8 قدم تا داشتن یک ازدواج طولانی مدت


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : 10 / 12 / 1393
بازدید : 278
نویسنده : sharef zadeh

 شما باید بیاموزید هنگامی که در یک رابطه عاشقانه حضور دارید ازشریک زندگیتان همچنین خانواده اش قدردانی کرده و در مواقعی که نیازمند کمک است از او حمایت کنید. همچنین شما باید بیاموزید که در صورت نیاز چگونه باید سازش کنید.

در این متن به 8 گام موثر و مفید اشاره می کنیم که می تواند رابطه تان را تبدیل به یک رابطه طولانی مدت کند.

1- عشق به شریک زندگی تان

عشق کلید روابط شاد و طولانی مدت است. گاهی تنها معیار زنان برای ازدواج با مرد، ثروت او است. آنها بر این باورند که ازدواج با چنین مردی بهتر از تنها بودن است. پس چنین  فردی نباید انتظار رابطه موفق با همسرش را داشته باشد. شاید شریک زندگیتان را دوست ندارید و یا اینکه او نیز شما را دوست ندارد. تنها تعداد کمی از مردم می توانند در روابطی که عاری از عشق است به مدت طولانی زندگی کنند و مطمئنا همیشه ناراضی هستند.

2- احترام به والدین همسرتان

شما همیشه باید به پدر مادر همسرتان بدون در نظر گرفتن مشکلات، احترام بگذارید. حتی اگر آنها شما را دوست نداشته باشند. شاید پدر و مادر شما  از انتخابتان راضی نباشند، اما با این وجود به شما و همسرتان احترام می گذارند. ساخت رابطه قوی و شاد بدون احترام گذاشتن به والدین یکدیگر بسیار سخت است. اگر شریک زندگی شما والدینتان را دوست ندارد، شما باید به او کمک کنید، همچنین آموزش دهید که به آنها احترام گذاشته و دوستشان داشته باشد. فقط به این دلیل که او آنها را دوست ندارد شما اجازه ندارید از والدینتان متنفر شوید.

3- برقراری ارتباط روزانه با یکدیگر

هنگامی که در یک رابطه طولانی مدت هستید ارتباطات روزانه، فوق العاده حیاتی است. هر دو شما باید بیاموزید که به طور موثر و به صورت روزانه باید با یکدیگر در ارتباط بوده و در مورد ناراحتی های خود به گفت وگو بنشینید. شما هرگز نمی توانید ذهن یکدیگر را بخوانید، پس راه برقراری ارتباط و آگاهی از نیازها  گفت و گو است. صرف نظر از اینکه شاید شما نیز بسیار پر مشغله باشید، اما باید زمان مناسبی را برای برقراری ارتباط  قوی با همسرتان در نظر بگیرید.

4- داشتن انتظارات واقع بینانه

بسیاری از ارتباطات زوجین با شکست مواجه می شود زیرا که آنها انتظارات غیر واقعی از یکدیگر دارند. هیچ انسانی کامل نیست. همه ما دارای عیوبی هستیم و گاهی مرتکب اشتباه می شوییم. شریک زندگی شما هرگز کامل نخواهد شد. هنگامی که شما و شریک زندگیتان مرتکب اشتباه می شوید، سعی کنید از آنها درس بگیرید و از ایجاد دوباره آن اشتباهات جلوگیری کنید. توقف جست وجوی عیوب شریک زندگیتان بسیار مهم و ویژه است.

5- اعتراف به اشتباهات مان

یکی از دلایلی که بسیاری از زوج ها در روابط خود با شکست روبه رو می شوند این است که اشتباهات خود را نمی پذیرند. همان طور که در سطور بالا ذکر شد، انسان ها کامل نیستند اما بسیاری از ما این نکته را نمی پذیریم. سعی نکنید به دنبال یافتن خطاهای کوچک همسرتان باشید فقط کافی است اگر اشتباهی کرده اید اعتراف کرده سپس عذرخواهی کنید. با این حال شریک زندگیتان هم باید اشتباهات خودش را بپذیرد در غیر این صورت شما قادر به ساخت رابطه طولانی مدت نخواهید بود.

6- قدر رابطه خود را بدانید

هر دو شما باید قدر رابطه خود را بدانید و از شریک زندگیتان قدردانی کنید. نیاز نیست مدام به شریک زندگیتان بگویید که انسان شگفت انگیزی است بلکه فقط کافی است به همسرتان نشان دهید که چقدر دوستش دارید و چقدر قدردان زحماتش در رابطه تان هستید.

7- لذت بردن از زندگی در کنار یکدیگر

یادگیری لذت بردن از زندگی در کنار یکدیگر بسیار اهمیت دارد. پرورش نگرش مثبت و قدردانی از یکدیگر بسیار مهم است. همچنین هیچگاه اجازه ندهید مشکلات مالی رابطه شما را رو به تباهی ببرد. اگر هر دو شما در مورد مسائل مالی با مشکل روبرو هستید، به دنبال یافتن برخی فعالیت های رایگان و سرگرم کننده باشید. نباید مدام در خانه بنشینید و تلویزیون تماشا کنید، بلکه باید از فعالیت های دونفره لذت ببرید. اینگونه عششقتان بیشتر شده و روابطه طولانی تری خواهد داشت.

8- انجام کارها در کنار همسرتان

شما باید روزانه رابطه تان را تقویت کنید. اگر شما همسرتان را نادیده بگیرید پس نباید انتظار شکوفایی رابطه تان را داشته باشید. شاید شما برنامه های مختلفی در زندگی داشته باشید و سرتان خیلی شلوغ باشد؛ امکان این وجد دارد که  شریک زندگیتان هم شما را درک  می کند، اما متوجه باشید که با این کارتان می توانید رابطه تان را خراب کنید. پس زمان بیشتری را در کنار همسرتان بگذرانید و تعدادی از کارهایتان را کنار هم انجام دهید.




مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان شعبه 2 روانشناسی و... و آدرس sina95.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 437
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 437
بازدید ماه : 2866
بازدید کل : 1079527
تعداد مطالب : 2955
تعداد نظرات : 52
تعداد آنلاین : 1



RSS

Powered By
loxblog.Com