عوارض استفاده مکرر از لوازم آرایشی


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : 6 / 12 / 1392
بازدید : 480
نویسنده : sharef zadeh

 

عوارض استفاده مکرر از لوازم آرایشی

عوارض استفاده مکرر از لوازم آرایشی

 

استفاده از لوازم آرایشی و مواد محافظت کننده پوست، بخشی از عادات نظافتی و آرایشی روزانه برخی افراد است، اما مصرف مداوم به ویژه نوع نامرغوب و غیر استاندارد آن، باعث بروز سرطان و حساسیت های پوستی می شود.
 
بر اساس گزارش های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سالانه بالغ بر یک میلیارد ریال لوازم آرایشی در ایران استفاده می‌شود که بسیاری از این لوازم از طریق قاچاق وارد کشور شده و به خاطر غیراستاندارد و تقلبی بودن آن، موجب بروز عوارض جسمی و صدمات پوستی و بیماری‌های مختلفی از جمله آلرژی پوست، زخم‌های پوستی و سرطان در افراد می‌شود.
متخصصان پوست بر این باور هستند، با توجه به وجود بیش از 800 ترکیب شیمیایی سمی و عصبی در مواد آرایشی و عطرهای صنعتی، استفاده مداوم از لوازم آرایشی موجب جذب سالانه دو کیلو و 500 گرم مواد شیمیایی به بدن می‌شود.
به گفته آنان، اغلب زنان بیش از 20 نوع مارک مختلف لوازم آرایشی و بهداشتی استفاده می‌کنند که این موضوع موجب افزایش خطرات ناشی از مصرف این نوع مواد می شود و تحقیقات نشان می‌دهد که مواد آرایشی می‌تواند به رشد سلول‌های سرطانی کمک فراوانی کند.
همچنین پژوهش های اخیر سازمان مبارزه با سرطان آمریکا نشان می دهد، زنانی که بیشتر از مواد آرایشی استفاده می کنند، سرطان پیشرفته‌تر و طول عمر کمتری دارند.
دکتر صدیقه فراهانی  یک متخصص پوست و مو در این زمینه به خبرنگار ایرنا می گوید: لوازم آرایش حتی مرغوب‌ترین نوع آن با بستن منافذ پوست، محیط مناسبی را برای رشد میکروب‌ها فراهم می‌آورد.
وی افزود: ایجاد جوش‌، حساسیت و قرمزی، رشد میکروب‌ها و لک از عوارض استفاده از لوازم آرایشی است که استفاده مداوم از آن می‌تواند باعث پیری زودرس پوست شود.
فراهانی با بیان اینکه حتی لوازم آرایشی مرغوب و استاندارد نیز عوارض گسترده‌ای را برای پوست ایجاد می‌کند، ادامه داد: مواد اولیه لوازم آرایشی ارزان قیمت و غیر اورجینال، غیر بهداشتی است و سودجویان با افزودنی‌های غیر مجاز و انواع چربی‌ها، این مواد را می‌سازند.
وی تصریح کرد، به منظور کاهش عوارض پوستی و حفظ سلامت و زیبایی، به افراد توصیه می‌شود حداقل از لوازم آرایشی معتبر و با برچسب وزارت بهداشت استفاده کنند.
فراهانی با اشاره به اینکه کرم‌های استاندارد رنگی می‌تواند جایگزین مناسبی برای کرم پودر ها باشد، تصریح کرد، کرم ضد آفتاب جز لوازم آرایشی محسوب نمی‌شود ولی متخصص پوست و مو با بررسی نوع پوست بیمار می‌تواند یک کرم ضدآفتاب با درصد مناسبی رنگ تجویز کند تا آسیب کمتری به پوست وارد شود.
دکتر مسعود داوودی  متخصص پوست و مو و استاد دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله اعظم(عج) نیز در این زمینه به خبرنگار ایرنا می گوید: احساس سوزش در محلی که ماده آرایشی استفاده شده، شایع‌ترین شکایات مصرف ‌کنندگان است.
وی، قرمزی، تورم، خارش و تاول‌های آبدار ،کهیر، عفونت پوست، عفونت ریشه مو، تغییر رنگ پوست، آکنه (جوش‌های غرور جوانی)، تغییر رنگ و صدمه به ناخن و مو را از عوارض استفاده مکرر از لوازم آرایشی عنوان کرد.
داوودی با بیان اینکه عطرها و مواد خوشبوکننده، شایع‌ترین علت ایجاد حساسیت پوستی در مواد آرایشی (حتی مرغوبترین انواع آن) است، گفت: با توجه به قدمت برخی از کارخانجات خارجی در تولید مواد معطر و ادکلن و ناتوانی کارخانجات داخلی در رقابت با محصولات خارجی، این مواد مهمترین اقلام بهداشتی و آرایشی قاچاق شده در کشور است.
دکتر محسن باستانی  متخصص پوست و مو نیز گفت :خطر حساسیت‌زایی رنگ‌های مو حتی در بهترین مارک‌ها وجود دارد، به همین خاطر توصیه می‌شود که افراد قبل از استفاده از هر رنگ مویی، حتما آزمایش پوست انجام دهند و در صورت عدم ایجاد حساسیت اقدام به مصرف آن محصول کنند.
این متخصص پوست و مو با بیان اینکه مصرف مواد حاوی رنگدانه‌ همچون رژ لب و رژگونه باعث ایجاد حساسیت‌های پوستی می شود، اظهار داشت : کرم‌های گریم نیز به دلیل مانع شدن از تنفس پوست و میزان بالای مواد شیمیایی داخل آن، کرم‌های پرضرری بوده که مصرف آن عوارض بسیاری را به دنبال خواهد داشت.

 




مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان شعبه 2 روانشناسی و... و آدرس sina95.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 37
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 37
بازدید ماه : 2466
بازدید کل : 1079127
تعداد مطالب : 2955
تعداد نظرات : 52
تعداد آنلاین : 1



RSS

Powered By
loxblog.Com