيت از دورن را با هم بررسي کنيم. به اين شکل که به جاي الگو برداري از رفتار انسان هاي موفق، از فکر آنها الگو برداري ميکنيم و انديشه هاي آنها را در ذهن مي پرورانيم.

انسان هاي موفق چگونه اند؟

بايد اول از فکرتان شروع کنيد. طرز تفکر افراد موفق را الگوي خود قرار دهيد و مطمئن باشيد که شما هم مثل آنها نتيجه عالي به دست خواهيد آورد.

اما صفت هاي يک فرد موفق چه مي تواند باشد؟

1- شخصيت و منش: همه انسانهاي موفق داراي شخصيت ساخته و منش عالي هستند. اين افراد داراي ويژگي ها و عادت هاي بنيادي مانند سخت کوشي، شرافت، تعهد، تواضع، محبت و .... هستند. آنان از خود منشي عالي نشان مي?دهند. هر گاه بر سر دو راهي قرار بگيريد، تصميم شما تعيين کننده منش شماست؟ بنابر اين فکر کنيد که چطور ميتوانيد منش عالي و شخصيتي همچون يک قطعه سنگ داشته باشيد؟

2- متعهد و عملگرا هستند: تعهد واقعي به انسان الهام مي بخشد. به شما نشان مي دهد که چقدر پايبند به خودتان و زندگيتان هستيد. اما تنها معيار تعهد عمل هست. عامل بودن يکي از ويژگي هاي افراد موفق هست. عامل بودن يعني مسئوليت را بر عهده گرفتن. همه انسانهاي موفق مسئوليت پذير هستند. مهم نيست چه اتفاقي بيفتد، افراد موفق مسئوليت آنرا به گردن مي گيرند. هيچوقت اقتصاد يا کس ديگري را در کسادي کارشان مقصر نمي دانند. درعوض، با قبول اشتباه خود مسئوليت آن را پذيرفته و به فکر بهبود وضعيت مي افتند. افراد موفق مي دانند که اگر ديگران را مقصر بدانيد يا مسئوليت را گردن اين و آن بيندازيد، قدرت کنترل موقعيت را از دست خواهيد داد. خيلي ها فقط روياي موفق شدن را در سر مي پرورانند، اميدوارند که موفق شوند، آروزيشان موفقيت است اما هيچوقت به کارشان متعهد نمي شوند. تا تعهد نباشد، پيروزي وجود نخواهد داشت.

3- امور مهم را در اولويت قرار ميدهند: هميشه کارهاي مختلفي بر سر راه ما وجود دارد. زندگي ما از انبوهي از کارهاي ضروري و غير ضروري تشکيل شده است. اگر چه بعضي از کارهاي غير ضروري را مي توان ترک کرد، اما گروهي از آنها را هرگز نميتوان فراموش کرد. در عوض مي توان با توجه به اهميت آنها، زمان ديگري را براي انجام آنها در نظر گرفت.

4- صلاحيت و شجاعت تصميم گيري دارند: همه انسانهاي موفق جرات تصميم گيري براي موفقيت در زندگي را دارند. مي دانيد، موفق شدن جرات و جسارت مي خواهد. اگر فرصتي پيش رويتان است، براي استفاده از آن نياز به جرات و شهامت داريد. اين مسئله مخصوصاً در موفقيت هاي مالي بسيار مهم است. قبل از اينکه کار و تجارتي را شروع کنيد، بايد جرات بله گفتن به آن و شروع آنرا داشته باشيد. افراد موفق نگرشي مثبت به کار و زندگي خود دارند و براي همين هم به استقبال هر پيشامدي مي روند و آن را به فال نيک ميگيرند. اين افراد تفکر برنده/ برنده را در ذهن خود مي پرورانند و به همين دليل به راحتي و بدون ترس تصميم ميگيرند. ضمن اين که با اين تفکر از قدرت ارتباط و روابط عمومي خوبي هم برخوردار مي شوند.

5- ابتکار عمل دارند: اين افراد بدون فکر تازه خانه را ترک نميکنند. آيا هيچ وقت به دنبال اين بوده ايد که فرصتي پيش بيايد و شما از آن فرصت استفاده کنيد؟ و يا اين که به دنبال ساخت فرصت بوده ايد. افراد موفق و آنان که ابتکار عمل دارند همواره تهديدها را به فرصت تبديل مي کنند. آنان هراسي از آنچه اتفاق مي افتد، ندارند. چون از قدرتي به نام قدرت حل مسئله برخوردارند. تواني که منحصر به نخستيها يعني گونه ميمون و انسان مي باشد و صد البته که اين قدرت در انسان هزاران بار بيشتر است.

6- نظم و انضباط شخصي: افراد موفق، اولين کسي را که مديريت و رهبري ميکنند خودشان هستند. آنها هميشه ميدانند که براي انجام کارهاي مهم دو چيز را بايد در نظر گرفت. اول نظم و دوم وقت نداشتن. براي همين هم همواره با برنامه ريزي قبلي و دقت فراوان کار را شروع مي کنند. اين افراد هيچ وقت بهانه گير نيستند و موشکافانه کارها را دنبال مي کنند.

افراد موفق ويژگي هاي فکر بسيار زيادي دارند. با الگو قرار دادن تفکرات آنها مي توان خود را مهيا کرد که به دنبال آنها پله هاي توفيق را پيمود و به آنچه هدفمان است نزديک تر شويم. اما آنچه مهم است شناخت دقيق و درست اين تفکرات و انجام صحيح آن تحت حمايت و رهبري فردي آگاه است. چه بسا شما تصميمي ميگيريد و مسيري را دنبال ميکنيد با اين اميد که راه را درست مي رويد. اما بعد از گذراندن مدت مديدي و صرف انرژي فراوان متوجه مي شويد که مسير شما اشتباه بوده است. بنابر اين قدم به قدم و بعد از اطمينان از اين که مسير درستي را متناسب با توانايي هايتان انتخاب کرده ايد کار را شروع کنيد.

موفقيت تصادفي نيست

موفقيت هيچوقت تصادفي اتفاق نمي افتد. البته ممکن است که در طول مسير کمي شانس با شما همراه شود و در يک موقعيت خوب قرارتان دهد اما بادوام نيست. موفقيت از آن کساني مي شود که روي شانسشان سرمايه گذاري مي کنند و احتمال شکست خود را پايين مي آورند.

اگر به بعضي از موفق ترين افراد دنيا نگاه کنيد مي فهميد که اکثر آنها از هيچ به آنجا رسيده اند. خيلي از آنها بچه يتيم هايي بوده اند که حتي نمي توانستند سالي يک حمام درست و حسابي بگيرند. اما چطور ممکن است کسي که چنين شانس بدي در زندگي خود داشته است، به چنان موفقيتي دست پيدا کند؟

ساده است، چون موفقيت هيچوقت تصادفي اتفاق نمي افتد. خيلي از اين افراد با تلاش بي وقفه به موفقيت دست پيدا کرده اند چون انتخاب ديگري نداشته اند. اين سخت کوشي برايشان به شکل عادت در آمده و هيچوقت حتي وقتي زندگي مرفهي براي خود تهيه کردند هم دست از تلاش برنداشته اند. کار سخت، هوشمندانه و داشتن دوستان زياد آنها را به اين پله رسانيده است. اينها عناصر موفقيتند که در اختيار همه است، حتي اگر خيلي افراد نخواهند که اين اصول را بپذيرند. از اين گذشته همه ما در انتخابمان آزاديم. مي توانيم تصميم بگيريم که موفق شويم يا شکسته بخوريم، انتخاب با ماست.

موفقيت تصادفي نيست. هيچکس نيست که بدون تلاش و ذکاوت توانسته باشد به موفقيت دست پيدا کند. اين خودتان هستيد که مي توانيد تصميم بگيريد که در زندگيتان موفق باشيد يا ناموفق. انتخاب با شماست. ما براي شما دعا ميکنيم و در کنارتان هستيم تااگر لازم باشد در پيمودن راه شما را همراهي کنيم.

منبع: zistamoon.com




مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان شعبه 2 روانشناسی و... و آدرس sina95.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 518
بازدید دیروز : 21
بازدید هفته : 1324
بازدید ماه : 2947
بازدید کل : 1079608
تعداد مطالب : 2955
تعداد نظرات : 52
تعداد آنلاین : 1



RSS

Powered By
loxblog.Com