چگونه اراده مان را تقويت کنيم ؟


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : 24 / 12 / 1393
بازدید : 208
نویسنده : sharef zadeh

 

آيا تو هم جزو افرادي هستي که از لحاظ قدرت اراده خودت را دست کم گرفته اي و احساس مي کني بي اراده اي ؟ اگر چنينفکري مي کني , موفقيت خودت را دست کم گرفته اي . همه به طور ذاتي اراده دارند و مساله مهم اين است که چطور آن را کشف و از آن بهره برداري کنند . پس گام اول اين است که قدرت اراده ات را قبول داشته باشي . به آن اندازه کهزندگي داري , اراده هم داري .

اگر کسي بسته اي بسيار سنگين را مقابلت بگذارد و از تو خواهش کند آن را بلند کني و تو ميداني که نميتواني آن را بلند کني , آيا مي گويي : ” من قدرت ندارم ؟” يا اينکه ” آنقدر زور ندارم که چنين بسته اي را بلند کنم ” . پس وقتي مي گويي آنقدرها زور و قدرت براي بلند کردن اين بسته سنگين را ندارم منظور تو اين است که زور و قدرت در وجودت هست ولي براي بسته اي به اين سنگيني کافي نيست .

در مورد اراده هم همينطور است . وقتي يک تکه کيک شکلاتي به تو تعارف مي شود , مي پذيري نه به خاطر اينکه فاقد ارادههستي , بلکه در ان لحظه دلت نخواسته اراده ات را به کار ببري .

مرحله اول براي ايجاد اراده , اين است که بپذيري اراده در وجودت هست و درست مثل ماهيچه بازوانت واقعيت دارد , حتي اگر اين ماهيچه ان چنان هم قوي نباشد , ولي به هر حال وجود دارد .

در مرحله دوم بايد اراده ايت را تقويت کنيتا از منافع آن بهره مند شوي . نکته مهم اين است که وقتي تصميم به انجام کاري مي گيري , روي آن تامل کن و منافع آن را در نظر بياور , سپس با فعاليتو ثبات قدم آن را عملي ساز . وقتي هدف تو عاقلانه و الهي باشد , امکان ندارد از انجام آن دست بکشي , بلکه با عزمي راسخ سعي مي کني مشکلات و موانعسر راه را کنار بزني و با تلاش و کوشش و اراده اي قوي پيش بروي .

راه هاي تقويت اراده

 
  براي تقويت اراده راهکار هاي زير پيشنهاد مي شوند :

1 – هدفت را دقيق و شفاف مشخص کن

هدفي که مطابق با امکانات و استعدادهايت باشد نه جاه طلبانه , و خارج از توانايي هاي شخصي . در غير اين صورت در مواجهه با موانع سر راه نا اميد شده و از دنبال کردن هدفت انصراف مي دهي , چون در اين مرحله خود را بي اراده و ناتوان تلقي مي کني .

2 – توانايي هايت را بشناس و ان ها را به کار بگير

خودت بهتر از هرکس ديگري از استعدادها و توانايي هايت خبر داري , پس براي رسيدن به هدفت , اين نيرو ها را بشناس و آن ها را به کار گير .

3 – برنامه ريزي منظم براي اجراي اهداف

جدولي تهيه کن و هر نوع فعاليتي را که براي رسيدن به هدفت نياز داري , در ان يادداشت کن . هر روز صبح به جدول نگاهي بيانداز و موارد اجرايي را عملي کن و شب هم قبل از خواب همان جدول رامورد ارزيابي قرار بده و همه  فعاليت هاي روزانه ايت را که با موفقيت انجام دادي بررسي کن . سپس در صورت موفقيت خودت را تشويق کن و در صورت سهل انگاري که ناشي از دلسردي و عدم اراده است خود را تنبيه کن .

4 – به گفتار و حرف هايت توجه کن

گفتن يعني باور داشتن . وقتي مي گويي : “من آدم بدشانس و بي اراده اي هستم” يا “من بي استعدادم” در واقع با همين جملات منفي و کوبنده , حکم محکوميت خود را صادر مي کني . چون طرز تفکر , گفتار و کلام توست که شالوده و اساس زندگي ات را مي سازد . وقتي نگرش خود را عوض کني , مطمئنا اتفاقي زيبا در زندگي ات رخ مي دهد . با تغيير فکر , کلام و نگاه است که ايده آل ها و اهداف هاي مفيد زندگي تو شکل مي گيرد و باتلاش پيگير و اراده ي قوي , انتخاب هاي عالي ات جواب مي دهد  . يادت باشد فقط 10 درصد از تغييرات مثبت يا منفي زندگي به وقايع بيروني مربوط مي شود و90 درصد آن به نوع نگرش و انديشه خودت نسبت به رويداد هاي زندگي وابسته است . پس از تغيير نگرش ميتواني هر روز عبارات تاکيدي مثبت را تکرار کني :

  • 1 – من نيروي اراده قوي دارم
  • 2 – اراده ام را تقويت مي کنم و امورم را با موفقيت انجام ميدهم
  • 3 – با اراده قوي خودم به تمامي اهدافم مي رسم .

خودت هم ميتواني عبارات تاکيدي مثبتي در مورد اراده بنويسي و هر روز تکرار کني .

قدرتعظيم اراده در وجودت نهفته است , کافي است به آن تلنگري بزني . با ايمان به توانايي هاي الهي خود , ميتواني هرکاري را که اراده کني با موفقيت به انجام برساني .




مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان شعبه 2 روانشناسی و... و آدرس sina95.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 112
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 112
بازدید ماه : 2541
بازدید کل : 1079202
تعداد مطالب : 2955
تعداد نظرات : 52
تعداد آنلاین : 1



RSS

Powered By
loxblog.Com