8 راه آسان برای خواب بهتر در شب


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : 6 / 11 / 1393
بازدید : 372
نویسنده : sharef zadeh

 1.    میزان کافئین کمتری مصرف کنید.

کافئین یکی از بزرگترین دلایل برای خواب کوتاه و سبک است. این ماده باعث کاهش کیفیت خواب می شود. امسال من تصمیم گرفتم که میزان کافئین را به طور کامل کاهش دهم. در طول روز میزان کافئین کمتری مصرف می کردم و خواب بسیار راحتی داشتم. شاید تفاوت این کار را به خوبی درک نکنید. بدون مصرف کافئین در طول روز، من دو بار در روز می خوابیدم. اگر نمی توانید کافئین را به طور کامل کنار بگذارید، سعی کنید که در روز فقط یک فنجان قهوه مصرف کنید و این کار را در صبح یا ظهر انجام دهید. قهوه کمتری در فنجان خود بریزید، این کار فقط کمی بر روی مزه تاثیر می گذارد  و حاوی 1 الی 2 درصد کافئین کمتری خواهد بود.

2.    قبل از خواب شیر گرم بنوشید.
هنگامیکه کودک بودم و هنگام خواب بسیار ناآرام بودم، مادرم به من یک فنجان شیر گرم می داد.
شیر حاوی آمینو اسیدی است که تیتوفان نامیده می شود، این ماده به سروتونین و ملاتونین تبدیل می شود. ملاتونین با عنوان هورمون خواب شناخته شده است و به شما حس آرامش می دهد.

3.    به تخت خواب خود احترام بگذارید.
اتاق خواب شما قابل احترام است زیرا مکان خواب و استراحت شماست. اگر اتاق خواب شما پر از وسایل الکترونیکی باشد باعث گیج شدن مغز شما می شود. شاید تعجب کنید که نمی توانید برای ساعتها به خواب بروید.
اگر می خواهید هر شب خوابی آرام داشته باشید ، اتاق خواب خود را از وسایل و تجهیزات الکترونیکی عاری کنید. به مغز خود بیاموزید  که اتاق خواب شما مکان استراحت است.

4.    بهترین مواد، متکا و ملحفه را خریداری کنید.
هنگامیکه زمانی که برای خواب صرف می کنیم را در نظر می گیریم، جالب است که پول کمتری به دست می آوریم.  افراد بسیاری وجود دارند که از مواد ارزان و بی کیفیت استفاده می کنند  و هنگام خواب با مشکلات و ناراحتی هایی مواجه می شوند. اگر می خواهید خوابی آرام داشته باشید ، باید مواد و متکای با کیفیت خریداری کنید.  تشک های سایز بزرگ   و متکای با کیفیت که مناسب با بودجه شماست را خریداری کنید.
با انجام این کار و در کنار کاهش کافئین من خواب راحت تری را تجربه کردم. از ملحفه های سنگین بر روی خود استفاده نکنید. زمان خواب خود را به سمت جلو حرکت دهید.

5.    تاجایی که امکان دارد اتاق خود را تاریک کنید.
نور از تولید ملاتونین جلوگیری می کند. این بدین معنی است که اتاق خواب خود را تا جایی که امکان دارد تاریک کنید. با این روش می توانید مطمئن باشید که خواب بهتری دارید. شما می توانید یک جفت پرده ضخیم خریداری کنید تا نور خارجی را مهار کند  و درب اتاق خواب خود را ببندید. اگر اتاق خواب شما به اندازه کافی تاریک نشده است می توانید یک ماسک خواب برای خود خریداری کنید تا از تمامی نورها در امان باشید.

6.    اگر نمی توانید در 30 دقیقه بخوابید کار دیگری انجام دهید.
اگر هنوز هنگام خوابیدن دچار مشکل می شوید، خود را آزار ندهید. بلند شوید و در خانه کمی قدم بزنید ، چند دقیقه بیرون بروید یا یک کتاب بخوانید. نیاز به خوابیدن را نادیده بگیرید و مطمئن باشید که به زودی به خواب خواهید رفت.

7.    یک دفترچه یادداشت روزانه داشته باشید.
چگونه یک دفترچه یادداشت به من کمک می کند که یک خواب بهتر داشته باشم؟ این واقعا ساده است. شما تمام فکرهایی که به ذهنتان خطور میکند و ذهن شما را درگیر می کند را می دانید؟ یک دفترچه یادداشت تهیه کنید و تمامی فکرهایی که به ذهنتان خطور می کند تا بر روی صفحه یادداشت کنید و آنها را در جایی نگهداری کنید.
این مانند شکایت درباره چیزی به یک دوست است. این کار باعث می شود که ذهن شما تخلیه شود و شما احساس می کنید که باری از روی دوشتان برداشته شده است و باعث رنجش و ناراحتی شما نمی شود.

8.     هیپنوتیزم و مدیتیشین را کمی قبل از خواب امتحان کنید.
اگر می خواهید که خواب خود را به مرحله بعدی ارسال کنید، مدیتیشن و هیپنوتیزم می تواند به شما کمک کند. هر دوی این روش ها شبیه به هم هستند . در مدیتیشن شما بر یک چیز تمرکز می کنید ، در حالیکه در هیپنوتیزم شما بر جنبه ای تمرکز می کنید که باعث بهبود ذهنی شما می شود.
یک تمرین مدیتیشن ساده که من هر شب امتحان می کنم تمرکز بر تنفس است. من بر دم و بازدم خود تمرکز می کنیم و سپس ماهیچه های شکم خود را منقبض می کنم. به دلیل اینکه من بر تنفس خود تمرکز می کنم، هیچ فکر دیگری به ذهن من خطور نمی کند.
فقط با انجام 10 دقیقه مدیتیشن قبل از خواب می توانید تفاوت عظیمی را در کیفیت خواب خود مشاهده کنید. هنگامیکه روز بعد از خواب بیدار می شوم، احساس می کنم که ساعات بیشتر و طولانی تری را در خواب سپری کرده ام.
این هشت راه برای داشتن یک خواب خوب مطلوب هستند. آیا شما نکته دیگری برای خود دارید؟




مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان شعبه 2 روانشناسی و... و آدرس sina95.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 737
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 737
بازدید ماه : 3166
بازدید کل : 1079827
تعداد مطالب : 2955
تعداد نظرات : 52
تعداد آنلاین : 1



RSS

Powered By
loxblog.Com