عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : 4 / 12 / 1392
بازدید : 424
نویسنده : sharef zadeh
۱۴ ماده غذایی که طول عمر را زیاد می‌کند

: به جای آنکه به دنبال روش‌های عجیب و غریب باشیم اگر ۱۴ ماده غذایی را در زنجیره غذایی روزانه بگنجانیم نه تنها بسیاری از بیماری‌ها را از خود دور می‌کنیم بلکه طول عمر بیشتری خواهیم داشت.

شیوا فرجی در گفت‌وگو با فارس در مورد نقش مواد غذایی بر افزایش طول عمر خاطرنشان کرد: از ابتدای خلقت انسان و در دوره‌های مختلف همه به دنبال راهکاری برای افزایش طول عمر بوده‌اند که یکی از آنها تاثیر مواد غذایی است.

وی افزود: 14 نوع ماده غذایی مفید وجود دارد که اگر مصرف مداوم آنها در دستور غذایی قرار گیرد روند پیری را کند کرده و با پیشگیری از بسیاری از بیماری‌ها طول عمر را افزایش می‌دهد که سیب، موز، تخم‌مرغ، ماهی، لوبیا سبز، گردو، سویا، اسفناج، گل کلم، لیمو ترش، پیاز، گوجه‌فرنگی و چای سبز این 14 ماده را تشکیل می‌دهند.

فرجی در مورد خواص هر یک از این مواد گفت: سیب سرشار از آنتی‌اکسیدان بوده و به دلیل وجود آنتی‌اکسیدانی به نام کوارستین در کنار فیبر معروفی به نام پکتین ذرات ژله‌ای مانندی را در خون ایجاد می‌کند که مواد زائد خون به آن چسبیده و دفاع می‌شود که بهترین راه مقابله با سرطان خون نیز محسوب می‌شود.

موز ماده غذایی دیگری است که به گفته این متخصص تغذیه حاوی پتاسیم برای تنظیم فشار خون و منیزیم برای پیشگیری از سرطان است. غافل از اینکه اسید فولیک موجود در موز نیز در سلامتی نقش موثری دارد.

وی ادامه داد: همچنین مواد موجود در تخم‌مرغ برای پیشگیری از آب مروارید موثر اس و کولین موجود در آن به تقویت حافظه کمک می‌کند برای همین به کودکان زرده تخم مرغ می‌دهیم و می‌تواند مصرف به اندازه آن در پیشگیری از اختلال حواس و آلزایمر موثر باشد به شرط آنکه تخم‌مرغ را سرخ نکنیم چرا که همین امر خود باعث بروز سرطان می‌شود و تخم‌مرغ آب‌پز بهترین نوع استفاده از آن است.

فرجی همچنین سیر را ماده غذایی معجزه‌کننده عنوان کرد و گفت: سیر خاصیت ضد انعقادی دارد و سرشار از آنتی‌اکتسیدان است و حتی افرادی که به سرطان مبتلا هستند به دلیل خاصیتی که سیر روی سلول‌های سرطانی می‌گذارد و آنها را منهدم می‌کند با خوردن سیر خام طول عمرشان افزایش می‌یابد.

عضو انجمن علمی تغذیه ایران لوبیا سبز را به دلیل فیبر محلولی که دارد برای دستگاه گوارش مفید دانست و افزود: خوردن این ماده غذایی باعث می‌شود که فرد دچار یبوست نشود و به همراه فیبر موجود در خود چربی زائد را از بدن دفاع کرده و کلسترول خون را پایین می‌آورد چرا که کلسترول خود زمینه‌ساز بسیاری از بیماری‌هاست.

فرجی همچنین گفت: گردو سرشار از امگا 3 است و اگر یک مشت گردو بخوریم معادل صد گرم ماهی آزاد اثربخشی دارد که می‌تواند در کاهش فرآیند‌های التهابی به ویژه التهاب مفاصل مفید باشد و در کنار آن در تقویت حافظه بسیار موثر است.

در ادامه همچنین سویا به دلیل داشتن ایزوفلاوین در کاهش سرطان سینه در خانم‌ها نقش پررنگی را ایفا می‌کند و برای کاهش پیامد های ناشی از یائسگی در زنان بسیار مهم است و توصیه می‌کنیم همه افراد لوبیای سویا را به عنوان یکی از تنقلات در برنامه غذایی خود قرار دهند.

این متخصص تغذیه اظهار داشت: اسفناج به دلیل داشتن ویتامین‌های A و C و اثرات آنتی‌اکسیدانی سبب طول عمر می‌شود و گل‌کلم به دلیل کلسیم بالا می‌تواند در ایمن‌سازی بدن برای پیشگیری از رشد سلولهای سرطانی نقش کلیدی ایفا کند. همچنین برای افرادی که زخم معده دارند بخار‌پز این نوع ماده غذایی بسیار مفید است.

لیمو‌ترش نیز یکی از این 14 ماده غذایی معجزه‌گر است که بدن را در مقابل عفونت‌های باکتریایی ایمن می‌کند به شرط آنکه لیمو‌ترش تازه را هنگام استفاده و در همان لحظه برش داد و استفاده کرد و آبلیمو‌های مانده که از قبل تهیه شده و در شیشه‌ها قرار دارد خاصیت لیمو‌ترش تازه را ندارد.

در عین حال افرادی که به طور مداوم لیمو‌ترش مصرف می‌کنند کمتر به بیماری‌های دهان و لثه دچار می‌شوند.

وی گفت: پیاز نیز به دلیل داشتن سولفور و کوارستین آنتی‌بیوتیک قوی محسوب می‌شود که سطح کلسترول خون را نیز کاهش می‌دهد و تنها اشکال آن ایجاد بوی بد دهان است.

در عین حال گوجه فرنگی به دلیل داشتن لیکوپن در پیشگیری از سرطان پروستات به عنوان یکی از سرطان‌های شایع در مردان بسیار مفید است.

فرجی در پایان تاکید کرد: چای سبز هم به عنوان چهاردهمین ماده غذایی موثر در افزایش طول عمر توصیه می‌شود چرا که در پیشگیری از سرطان و بیماری‌های قلبی _ عروقی مفید است به شرط آنکه آن را درست دم کنیم که یک قاشق مرباخوری از چای سبز را باید در یک لیوان آب جوش ریخته در آن را بگذاریم و در محیط اتاق یک ربع بعد آن را مصرف کنیم.

 


تاریخ : 4 / 12 / 1392
بازدید : 557
نویسنده : sharef zadeh
قهوه، نسکافه یا کاپوچینو ؛ کدامیک بهتر است؟

 عجب بوی شامه‌نوازی! انگار بوی قهوه می‌آید. 15 ـ 10 متر جلوتر یک کافی‌شاپ مدرن و شیک پذیرای مشتریان با انواع و اقسام قهوه است.

فکرش را کنید در یک عصر سرد زمستانی نوشیدن یک فنجان قهوه داغ ترک یا عرب اصیل معطر آن هم به همراه چند تکه کیک شکلاتی اسفنجی که بتواند برای مدت کوتاهی طعم مطبوع قهوه را در داخل دهان نگهدارد چقدر می چسبد! اما پرسش های زیادی درباره این نوشیدنی پرسیده می شود. این که کافی میکس، کاپوچینو، اسپرسو و قهوه چه تفاوتی با هم دارند؟ فرق میان قهوه فوری با قهوه پودری معمولی و نسکافه در چیست و کافئین کدامیک بیشتر است؟ آیا مصرف پودرهای آماده کافی میکس که در بازار موجود است، توصیه می شود؟ این قهوه هایی که عبارت بدون کافئین روی آن قید شده، واقعا کافئین ندارد؟ چرا رنگ قهوه ها با هم متفاوت است؟ آیا قهوه از نظر خواص درجه بندی می شود؟ بیماران دیابتی می توانند هر نوع قهوه ای بخورند؟ اصلا ویژگی یک قهوه خوب چیست؟

دانه زرد رنگ قهوه، درون میوه های قرمز رنگ خام و بدبویی قرار دارد که پس از خار ج کردن آن از درون میوه، تخمیر و خشک و سپس برشته و به رنگ قهوه ای تیره در می آید و این روزها، آن را به صورت دانه کامل یا پودرشده در بازار می بینیم. با توجه به این که قهوه در چه کشور و چه منطقه ای کشت شده باشد، طعم و رنگ متفاوتی دارد و با توجه به روش یا دستگاهی که قهوه را دم می کنند و همچنین میزان شکر و شیری که به آن افزوده می شود، نام های مختلف اسپرسو، کاپوچینو، کافی میکس و... می گیرد.

قهوه فوری با قهوه معمولی چه فرقی دارد؟

این روزها در قفسه فروشگاه ها در میان انواع قهوه دانه ای، پودری یا کافی میکس شاهد انواع قهوه های فوری هستیم، اما این قهوه چه فرقی با قهوه معمولی دارد؟ دانه قهوه همچون دانه های دیگر حاوی فیبر نامحلول است؛ یعنی اگر دانه قهوه را آسیاب کرده و در آب بجوشانیم فیبر آن رسوب و رنگ قهوه در آب جوش حل می شود. حال اگر در صنعت با صافی رسوب را حذف و محلول حاصل را تبخیر، خشک و آسیاب کنند «قهوه فوری» به دست می آید که به محض ریختن آن در آب جوش، قهوه، آماده مصرف است. البته رنگ انواع قهوه فوری ممکن است با یکدیگر متفاوت باشد و این موضوع به نوع قهوه و روش خشک کردن آن بستگی دارد و نشان دهنده فساد یا تعیین کننده کیفیت و طعم محصول نیست.

اغلب قهوه های پودری معمولی عطر و طعم اصیل خود قهوه را می دهد، اما به دلیل آن که قهوه فوری طی فرآیند حرارتی تا حدودی عطر و طعم خود را از دست می دهد گاهی آن را با شیر، شکر، شکلات، فندق، کارامل یا کاپوچینو طعم دار می کنند.

تفاوت کافی میکس با قهوه و شیر قهوه

اما قهوه پودری چه تفاوتی با نسکافه دارد و آیا کافی میکس با شیر قهوه فرق می کند ؟ قهوه پودری، خالص و فقط از پودر دانه قهوه تهیه می شود، اما نسکافه یا همان کافی میکس (قهوه مخلوط) در صنعت از مخلوط قهوه فوری، شیرخشک، پودر شکر و برخی افزودنی های دیگر تهیه و پس از حل شدن در آب جوش بسرعت آماده مصرف می شود. پودر آماده کافی میکس چون حاوی شکر، خامه و چربی است کالری بالایی داشته و مصرف زیاد آن توصیه نمی شود و چون برخی انواع آن حاوی مواد نگهدارنده است می تواند موجب بروز حساسیت در افراد مستعد شود و بهتر است نسکافه با میزان کم شکر به همراه شیر کم چرب و قهوه تازه و اصیل به صورت خانگی تهیه شود.

اما آیا شیر قهوه با کافی میکس فرق می کند؟ در پاسخ باید گفت بله. شیر قهوه معمولا از ترکیب شیر و قهوه تهیه می شود و بدون شکر است، اما نسکافه های آماده همه حاوی شکر بوده و در نتیجه مبتلایان به دیابت مجاز به مصرف هر نوع نوشیدنی حاوی قهوه نیستند.

البته کافی میکس بدون شکر با عبارت «sugar free» و کم چرب با عبارت «low fat» که روی بسته بندی آن قید شده برای بیماران دیابتی، مبتلایان به چربی خون و اضافه وزن و البته برای افراد سالم در بازار موجود است که یا طعم تلخ دارد و فقط از دو ترکیب شیر و قهوه تهیه شده است یا آن که مزه شیرین داشته و قند مصنوعی جایگزین شکر آن شده است که انواع کافی میکس های تلخ (بدون شکر مصنوعی) گزینه مناسب تری است که دیابتی ها بهتر است با مشورت پزشک از این نوشیدنی استفاده کنند. لازم است بدانید اگر کافی میکس بدون شکر را انتخاب می کنید، گمان نکنید که بدون کالری است، زیرا شیرخشک و خامه آن کالری زاست و حتی انواع کم چرب آن هم میزانی کالری دارد، اما قهوه خالص تقریبا بدون کالری است.

کافئین قهوه فوری کمتر است

به گفته متخصصان علوم غذایی میزان کافئین قهوه فوری، کمتر از قهوه معمولی است و هر دو فنجان قهوه فوری به اندازه یک فنجان قهوه معمولی کافئین دارد. البته لازم است بدانید مقدار کافئین یک فنجان قهوه همیشه ثابت نیست، زیرا به نوع، شیوه دم کردن و میزان پودر آن بستگی دارد. تحقیقات نشان داده است از آن جا که بیش از پنج تا شش ساعت طول می کشد تا کافئین قهوه از بدن دفع شود نوشیدن یک فنجان آن هنگام عصر، بر خواب شبانه تاثیر می گذارد.

چه افرادی نباید قهوه و نسکافه بخورند؟

از آنجا که کافئین قهوه علائم استرس، دلهره، تنش و اضطراب را تشدید می کند، مصرف بیش از دو فنجان آن در روز توصیه نمی شود. نتایج برخی تحقیقات نشان داده است کافئین قهوه در زنان باردار موجب رشد ناقص جنین، سقط یا زایمان زودرس می شود و می تواند از طریق شیر مادر به شیرخوار منتقل شود و نوشیدن بیش از یک فنجان آن موجب بروز بی خوابی، تحریک پذیری، امتناع از شیرخوردن و عصبی شدن شیرخوار شود و چون کبد نوزاد به اندازه کافی رشد نیافته و آنزیم های خاص را ندارد، کافئین مدت زیادتری برای تجزیه شدن در بدن نوزاد می ماند و عوارض بیشتری را به جا می گذارد. همچنین کسانی که مبتلا به پرفشاری خون و تپش قلب هستند، افرادی که در معرض پوکی استخوان قرار دارند و زنانی که در سینه خود غده فیبروکیستیک دارند نباید زیاد قهوه بنوشند. قهوه به دلیل کافئین، اثر داروهای ضد درد را افزایش می دهد و انواعی که عبارت بدون کافئین روی بسته بندی آن قید شده می تواند حاوی اندکی کافئین باشد. بر اساس تحقیقات، کافئین موجود در یک فنجان قهوه بدون کافئین، پنج تا ده برابر کمتر از قهوه معمولی است.

چه قهوه ای بخریم؟

ـ هر چه دانه قهوه بزرگ تر باشد، طعم بهتری دارد و اگر خواستید قهوه پودر شده بخرید توجه کنید که روی بسته بندی اش عبارت AA درج شده باشد. این عبارت نشان می دهد که پودر قهوه از دانه های درشت تهیه شده است.

ـ قهوه ای که رنگ تیره شفاف و طعم تلخ تری داشته باشد مرغوب و اصیل تر است. دقت کنید قهوه پودری زمان دم کشیدن باید کمی روغن پس دهد و مزه آن تلخ باشد. قهوه های ناخالص و بی کیفیت رنگ روشن کدر و طعم خاک و آنهایی که کهنه و تاریخ گذشته اند کمی بوی آرد نخودچی می دهند.

ـ هیچ گاه قهوه را زودتر از موعد تهیه نکنید که بخواهید آن را دوباره گرم نکنید، زیرا مثل چای جوشیده طعم آن بر می گردد. اگر قهوه عطر و بویش را از دست بدهد در اصطلاح می میرد و نوشیدن آن دلچسب نیست.

ـ وقتی قهوه را در آب سرد حل کردید روی شعله ملایم بگذارید تا به جوش آید و کف کند. ابتدا کف روی قهوه و سپس قهوه را در فنجان ریخته و میل کنید.

ـ هر چه قهوه بیشتر بجوشد غلیظ تر و کافئین و رنگ بیشتری از آن خارج می شود. شیوه دم کردن قهوه و ترکیباتی که به آن افزوده می شود می تواند خواص قهوه را کم یا زیاد کند.

ـ دانه قهوه در محیط خشک و خنک تا یک سال، ولی پودر قهوه باید سریع تر و ظرف مدت یک ماه مصرف شود. انواع نسکافه هم تا شش ماه قابلیت نگهداری دارد.

 


تاریخ : 4 / 12 / 1392
بازدید : 966
نویسنده : sharef zadeh

خطرات رابطه جنسی دهانی

۱۳۹۲/۱۲/۰۲ - ۱۱:۰۲ - کد خبر: 106149
خطرات رابطه جنسی دهانی

رابطه جنسی دهانی یا همان اورال سکس، یکی از رابطه‌هایی است که برخی از زوجین، بدون در نظر گرفتن عواقب خطرناک این کار و بدون دغدغه، آن را انجام می‌دهند.

این در حالی است که دکتر محمدرضا صفری‌نژاد، ارولوژیست درباره این نوع فعالیت جنسی به «سلامانه» مي‌گوید: «تاکید ما برای داشتن رابطه جنسی سالم و ایمن، بیشتر برای پیشگیری از ایجاد و انتقال بیماری‌های مختلف، به‌خصوص بیماری‌های آمیزشی در بین زوج‌ها است. در حال حاضر، بیماری زگیل تناسلی، جزو بیماری‌هایی است که بروز آن بیش از پیش شایع شده است. ویروس این بیماری می‌تواند به‌سادگی از راه رابطه جنسی دهانی وارد حفره دهان بشود و ابتلا به زگیل تناسلی در اطراف لب‌ها، داخل لب‌ها، روی گونه و لوزه‌ها را در پی داشته باشد.»

رییس انجمن سلامت خانواده ایران می‌افزاید: «نتیجه یک تحقیق جدید نشان می‌دهد که شیوع بروز سرطان‌های داخل حفره دهان، حلق و حنجره در دو دهه گذشته، زیاد و علت این مساله هم افزایش تمایل زوج‌ها به برقراری سکس اورال و انتقال ویروس اچ.پی.وی (عامل بیماری زگیل تناسلی) به داخل حفره دهان، عنوان شده است.»

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ارتش تاکید می‌کند که ویروس اچ.پی.وی، نوعی ویروس خطرناک و عامل اصلی ابتلا به سرطان دهانه رحم در خانم‌ها محسوب می‌شود. «شانس ابتلا به سرطان دهانه رحم در خانم‌هایی که به نوع 16 و18 ویروس زگیل تناسلی مبتلا هستند، 200 برابر یشتر از سایر خانم‌ها است.»

وی به این نکته اشاره می‌کند که امکان انتقال سایر ویروس‌ها و میکروب‌ها از آلت تناسلی به حفره دهان در طول اورال سکس هم وجود دارد.

دکتر صفری‌نژاد معتقد است: «از طرف دیگر، حفره دهان هم دارای میکروب‌های بسیار زیاد و خطرناکی مانند میکروب‌های بی‌هوازی است. به‌همین دلیل هم امکان انتقال این میکروب‌ها از دهان به ناحیه تناسلی و برهم خوردن الگوی انتشار باکتری در بدن، وجود دارد.»

 


تاریخ : 4 / 12 / 1392
بازدید : 457
نویسنده : sharef zadeh

کاربردهای شامپو, فایده های شامپو

 

شامپوها، علاوه بر خاصیت شویندگی برای موها، کاربردهای دیگری هم دارند که بهتر است با آنها بیشتر آشنا شوید چون در کار خانه‌داری به کار می‌آیند.

تمیزی کیف‌های چرمی
برای اینکه کیف چرمی ‌شما همیشه تمیز و براق باشد لازم نیست روغن و تمیز‌کننده‌های گران‌قیمت بخرید. کمی‌ شامپو را روی یک پارچه بریزید و بعد چرم‌ها را با آن پاک کنید. حتی می‌توانید برای تمیزی کفش‌های چرمی ‌هم از این روش استفاده کنید.

نرم شدن زیپ‌ها
خیلی وقت‌ها پیش می‌آید که وقتی لباسی می‌خرید، در اوایل مصرف زیپ آن به سختی بالا و پایین می‌رود. در این‌طور مواقع یک قطره شامپو روی یک تکه پنبه بریزید و روی زیپ بکشید. شامپو به زیپ کمک می‌کند تا حرکت نرم‌تری داشته باشد.

نجات پلیورهای آب رفته
شاید برایتان پیش آمده که بعد از شست‌وشوی پلیورتان دیگر نتوانسته‌اید از آن استفاده کنید چون آب رفته است. در این‌طور مواقع می‌توانید با کمی‌ شامپو بچه و آب گرم آن را به حالت روز اولش برگردانید. یک تشت را با آب گرم پر کنید، کمی‌ شامپو بچه داخل آن بریزید و با دست‌تان کمی‌ هم بزنید تا کف کند. پلیور را روی آب قرار داده و اجازه دهید خودش داخل آب فر برود و ۱۵ دقیقه خیس بخورد.
سپس به آرامی‌ و بدون اینکه آن را بچلانید از آب خارج کنید و داخل ظرف دیگری قرار دهید. این ظرف را با آب پر کنید. دوباره پلیور را روی آب قرار دهید و بگذارید خودش پایین برود. سپس آن را از آب بیرون بیاورید و روی یک حوله خشک پهن کنید تا آب اضافی آن جذب حوله شود. بعد ضمن اینکه پلیور در حال خشک شدن است هر چند وقت یک بار به آن سر بزنید و کمی‌ صبر داشته باشید تا به اندازه اولش برگردد.

تمیز کردن اتومبیل
یکی از خاصیت‌های مهم شامپو این است که چربی‌ها را از بین می‌برد. پس این بار برای تمیز کردن اتومبیل از شامپوها استفاده کنید. یک چهارم فنجان شامپو را در یک سطل آب بریزید و با یک اسفنج مانند همیشه بدنه اتومبیل را تمیز کنید. برای پاک کردن لکه‌های سیاه قیر‌مانند، یک قطره شامپو را به طور مستقیم روی اسفنج بریزید و عملیات پاکسازی را انجام دهید.

درخشان کردن برگ گیاهان
برگ گیاهان خانگی خیلی زود خاک می‌گیرند اما بر خلاف سایر لوازم خانگی، گیاهان باید تنفس کنند. پس لازم است که برگهای‌شان همیشه تمیز باشد. برای این کار یک راه حل خوب وجود دارد. در یک ظرف آب چند قطره شامپو بریزید، پارچه‌ای را با آن خیس کنید، آن را بچلانید و سپس با این پارچه غبار برگ‌ها را از بین ببرید.
جدا کردن چسب زخم از روی پوست
وقتی چسب زخم مدتی روی بدن شما باقی می‌ماند بعضی وقت‌ها جدا کردن آن با درد و ناراحتی همراه است. برای رفع این مشکل کمی‌ شامپو اطراف لبه چسب زخم بمالید و اجازه دهید کمی‌ بماند. می‌بینید که چسب بدون هیچ‌گونه مشکلی از بدن شما به راحتی جدا می‌شود.

رفع خشکی پاها
شب‌ها وقتی خواب هستید با شامپو پوست پاهایتان را نرم کنید. قبل از خواب کمی‌ شامپو روی پاهایتان بمالید و یک جفت جوراب نخی سبک بپوشید. صبح پاهایتان نرم و لطیف می‌شود.

جانشین کف‌ریش
شاید وقتی در حال سفر هستید ناگهان یادتان بیاید که کف ریش را در حمام جا گذاشته‌اید. در این صورت نیازی به استفاده از صابون نیست، شامپو بهترین جایگزین است.

شستن شانه و برس
اگر برای حالت دادن موهایتان از روغن و کرم مو استفاده می‌کنید برس و شانه شما خیلی زود چرب می‌شوند و اگر آنها را کنار لباس یا سایر وسایل‌تان قرار دهید، چربی به همه جا سرایت می‌کند. پس برای تمیز کردن آنها به سراغ شامپو بروید. اول موها را از لابه‌لای برس و شانه بیرون بیاورید. یک شیشه بلند بردارید و داخل آن آب به همراه کمی‌ شامپو بریزید. شانه یا برس را به مدت چند دقیقه در این شیشه بلند قرار دهید و بعد آن را با آب بشویید.

پاک کردن لکه اسپری از روی دیوارها
در هوای گرم حشرات موذی زیادی در گوشه و کنار خانه شما پیدا می‌شوند که برای کشتن آنها از اسپری‌های حشره‌کش استفاده می‌کنید. برای پاک کردن لکه‌های باقیمانده اسپری روی دیوار، کمی‌ شامپو روی اسفنج بریزید و دیوار را با آن تمیز کنید. سپس روی دیوار یک پارچه نمدار بکشید تا کف‌ها از بین بروند.
تمیز کردن شیرآلات
وقتی قرار است میهمان به خانه‌تان بیاید و برای تمیز کردن شیرآلات زمان زیادی ندارید از شامپوها کمک بگیرید. بعد از پایان کار متوجه می‌شوید که چقدر تمیز و درخشان می‌شوند.

 


به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان شعبه 2 روانشناسی و... و آدرس sina95.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 297
بازدید دیروز : 225
بازدید هفته : 995
بازدید ماه : 2618
بازدید کل : 1079279
تعداد مطالب : 2955
تعداد نظرات : 52
تعداد آنلاین : 1



Alternative content


RSS

Powered By
loxblog.Com