کاربرد عسل طبیعی در تهیه محصولات دارویی و سایر کاربردها


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : 6 / 12 / 1392
بازدید : 461
نویسنده : sharef zadeh

درمان با عسل طبیعی و استفاده داروئی عسل طبیعی احتمالاً شناخته شده‌ترین مورد استفاده عسل است كه بدون نیاز به گذراندن مراحل خاصی مستقیماً مصرف می‌شود. اگر مستقیماً استفاده نشود، در تركیب با دیگر مایعات همچون شیر داغ، چای و نوشیدنی‌های دیگر مصرف می‌شود. براساس كتابهای داروسازی كه در بسیاری از كشورها وجود دارد، عسل طبیعی می تواند بعنوان دارو برای مبتلایان به گلودرد چركی و زخمهای مختلف دهان داده شود. استفاده معمولی از عسل طبیعی همراه با شیره گیاهی و سایر عصاره‌های سنتی و اضافه نمودن آن به عصاره‌های گیاهی پیش از تخمیر به طور معمول در داروهای سنتی هندو مورد استفاده قرار می‌گیرد. داروهای سنتی آفریقایی نیز با عسل تركیب می‌شوند. در اروپا بسیاری از فرمولهای سنتی از عسل طبیعی شناخته شده و حتی از زمان سقراط توصیه شده است. عسل یكی از تركیبات اساسی بكار رفته در برخی شربتهای دارویی و سركه ها است.

 

 تخمین زده می‌شود كه صنعت تنباكو بیش از 2000 تن عسل را سالانه برای توسعه و حفظ رایحه و رطوبت تنباكو به مصرف می‌رساند.

برخی اوقات رژیمهای غذایی لاروبید موم محتوی عسل طبیعی به منظور افزایش میزان طول عمر به كار می‌رود.

همچنین عسل در تركیب با سایر موارد به منظور جذب حشرات برای گرده افشانی برخی محصولات كشاورزی به كار می‌رود. با این وجود، هیچ مطالعه علمی نشانگر افزایش قابل ملاحظه گرده افشانی با بهره‌گیری از این شیوه صورت نگرفته است.

استفاده از عسل در كاغذ بسته‌بندی گوشت (در آمریكا) و پوشاندن دانه‌های قهوه با عسل قبل از برشته شدن آنها به منظور افزایش عطر هر محصول در کتب ذکر شده اند.

در صنایع آرایشی برای ساخت كرمها، صابونها، شامپوها و رژلب ها از عسل به عنوان مرطوب و نرم كننده پوست و حفاظت از پوست، استفاده می کنند. اما از آنجایی كه عسل چسبندگی دارد لذا مقدار كمتری از آن در ساخت مواد آرایشی به كار می‌رود.

 




مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان شعبه 2 روانشناسی و... و آدرس sina95.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 65
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 65
بازدید ماه : 2494
بازدید کل : 1079155
تعداد مطالب : 2955
تعداد نظرات : 52
تعداد آنلاین : 1



RSS

Powered By
loxblog.Com