برگ شلغم هم فایده های زیادی دارد


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : 14 / 12 / 1393
بازدید : 240
نویسنده : sharef zadeh

 

برگ‌های شلغم جزو خانواده سبزیجات cruciferous بشمار می آید که علاوه بر شلغم کلم بروکلی،کلم بروکسل،کلم برگ هم جزو آن است.
برگ‌های شلغم هم مانند دیگر سبزیجات برگ‌دار حاوی بالاترین حجم نیترات (بیش از ۲۵۰ میلی‌گرم/۱۰۰ گرم) می‌باشد.جذب مقادیر فراوانی نیترات از برنامه غذایی منجر به کاهش فشار خون شده،موجب تقلیل میزان اکسیژن مورد نیاز در حین انجام حرکات ورزشی می‌شود و کارایی ورزشکار را افزایش می‌دهد.

پوست و مویی سالم با برگ‌های شلغم
هنگامی که به روش‌های حفظ پوست و مویی سالم فکر می‌کنید،خوردن برگ‌های شلغم به ذهنتان هم خطور نمی‌کند،اما باید خطور کند!برگ‌های شلغم برای پوست شما فوق‌العاده هستند زیرا سرشار از ویتامینA،ماده مغذی مورد نیاز برای تامین چربی پوست که موها را مرطوب نگه می‌دارد،می‌باشد.همچنین ویتامین A برای رشد نسوج بدن از جمله پوست و مو حیاتیست.
جذب ویتامین C کافی (۱ فنجان برگ شلغم پخته بیش از ۵۰٪ آن را تامین می‌کند) برای ساخت و حفظ کلاژن ضروریست،که ماهیت پوست و مو را تشکیل می‌دهد.
فقر آهن یکی از شایع‌ترین دلایل ریزش مو به حساب می‌آید،که با جذب آهن کافی از مواد غذایی حاوی آهن همچون کلم برگ می‌توان مانع از ادامه ریزش موها شد.در صورتی که آهن کافی در برنامه غذایی شما گنجانده نشده باشد این امر بر روی عملکرد بدن و چگونگی مصرف انرژی در بدن نیز موثر خواهد بود.
افزایش جذب آهن

پیشگیری از پوکی استخوان
جذب اندک ویتامین K با خطر بالایی از شکستگی استخوان در ارتباط است.مصرف ویتامین K کافی متضمن بهبود سلامت استخوان‌هاست و با جذب بهتر کلسیم همراه بوده،موجب کاهش دفع کلسیم از ادرار شده و نقش تعدیل کننده پروتئین استخوان را ایفا می‌کند.تنها یک فنجان برگ شلغم پخته حاوی حجم فراوانی معادل ۵۲۹ میکرو‌گرم ویتامین K است که فراتر از نیاز روزانه شما خواهد بود.تاج طلای کلسیم برسر برگ‌های شلغم نهاده شده است،در هر گرم میوه‌ و سبزی مقادیر بسیار زیادی کلسیم نهفته است.

پیشگیری از سرطان و درمان آن
در برگ‌های شلغم مواد مغذی فراوانی پنهان شده است که فوق‌العاده‌ترین جنگجویان در برابر سرطان هستند.مشخص شده برگ‌های شلغم و دیگر سبزیجات سبز رنگ که حاوی مقادیر زیادی کلروفیل می‌باشند تاثیرات مثبتی در انسداد چرخه مخرب آمین‌های سرطان‌زا که بر اثر کباب کردن مواد غذایی در حرارت بالا تشکیل می‌‌شود دارد.اگر علاقه فراوانی به کباب کردن خوراکی‌ها بر روی ذغال دارید،به طور حتم باید آنها را با سبزیجات سبز رنگ مصرف کنید تا اثر آن را خنثی کند.

دیابت
افراد مبتلا به دیابت نوع ۱ که در برنامه غذاییشان فیبر زیادی گنجانده شده میزان گلوکز خونشان پایین‌تر است و شاخص قند خون در افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ نیز بهبود یافته و از میزان چربی و انسولین مصرفی آنها نیز کاسته شده است.یک فنجان برگ شلغم پخته حدودا حاوی ۵ گرم فیبر است.
همچنین برگ‌های شلغم حاوی آنتی‌اکسیدانی موسوم به اسید آلفالیپوییک می‌باشد که به طور معناداری از میزان گلوکز خون کاسته،میزان حساسیت به انسولین را افزایش داده و مانع از تغییرات شیمیایی حاد در بدن بیماران مبتلا به دیابت می‌گردد.

گوارش
برگ‌های شلغم هم سرشار از فیبرند و هم حاوی مقادیر زیادی آب که مانع از یبوست شده،عمل دفع را تنظیم کرده و به حفظ سلامت سیستم گوارش کمک شایانی می‌کند.

باروری
بر اساس اعلان دانشگاه پزشکی هاروارد برای زنانی که در سن باروری قرار دارند،مصرف آهن فراوان با منشا گیاهی از قبیل اسفناج،باقالی،کدو تنبل و لوبیا سبز موجب تقویت باروری می‌گردد.جذب اسید فولیک کافی برای زنان باردار جهت محافظت از نوزاد در برابر نقص لوله عصبی حیاتیست.مصرف روزانه یک فنجان برگ شلغم،حدودا ۴۲٪ فولیک اسید و ۶٪ از آهن مورد نیاز بدن را تامین می‌کند.

خواب و خلق‌وخو
کولین موجود در برگ‌های شلغم،ماده مغذی مهمی است که به خواب،تحرک ماهیچه‌ها، یادگیری و حافظه کمک می‌کند.به درمان افسردگی کمک می‌کند که مانع از رسیدن خون و دیگر مواد مغذی به مغز می‌شود.



مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان شعبه 2 روانشناسی و... و آدرس sina95.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1324
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 1324
بازدید ماه : 3753
بازدید کل : 1080414
تعداد مطالب : 2955
تعداد نظرات : 52
تعداد آنلاین : 1



RSS

Powered By
loxblog.Com