عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : 30 / 2 / 1398
بازدید : 994
نویسنده : sharef zadeh

 دوستت دارم به ۲۵ زبان زنده دنیا

۱- افغانی ………..صدقه تو شونوم!………….!Sadghe to shonom

۲- انگلیسی ……………..آی لاو یو!……………………!I love you

۳- ایتالیایی …………………تی آمو!……………………..!Ti amo

۴- اسپانیایی …………….ته کویرو !………………………!Te quiro

۵- آلمانی ………….ایش لیبه دیش!………………!Isch liebe dich

۶- آلبانی ……………………..ته دوه!……………………….!Te dua

۷- ترکی …………….سنی سویوروم!……………..!Seni seviyurom

۸- پرتغالی ………………….او ته آمو!………………….!Eu te amo

۹- چینی ………………….وو آی نی!………………………!Wo ai ni

۱۰- چکی …………………میلوجی ته!…………………….!Miluji te

۱۱- روسی ………………یا تبیا لیوبلیو!………………!Ya tebya liub liu

۱۲- ژاپنی ……………………آیشیتریو !………………………!Aishiteru

۱۳- سویدی …………یاگ السکار دای!……………….!Yag Elskar dai

۱۴- صربستانی ……………….ولیم ته!……………………!Volim te

۱۵- عربی …………………..انا بحیبک!……………….!Ana Behibbek

۱۶- فارسی …………….دوست دارم!…………………..!Dooset daram

۱۷- فرانسوی ……………….ژ ت آیمه!…………………….….!Je t aime

۱۸- فیلیپینی ……………..ماهال کیتا!……………………..!Mahal kita

۱۹- کره ای ……………..سارانگ هیو!…………………….!Sarang heyo

۲۰- لهستانی ………………کوهام چو!……………………!Koham chew

۲۱- مجارستانی ……………..سرتلک!…. ……………………..!Szeretlek

۲۲- ویتنامی ……………….آن یه و ام!……………………..!An ye u em

۲۳- یونانی …………………….سغه پو!………………………!Sagha paw

۲۴- یوگسلاوی …………….یا ته وولیم!…………………….!Ya te vol

۲۵- گرجی …………………. میقور خر ……………………….mighvar khar!


تاریخ : 30 / 2 / 1398
بازدید : 936
نویسنده : sharef zadeh

 

۷ درس از زندگی از رویا نونهالی

 رویا نونهالی شاید در دنیای رسانه ها کم حرف باشد اما حرف برای گفتن بسیار دارد. به همین دلیل، تنها با نگاهی به مصاحبه او با «مشق آفتاب»، می توانیم یک دنیا درس بگیریم. او که دانش آموخته نقاشی است، سابقه فعالیت در کنار برجسته ترین کارگردانان ایران را در کارنامه دارد و تاکنون چند سیمرغ را از جشنواره فیلم فجر به خانه برده است. اما نونهالی فقط یک بازیگر موفق نیست بلکه حرف هایی خواندنی و شنیدنی هم دارد. او که برای خیلی از ما تصویرگر دنیای زنان است، بهمن ماه ۰۹۳۱، ۹۴ ساله شد. به همین بهانه نگاهی به گفته های مطبوعاتی اش می اندازیم تا از جملاتش، درس بگیریم.

 

● موفقیت را حاصل تعامل می داند

رویا نونهالی که در سال های فعالیتش جای خیلی از زنان این خاک نشسته، صحبتی از جنگ میان زنان و مردان به میان نمی آورد. او معتقد است، هر جامعه و حتی هر خانواده، موفقیتش را مدیون تعامل ۲جانبه مردان و زنان و مادران و پدران است. رویا نونهالی در چنین خانواده ای متولد شده و می گوید:« در خانواده ما آدم بودن حرمت خودش را دارد. قرار است آدم ها به قدر آدم بودن شان حرمت داشته باشند. اگر بهترند حتما حرمت بیشتری دارند. در مورد پدرم این برداشت با نوعی مهربانی و عاطفه نسبت به ما که دخترانش هستیم و مادرم که حتما خیلی مهم است و دوست داشتنی، همچنان جریان دارد. این شیوه ای است که یک مرد در زندگی با همسر و ۵ دخترش اختیار کرده است و حتما نقش مدیریت مادرم را باید در گیومه گذاشت. حتی می توان گفت این شیوه ای است که مادرم ( یک زن) در زندگی با همسر و ۵ دخترش اختیار کرده است.» بر همین اساس او می گوید:« شیوه زندگی مشترک را زن و مرد مشترکا ترتیب می دهند. فرهنگ زیستن زن و مرد در جامعه هم تابع همین تعامل ۲جانبه است که باید به توفیق و باور مفهوم موفقیت در جامعه ختم شود.»

● زن بودن را یک مانع در زندگی اش نمی داند

رویا نونهالی می خواهد که با تمام وجود زندگی کند. او می گوید:«هرگز آرزوی مردن نکرده ام. با همه مشکلات و معضلات هرگز، حتی برای یک آن ذوق و شوق زن بودن را از دست نداده ام. این یک واقعیت است و شعار هم نمی دهم. خلأ هایی در زندگی هست که باعث می شود انسان آرزو کند، کاش در موقعیت فعلی اش قرار نداشت؛ حالا فرقی نمی کند این انسان زن باشد یا مرد. شاید یک مرد هم بعضی مواقع به دلیلی مسئولیت هایی که به گردن دارد آرزو کند که ای کاش زن بود.»

● بی طرفانه، برای همنوعانش حرمت قائل است

رویا نونهالی نگاه ویژه ای به زندگی و قرارداد هایش دارد. تعریف او از حقوق بشر، ساده اما تامل برانگیز است. او معتقد است:«قرار نیست تمام حرمت آدمیزاد به میزان توفیقش بستگی داشته باشد. درکل آدمیزاد عنوان نماینده ای برای پروردگار روی زمین صاحب حرمت است و همه نمایندگان همه مجالس به یک اندازه توانایی و حرمت ندارند اما نماینده مجلس باید ذاتا محترم باشد. در روزگار معاصر به همین حرف ها و حرمت ها می گویند حقوق بشر.»

● نقش را بازی نمی کند، نقش را می سازد

رویا نونهالی از آن دسته بازیگرانی نیست که در هر فصل و هر سال با کار جدیدی به سینما یا تلویزیون بیاید. او محدود اما آگاهانه انتخاب می کند و به همین دلیل در ذهن ها می ماند. نونهالی می گوید:« من بازیگرم و در بین چیزهایی که به من پیشنهاد می شود نقشی را انتخاب می کنم، بعد سعی می کنم نقش را در متن دنیای نمایشی به سمت ویژگی های متناسب با نقش که با دیدگاه من موافق اند و باعث می شوند نقش را دوست داشته باشم، هدایت کنم. این شیوه ممکن است باعث شود کم کم نقش های کمتری به تو پیشنهاد شود ولی در عین حال اکثر پیشنهادها قدری نزدیک به انتخاب های تو باشند.

● به موفقیت خودش ایمان دارد

او خودش را یک فرد موفق می داند و معتقد است:« تعریف موفقیت هم سخت است و هم آسان. همان سهل ممتنع معروف. سخت است اگر معنای موفقیت، رسیدن باشد. رسیدن به چیزی که خودت می خواهی یا عرف و عادت و ارزش گذاری اجتماعی از تو می خواهد و آسان است اگر بپذیری که موفقیت می تواند به این معنا باشد که بدانی چه کاری از دستت برمی آید و با شناخت توانایی های خودت بهترین خودت باشی. در مورد خودم، بله، من احساس می کنم موفقم؛ چون همیشه خواسته ام و سعی کرده ام نمانم، در جا نزنم و در حرکت باشم تا شاید کاشف بهترین کیفیت خودم باشم.»

● در انتخاب کارش وسواس دارد

بعید است که کاری از او دیده باشیم اما نقشش را فراموش کرده باشیم. او راز ماندگار شدن نقش هایش را اینگونه بیان می کند:«دوست ندارم نقش زن بی دست و پا و بی عرضه و نیازمند قیم را بازی کنم. اگر مرد هم بودم خوشم نمی آمد نقش چنین مردی را بازی کنم. مگر آن که می توانست جایی، خود را از مهلکه برهاند. آدم ها دوست دارند با نقش های نمایشیِ ثابت قدم و قابل قبول همدل شوند. « قابل قبول» نکته مهمی است؛ « قابل قبول» در مورد توانایی های یک آدم، در مورد یک نقش نمایشی یعنی این که بتواند «بهترینِ خودش» باشد و وقتی درباره نقش و نمایش حرف می زنیم، نقش های متفاوت با حافظه کوتاه مدت بیننده زیبایی پیدا کند و چه بهتر اگر حتی در حافظه بلندمدت او هم بماند.»

● حرف های ساده را جدی می گیرد

اهل کلیشه پردازی نیست اما از ساده ترین حرف هایی که کمتر به ذهن مان می آیند، زیبا ترین تفسیرها را ارائه می دهد. از نظر او مشکل جامعه ما و هر جامعه دیگر، فراموش کردن همین حرف های ساده است. نونهالی می گوید:« چقدر حیف که بعضی حرف های خوب حیف می شوند. آنقدر گفته می شوند، تکرار می شوند و نادیده گرفته می شوند که از رمق می افتند. مثل «عدالت» که از حضرت علی(ع) نقل است، یعنی هر چیز در جای خود و چقدر حیف که اجرای این جمله به ظاهر ساده کار دشواری است. تشخیص جای درست هر چیز کار ساده ای نیست. تشخیص دادن کار ساده ای نیست و هر چه دنیا شلوغ تر می شود، کار سخت تر می شود.»


تاریخ : 30 / 2 / 1398
بازدید : 884
نویسنده : sharef zadeh

 نمک دریایی

همه ما می‌دانیم که ۷۵ درصد از بدن انسان را آب تشکیل می‌دهد اما شاید از این امر آگاه نباشیم که این آب در تمام بافت‌ها، سلول‌ها و خون ما وجود دارد. محلول آب و نمکی که در بدن ما وجود دارد بسیار شبیه به آب دریا است
نمک از عناصر مهمی است که نه تنها در تنظیم محتوای آب بدن نقش دارد بلکه بسیاری از عملکردهای مهم بدن را نیز انجام می‌دهد اما از سوی دیگر برخی از متخصصان معتقدند که نمک دریایی به نمک معمولی برتری‌هایی دارد و توصیه می‌کنند که از این نمک بیش از پیش در تهیه غذاهایتان استفاده کنید تا به بهبود سلامتی شما کمک کند. برخی از مزایای نمک دریایی عبارتند از:
نمک دریایی یک آنتی هیستامین بسیار قوی است
نمک معمولی از درون معادن یا دریاها استخراج می‌شود و سپس با انجام فرآیندهای صنعتی، ناخالصیهای آن گرفته می‌شود در حالی که نمک دریایی از تبخیر آب دریا حاصل می‌شود
نمک دریایی برای خارج کردن اسید اضافی از داخل سلولها ویژه سلولهای مغزی حیاتی است.- نمک دریایی نسبت به نمک معمولی دارای مواد معدنی بیشتری بوده از این رو سالم تر از نمک معمولی است
نمک دریایی در تثبیت ضربان قلب بسیار موثر است
نمک دریایی در خود دارای موادمعدنی طبیعی است در حالی که به نمک معمولی ید و دیگر مواد افزودنی شیمیایی مانند یلیکوآلومینات سدیم، فسفات کلسیم، کربنات منیزیم اضافه می‌شود
نمک دریایی یک عنصر ضد استرس قوی برای بدن محسوب می‌شود
نمک دریایی به عنوان یک عنصر طبیعی برای تنظیم خواب نیز موثر است
با این حال توصیه می‌شود که از نمک دریایی نیز باید به اندازه نمک معمولی در روز استفاده کنید زیرا زیاده‌روی در مصرف این نمک نیز بیماریهای قلبی و سکته را به همراه خواهد داشت و طول عمر فرد را پایین خواهد آورد.مطالعات نشان داده است که استفاده از رژیم‌های غذایی که نمک فراوانی در آنها وجود دارد احتمال پوکی استخوان را به مراتب افزایش می‌دهد بنابراین استفاده افراطی از نمک دریایی نیز توصیه نمی‌شود.


تاریخ : 30 / 2 / 1398
بازدید : 909
نویسنده : sharef zadeh

 علت تمايل ما به بستني، شکلات، چيپس چيست؟

تغذيه و احساسات: اين شکم ماست که حرف مي‌زند !
آيا فقط احساسات ماست که باعث تمايل مان به اين خوراکي ها مي‌شود؟
تحقيقي که در بلژيک انجام شده است، نشان مي‌دهد که موضوع کمي پيچيده تر
از اين حرف هاست…

تأثير تغذي? چرب بر احساسات ما
براي مطالع? تأثير خوراکي هاي چرب بر مغز ما، تعدادي داوطلب به وسيل? ميل
هايي که حاوي محلول هاي شور و يا محلول هايي از اسيدهاي چرب بودند، به
برق وصل شدند. همزمان، شرکت کننده ها به يک موسيقي حزن انگيز و يا يک
موسيقي عادي گوش مي‌دادند. مي شد همين احساسات را در چهره هاي شان هم
ديد.

نتيجه:
افرادي که اسيدهاي چرب دريافت کرده بودند، نسبت به موسيقي حزن انگيز حساس
تر بودند. اين نتيجه توسط يک پرسش نامه (حالتي که فرد احساس کرده بود) و
البته توسط تصاوير MRI که از مغز تهيه شده بود (فعاليت هاي متفاوت مناطقي
که در افسردگي نقش دارند)، اعلام شد.

بنابراين، وقتي افسرده ام حق دارم که به سمت شکلات حمله ور شوم؟
منطقي باشد يا نه، بايد بگوييم که اين مسئله فقط بر سر پرخوري و شکمويي
نيست: چربي زماني که به سيستم گوارش ما مي‌رسد، خلق و خوي مان را بهتر
مي‌کند، يعني زماني که هنوز از پرزهاي اعضاي گوارشي عبور نکرده است.
دستگاه گوارش ما، با مغزمان در ارتباط مستقيم و تبادل اطلاعات است.

ارتباط بين چربي ها و احساسات را بفهميم
امروزه، اپيدمي چاقي همه گير شده و از همه مهم تر، بچه ها را نيز مبتلا
کرده است. اين در حالي است که مشکلات رفتاري تغذيه (گرسنگي بيشتر از حد
که با نام جوع شناخته مي‌شود و همچنين آنورکسيا يا بي اشتهايي)، نيز
بسيار رايج و گسترده هستند. بنابراين بهتر است که ارتباطات بين آنچه که
مي‌خوريم و احساسات مان را بفهميم


به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان شعبه 2 روانشناسی و... و آدرس sina95.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 18
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 148
بازدید ماه : 2590
بازدید کل : 1076574
تعداد مطالب : 2955
تعداد نظرات : 52
تعداد آنلاین : 1



Alternative content


RSS

Powered By
loxblog.Com