عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : 22 / 12 / 1394
بازدید : 156
نویسنده : sharef zadeh

 چهارشنبه سوري از جمله سنت‌هايي است كه اگر با توجه به اصول ايمني و رعايت آنها انجام شود مي‌تواند موجب نشاط، همبستگي و همدلي آحاد جامعه شود.

 چهارشنبه سوري از جمله سنت‌هايي است كه اگر با توجه به اصول ايمني و رعايت آنها انجام شود مي‌تواند موجب نشاط، همبستگي و همدلي آحاد جامعه شود. والدين و مسئولان واحدهاي آموزشي با هشدار به نوجوانان و جوانان بايد آنان را از خطرات و عوارض وحشتناك بازي با آتش و ترقه و موادمحترقه آگاه كنند.

درصورت بروز هرگونه آتش‌سوزي و حادثه ديگري ضمن حفظ خونسردي با شماره تلفن 110 و 125 مركز فوريت‌هاي پليسي و سازمان آتش‌نشاني و خدمات ايمني شهرداري تماس گيريد.

فرزندانتان را از نگهداري موادمحترقه، تهيه و ساخت وسايل آتش‌بازي دستي حتي در مقادير بسيار كم در جيب لباس و كيف منع كنيد.

خاموش‌كننده‌هاي دستي را در منزل و محل كار و در خودرو به صورت آماده و در دسترس داشته باشيد تا در صورت نياز بتوانيد از آنها استفاده كنيد.

كبريت و موادآتش‏زا از جمله نفت و امثال آن را از دسترس كودكان دور و مراقبت كنيد كه با آتش‌زدن بوته يا هيزم در محيط خانه و گذرگاه‌هاي عمومي براي جان خود و ديگران و نيز محيط زيست ايجاد خطر نكنند.

ترقه و ديگر موادمحترقه در برخي موارد به صورت تركيبي مورد استفاده قرار مي‌گيرد، اين مواد در اثر جابه جايي، حمل و نقل، ضربه و حرارت عمل مي‌كنند و منفجر مي‌شوند. نگهداري اين مواد در مكان‌ها و ظروف غيراستاندارد ناايمن است و در اثر شرايط مساعد، بدون دخالت انسان مي‌تواند خود به خود حتي هنگام جابه جايي با دست يا در داخل ساك و كيف در اثر حرارت يا ضربه منفجر شود.

موادمحترقه را هيچ‌گاه در ظروف شيشه‌اي يا فلزي نگهداري نكنيد چون در صورت انفجار ذرات آن موجب آسيب جاني مي‌شود.

از انداختن موادمنفجره، قوطي‌هاي دربسته، مخازن كوچك گاز و ظروف تحت فشار به داخل آتش كه منجر به انفجار شديد مي‌شود، خودداري كنيد.

از قرار دادن ظروف مايعات و موادقابل‌اشتعال مثل ظرف نفت و بنزين و گازوئيل يا مخازن گاز در مجاورت شعله آتش جدا خودداري و از ريختن مايعات قابل اشتعال روي شعله آتش خودداري كنيد.

هنگام آتش زدن بوته و هيزم بايد توجه داشته باشيد زمين محل مسطح و هموار باشد، بهتر است اين عمل را روي زمين خاكي يا سطح بتوني انجام دهيد.

حتي الامكان براي روشن كردن آتش از محل‌هايي كه شهرداري تعيين كرده است، استفاده كنيد.

از روشن كردن آتش در گذرگاه‌هاي باريك و نزديك پست برق يا ايستگاه‌هاي كاهش فشار گاز و پاركينگ‌هاي عمومي پرهيز كنيد.

از آتش‌زدن بوته و هيزم نزديك خودروها و مواد قابل‌اشتعال خودداري كنيد.

برخي براي بر افروختن آتش، شاخه‌هاي درخت‌ها را مي‌شكنند و از آنها استفاده مي‌كنند يا در كنار درختان يا داخل بوستان‌ها آتش روشن مي‌كنند، توصيه مي‌شود از انجام اين اعمال خودداري شود و از اين طريق فضاي سبز و محيط زيست را در معرض نابودي قرار ندهيد.

به گزارش سايت پليس، از آتش‌زدن لاستيك، كارتن خالي و امثال آن چه در محوطه مجتمع مسكوني و چه در گذرگاه‌ها، كوچه‌ها و خيابان‌ها همچنين از آتش‌زدن مواد يا وسايل غيرمتعارف از جمله كپسول گاز و استفاده از موادآتش‌زا از جمله بنزين و الكل جداً خودداري كنيد.

پريدن از روي آتش با لباس‌هاي گشاد فوق‌العاده خطرناك است. از اين كار خودداري كنيد.

در صورت امكان آتش را با استفاده از وسايل خاموش كننده، آب، گوني و پارچه‌نمدار خاموش كنيد.

نزديك محل ايجاد آتش، آب و خاموش‌كننده‌هاي دستي را آماده كنيد و پس از خاموش‌شدن بوته‌ها و ساير موادسوخته‌شده، خاكستر باقيمانده را با آب كاملاً خيس و پس از خاموش‌كردن كامل محل را ترك كنيد




مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان شعبه 2 روانشناسی و... و آدرس sina95.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1167
بازدید دیروز : 21
بازدید هفته : 1973
بازدید ماه : 3596
بازدید کل : 1080257
تعداد مطالب : 2955
تعداد نظرات : 52
تعداد آنلاین : 1



RSS

Powered By
loxblog.Com